piątek, 24 listopada 2017 napisz DONOS@

Pierwsze umowy na łomżyńską Via Baltica

- Jutro podpisujemy umowy na realizację odcinków Via Baltica – zapowiedział w poniedziałek rano w TVN24 Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk. Chodzi o dwa pierwsze odcinki tzw. łomżyńskiej części ekspresówki S-61 od Kisielnicy do Stawisk i od Stawisk do Szczuczyna. Przetargi na wyłowienie wykonawców prac w systemie projektuj i buduj GDDKiA ogłosiła na początku lutego. Pierwszy z odcinków ma zbudować firma Strabag, drugi Budimex.

Via Baltica - dwa pierwsze odcinki, na które we wtorek mają być podpisane umowy w systemie projektuj i buduj
Via Baltica - dwa pierwsze odcinki, na które we wtorek mają być podpisane umowy w systemie projektuj i buduj

Wyboru najkorzystniejszych ofert w przetargach na te dwa zadania GDDKiA dokonała w lipcu.  Za budowę ok. 16,5 km ekspresówki od Kisielnicy, gdzie ma być „węzeł Kolno” do Stawisk, Strabag ma otrzymać 288 mln 323,25 mln zł. Odcinek od Stawisk do Szczuczyna  jest nieco dłuższy - ok. 18 km, a Budimex prace przy realizacji drogi wycenił na 342,13 mln zł. Obie firmy od momentu podpisania umów będą miał 31 miesięcy na wykonanie projektu, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz realizację drogi ekspresowej (nie wliczając okresów zimowych w fazie prac budowlanych). Zgodnie z planami drogowców droga powinna zostać ukończona w IV kwartale 2020 roku.

Jak informuje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy GDDKiA w Białymstoku, uroczyste podpisanie umów na realizację drogi ekspresowej S61 na odcinkach węzeł „Kolno” – Stawiski (odc.V) oraz Stawiski – Szczuczyn (odc.VI) nastąpi w dniu 31 października br., (wtorek) o godzinie 11.30. w ratuszu miejskim w Łomży – ul. Stary Rynek 14. Spodziewana jest obecność ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka, wiceministra Marka Chodkiewicza oraz wicewojewody podlaskiego – Jana Zabielskiego.

Cała Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę, Ełk, Suwałki do granicy z Litwą ma powstać do końca 2021 roku. Ma to być dwujezdniowa droga ekspresowa z nawierzchnią betonową. Każda z jezdni ma mieć dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości, plus pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra. Jezdnie będzie dzielił szeroki na 5 metrów pas zieleni.  Nowa droga będzie dostosowana do poruszania się po niej najcięższych samochodów - dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś.
cz
pon, 30 października 2017 11:51
Data ostatniej edycji: pon, 30 października 2017 12:36:02

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0