Sezon na ŁOKERA wystartował
Do końca października będzie można korzystać z Łomżyńskiej Komunikacji Rowerowej. Dziś 1 maja ponownie ruszył ŁOKER, a klienci jak przed rokiem, mają do dyspozycji 100 rowerów tradycyjnych i 30 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym zlokalizowanych na 15 stacjach.
Z roweru miejskiego można skorzystać po wcześniejszym zarejestrowaniu się przez stronę – lomzarower.pl lub przez aplikację mobilną. Ilość rowerów, miejsc i zasady są podobne jak w 2024 roku. Wypożyczenie roweru tradycyjnego na czas do 15 minut jest bezpłatne. Korzystanie z niego od 16 do 60 minut kosztuje 2 zł. Każda rozpoczęta kolejna godzina to koszt 4 zł. W przypadku rowerów elektrycznych za przejazd do 15 minut należy zapłacić 1 zł, od 16 do 60 minut 3 zł, zaś za każdą następną rozpoczętą godzinę kolejne 5 zł. Rowery przystosowane są do komfortowego korzystania przez osoby o wzroście od 150 cm do 200 cm w pozycji wyprostowanej, a ich nośność jest nie mniejsza niż 100 kg.
Z danych udostępnianych przez Ratusz wynika, że zainteresowanie ŁOKEREM wśród mieszkańców spada. Wpływ na to może mieć wiele czynników, w tym, pogoda, powiększający się stan posiadania prywatnych rowerów czy hulajnogi elektryczne. W Łomży system roweru publicznego został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu miasta, a obsługuje go firma NEXTBIKE POLSKA S.A., której 4-letnia umowa kończy się w 2025 roku. Z przekazywanych przez magistrat danych wynika, że system miejskiego roweru nie bilansuje się, ale Łomża nie jest tu wyjątkiem. Z podobnymi problemami zmaga się wiele samorządów w kraju. Część z nich, jak Poznań czy Piotrków Trybunalski zrezygnowało z tej formy komunikacji miejskiej.
W Łomży w 2025 roku rowery będą, a jaka będzie ich popularność dowiemy się na koniec sezonu.