Kolorowy żubr - czyli nowe logo województwa podlaskiego
Żubr, który składa się z wielokolorowej kwadratowej mozaiki jest najważniejszym elementem całościowego Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Podlaskiego. Nowo logo województwa opracował Leon Tarasewicz jeden z najbardziej znanych malarzy współczesnych.
Wielobarwny, przykuwający wzrok, zapadający w pamięć, wywołujący emocje, silnie związany z hasłem „różnorodność” wynikającym z zapisów strategii promocji regionu – tak nowe logo opisuje Jan Kwasowski rzecznik prasowy marszałka województwa podlaskiego.
Do tej pory oficjalnym logotypem regionu był również żubr ale jak wykazały specjalne badania – mimo, że stare logo było używane przez 10 lat, nie utkwiło w pamięci Palków nawet tych mieszkających w województwie podlaskim, którzy najczęściej mylili je z logo Białegostoku. Według wyników badań przeprowadzonych w 2009 r. przez Pentor znajomość logotypu deklarowało 25% mieszkańców regionu, przy czym zaledwie 4% spośród nich wskazywało na właściwe logo (74% osób myliło je z logo Białegostoku).
Opracowanie nowego logotypu powiązane jest ze stworzeniem Księgi Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Podlaskiego. Nadzór autorski nad jej wykonaniem objął również profesor Leon Tarasewicz. Dziś dokument ten zaakceptował Zarząd Województwa Podlaskiego.
Jak podaje Kwasowski Księga Systemu Identyfikacji Wizualnej zawiera wytyczne opisujące wygląd wszystkich dokumentów oraz materiałów o charakterze informacyjnym i promocyjnym, które obowiązywać będą przez następne lata w urzędzie marszałkowskim i jednostkach organizacyjnych województwa. Wśród materiałów znajdą się m.in. oznakowania dokumentów architektonicznych, pojazdów, gadżetów promocyjnych, druków firmowych, itp.