Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 29 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Przeczytaj zanim kupisz prezenty...

Świąteczne prezenty są dowodem sympatii i pamięci o naszych najbliższych. Niestety czasami się zdarza, że prezent, który kupiliśmy nie podoba się obdarowanemu, bluzka ma niewłaściwy rozmiar lub z innego powodu chcielibyśmy zwrócić towar do sklepu. Niestety aktualnie nie ma przepisu zobowiązującego sprzedawcę do przyjęcia zwrotu towaru niewadliwego. Wyjątkami są umowy konsumenckie zawierane na odległość czyli np. przez internet i poza lokalem przedsiębiorstwa.

- Na podstawie ustawy z dnia 2.03.2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz . 271 ze zm.) zarówno przy umowach zawieranych na odległość jak i poza lokalem przedsiębiorstwa konsument może od nich odstąpić bez podawania przyczyn składając stosowne oświadczenie na piśmie w ciągu 10 dni od dnia wydania rzeczy – przypomina Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Białymstoku. - O takim prawie konsument powinien być poinformowany przez przedsiębiorcę w formie pisemnej. Jeżeli przedsiębiorca tego nie uczyni konsument może odstąpić od umowy w terminie 10 dni od uzyskania informacji o takim prawie jednak nie później niż 3 miesiące od daty wykonania umowy.

Należy jednak pamiętać, że zwrot towaru zgodnego z umową może nastąpić za zgodą sprzedawcy. Często przedsiębiorcy w celach marketingowych zobowiązują się do przyjmowania zwrotów towarów zgodnych z umową w określonym przez siebie czasie.
- Pamiętajmy żeby przed dokonaniem zakupu prezentu zapytać sprzedawcę, czy przyjmie zwrot  towaru (takie zapewnienie jest wiążące), wymieni bluzkę na inną oraz nie wyrzucajmy dowodu zakupu,  jego posiadanie ułatwia ewentualny zwrot towaru lub jego reklamowanie i pozwoli to nam dłużej cieszyć się świąteczną atmosferą – podkreśla  Leszek Mironiuk Rzecznik Prasowy WIIH w Białymstoku.

Konsumenci oczywiście mają prawo reklamować towary z tytułu niezgodności z umową. Niezgodność towaru z umową ma  miejsce jeżeli towar: jest uszkodzony lub niekompletny, nie nadaje się do celu, jakim się go zwykle używa, nie posiada właściwości, jakie powinny cechować towar tego rodzaju oraz o jakich zapewniał sprzedawca lub producent. Reklamację należy składać do sprzedawcy, czyli  przedsiębiorcy u którego dany towar został zakupiony w ciągu 2 lat od daty zakupu. Reklamacja powinna zostać złożona przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia wady towaru. W przypadku reklamacji towaru żywnościowego wynosi on 3 dni.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę