Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 17 kwietnia 2024 napisz DONOS@

03.04.2020 Nasi domowi ulubieńcy

Witajcie kochani! Już piątek!

Temat zajęć: „Mój przyjaciel pies”

 

1.   Rodzic czyta dziecku wiersz  L. Łącz pt. „Przyjaciel ze schroniska”

 

Był sobie pewien piesek malutki
Uroczy - mówię Wam
Czepiały się go troski i smutki
Bo był zupełnie sam
Nie miał rodziny, siostry ni braci
W schronisku mieszkał gdzieś
Aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
A był to rudy Grześ
Przytulił pieska - zostali razem
Na dobre i na złe 
Znikła samotność, bo przyjaciele
Nie są samotni, nie!

 

2.Rodzic prosi, aby dziecko odpowiedziało na następujące pytania:

-  Gdzie mieszkał malutki piesek?
- Czy było mu dobrze?
- Czy miał mamusię albo tatusia?
- Kto wziął pieska?
- Kim dla Grzesia został piesek?
- Czy teraz jest szczęśliwy?

3. „Pocieszenie pieska” – dziecko rodzic (para) w dowolny sposób próbują pocieszyć przyjaciela (głaszcząc, przytulając, kołysząc, mówiąc miłe słowa); zmiana w parach.

 

4.  Rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć:

Rodzic pyta dziecko:

 Przyjaciel zwierząt nie może! (podawanie propozycji przez dziecko):
- ich krzywdzić,
- denerwować, szczuć,
- rzucać w nie kamieniami,
- bić, kopać.

Rodzic pyta dziecko:

 Przyjaciel zwierząt powinien:
- karmić je,
- wychodzić z nimi na dwór,
- kąpać je,
- bawić się z nimi,
- aktywnie działać na rzecz ich ochrony,
- chodzić na badania do weterynarza,
- reagować na krzywdy zadawane przez innych ludzi (uświadamiać ich).

 Brawo! Pewnie super Wam poszło.  

 

5. „Mój przyjaciel pies”- praca plastyczna

 Następnie  proponujemy i zachęcamy do wykonania pracy plastycznej pt. „Mój przyjaciel pies”.  Do wykonania tego zadania potrzebny będzie blok techniczny, nożyczki i pomoc rodziców w wykonaniu szablonu pieska. Następnie można wykorzystać różnego rodzaju materiały np. pocięta włóczka, bibuła, kolorowy materiał  itp. to co ciekawego posiadamy w domu, a następnie przykleić. Liczymy na waszą kreatywność i wyobraźnię. Powodzenia!

 

6. Przesyłamy Wam piosenkę pt. Puszek Okruszek” N. Kukulskiej, którą wspólnie możecie nucić gdy będziecie  wykonywali pieska. 

https://www.youtube.com/watch?v=_j6DwFwmV98

 

DLA CHĘTNYCH DZIECI I RODZICÓW

7.„Portrecik psa”- słuchanie wiersza- zagadki autorstwa A. Kuhn

/ Rodzic rysuje portret psa, zgodnie ze słowami wiersza, potem próbuje dziecko/.

Długa kreska, krótka kreska-
zaraz narysuje pieska.
Uszy, nosek jeszcze, oczka dwa kółeczka
i gotowa już mordeczka.

 

Cztery zgrabne mocne łapki,
a na grzbiecie śmieszne łapki.
Lecz coś smutna mina psia
i po pyszczku kapie łza... 
Jak mam cieszyć się, no jak?

Kiedy mi ogona brak.

 

Pozdrawiamy. Udanej zabawy

p. Marylka i p. Asia

 

 

Foto:
Foto:
Agata Komorowska
cz, 02 kwietnia 2020 23:03
Data ostatniej edycji: cz, 02 kwietnia 2020 23:16:13

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę