Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Na kolej do Łomży... nie ma pieniędzy!

Kilka tygodni temu wicemarszałek województwa Macieja Żywno (z PO) alarmował, że PKP chce zrezygnować z modernizacji linii kolejowej Śniadowo-Łomża. Pokazał dokument z którego wynikało, że kolejowa spółka chce także przesunąć niemal 50 mln zł zapisanych na modernizację linii między Łapami i Śniadowem w kierunku Ostrołęki. Teraz kolejarze zapewniają, że chcą modernizować linie kolejowe do Łomży, ale... nie ma na to pieniędzy. Tłumaczą, że z wnioskiem o przesunięcie środków wystąpili, bo usłyszeli, że priorytetem dla władz województwa jest realizacja innej inwestycji kolejowej.

Informacje takie przekazał nam Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Odnosząc się do pytania o uzasadnienie dlaczego kolejowa spółka wystąpiła do Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku o zgodę na ogłoszenie „w oparciu o  nakłady RPO Województwa Podlaskiego”, przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej linii nr 49 Łomża – Śniadowo, a nie na realizację inwestycji w systemie zaprojektuj i zbuduj, jak planowano wcześniej, Jakubowski podała, że „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaproponowały przygotowanie w obecnej perspektywie dokumentacji projektowej na linię kolejową 49 Śniadowo-Ostrołęka a realizację prac budowlanych po zabezpieczeniu środków finansowych.”

Odnośnie zgłoszonej przez PKP PKL propozycji przesunięcia blisko 50 mln zł środków unijnych zapisanych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Podlaskiego na modernizację linii kolejowej nr 36 Łapy – Śniadowo - granica województwa na linię nr 57 na odcinku Kuźnica Białostocka – Gieniusze, Karol Jakubowski zapewnia, że PKP PLK S.A. „nie odstępują od realizacji inwestycji pomiędzy Śniadowem a Łapami”. - W rozmowach z Marszałkiem Województwa Podlaskiego w 2017 roku i w październiku 2018 roku słyszeliśmy, że priorytetem dla władz województwa jest realizacja inwestycji związana z przebudową linii Kuźnica Białostocka – Gieniusze (S), Bufałowo Wschód – Bufałowo (S) i granica państwa – Chryzanów (S). Stąd propozycja przesunięcia środków finansowych w ramach RPOWP – tłumaczy. 
Karol Jakubowski dodaje także, że wykonany do tej pory przez PKP PLK remont trasy linii kolejowej nr 36 umożliwił w marcu tego roku wznowienie, po 18 latach od zawieszenia ruchu pociągów. 
- Trasa jest przejezdna od Ostrołęki do Łap – mówi podkreślając, że obecnie kursują po niej pociągi towarowe.

zobacz: 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę