niedziela, 16 czerwca 2024 napisz DONOS@
Forum ogólne

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

Interesuję mnie zarejestrowanie pieska ,osoby w temacie proszę o delikatne wtajemniczenie mnie z instrukcją od czego zacząć i na czym skończyć, jaki tego koszt ?.dziękuję i pozdrawiam.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

z tego co wiem to koszt jest ok 80-90 zł rocznie

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd miasta/gminy.
Sprawy związane z rejestracją psów prowadzą zazwyczaj wydziały gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska (w zależności od struktury organizacyjnej urzędu).

Wymagane dokumenty:
W różnych urzędach wymagane są różne dokumenty. W niektórych wystarczy ustne zgłoszenie psa lub pisemny wniosek zawierający dane właściciela oraz rasę i wiek czworonoga. W innych wraz z wnioskiem trzeba przedstawić następujące dokumenty:
aktualne zaświadczenie szczepienia psa przeciwko wściekliźnie (ważne 12 miesięcy od daty szczepienia),
dowód wpłaty podatku od posiadania psa,
dla osób posiadających psa rasy uznanej za agresywną — zezwolenie na utrzymywanie psa.


W przypadku ulg podatkowych przysługujących osobom:
powyżej 65 lat: kserokopia dowodu osobistego,
inwalidom I grupy: kserokopia legitymacji inwalidzkiej,
emerytom/rencistom: kserokopia odcinka emerytury z ostatniego miesiąca,
utrzymującym psy w celu pilnowania gospodarstwa rolnego: kserokopia nakazu płatniczego podatku rolnego.


Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie.

Opłaty:
Rejestracja jest bezpłatna.
O podatku od posiadania psa i opłatach dotyczących psów ras uznanych za agresywne piszemy poniżej.

Forma załatwienia sprawy:
Zwykle pisemne potwierdzenie rejestracji i w niektórych urzędach aluminiowy znaczek identyfikacyjny dla psa.

Uwagi:
za niezarejestrowanie psa grozi mandat karny do 500 zł,
wyrejestrowanie psa następuje na wniosek właściciela lub po okazaniu zaświadczenia lekarsko-weterynaryjnego o zgonie bądź eutanazji psa.



PODATEK OD POSIADANIA PSA

Ile wynosi podatek?
Wysokość podatku ustalana jest przez gminy. Aktualne stawki można znaleźć na stronach internetowych samorządów. Zazwyczaj zawarte są one w uchwałach rady miasta w sprawie określenia stawek podatku od posiadania psów. Podatek jest płatny jednorazowo za cały rok.

W 2006 roku podatek wynosił przeważnie 30 – 40 zł, nie była to jednak kwota stała. W niektórych gminach podatek był dużo niższy (za pieska płaciło się tylko kilka złotych), w innych — przekraczał nawet 50 zł.

Zwolnienie od podatku
Z mocy ustawy podatku od posiadania psów nie pobiera się:
pod warunkiem wzajemności — od członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami polskimi i nie mają miejsca pobytu stałego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
z tytułu posiadania psów będących pomocą dla osób kalekich (niewidomych, głuchoniemych, niedołężnych),
od osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe — od jednego psa,
z tytułu posiadania psów utrzymywanych w celu pilnowania gospodarstw rolnych — po dwa na każde gospodarstwo.


Dodatkowo z mocy uchwały rady miejskiej z podatku mogą być zwolnieni:
właściciele psów, którzy poddali swoje psy zabiegowi sterylizacji lub kastracji,
osoby, które nabyły psa ze schroniska dla bezdomnych zwierząt (na podstawie umowy adopcyjnej).


Zwolnienia te obowiązują zwykle od dnia przeprowadzenia zabiegu/nabycia psa ze schroniska do końca roku podatkowego oraz przez następny rok.

Na ulgi mogą również liczyć:
emeryci i renciści samodzielnie prowadzący gospodarstwo domowe,
inwalidzi I grupy,
osoby, które nabyły psa w drugim półroczu okresu podatkowego.

Wysokość ulg ustalana jest przez lokalne władze.

Terminy płatności
Podatek jest płatny bez wezwania, jednorazowo w terminie ustalonym przez gminę (termin znajdziemy w uchwale rady miejskiej w sprawie określenia stawek podatku od posiadanie psów). W przypadku nabycia psa po terminie płatności podatek za ten rok jest płatny nie później niż 14 dni od momentu wejścia w posiadanie psa.

W niektórych urzędach przy opłacaniu podatku należy okazać znaczek rejestracyjny psa.

O każdej zmianie stanu faktycznego należy powiadomić organ podatkowy w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.

Podatek można zapłacić:
w kasie urzędu miasta/gminy,
na rachunek bankowy urzędu miejskiego/gminy (z dopiskiem: Podatek od posiadania psów za rok …)


Zmiany od 1 stycznia 2008 roku

Sejm uchwalił ostatnio Ustawę z dnia 7 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz o zmianie niektórych innych ustaw. Z dniem 1 stycznia 2008 roku likwiduje ona podatek od psów, wprowadzając opłatę od psów. Maksymalna wysokość opłaty od psa nie może wynieść więcej niż 100 zł

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

Rufi dziękuję za opis ale korzystałam już z google i to przeczytałam ale chodziło mi o opis osoby prywatnej która rejestrowała pieska niedawno w naszym Urzędzie tak jak wyżej piszę "Wymagane dokumenty:
W różnych urzędach wymagane są różne dokumenty. W niektórych wystarczy ustne zgłoszenie psa lub pisemny wniosek zawierający dane właściciela oraz rasę i wiek czworonoga. W innych wraz z wnioskiem trzeba przedstawić następujące dokumenty:
aktualne zaświadczenie szczepienia psa przeciwko wściekliźnie (ważne 12 miesięcy od daty szczepienia),
dowód wpłaty podatku od posiadania psa,
dla osób posiadających psa rasy uznanej za agresywną — zezwolenie na utrzymywanie psa. A jak jest w naszym Urzędzie?

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

zarejestruj psa w innym mieście m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Łodzi, dostaniesz numerek dla psa i po kłopocie

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

Freszka

Z tego co pamiętam, a swojego psa rejestrowałem w ubiegłym roku, nie potrzebujesz do tego żadnych zaświadczeń.
Wszystko załatwiasz w Urzędzie Miasta na Starym Rynku (pierwszy pokój za Kasą na parterze).
Wypełniasz formularz, dostajesz kwit do kasy (opłata jest proporcjonalnie zmniejszona o ilość miesięcy bieżącego roku które już minęły), po opłaceniu dostajesz (czerwony) numerek dla psa i to wszystko.

Pozdrowienia




Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

Viad dzięki serdeczne :)pozdrawiam
TEMAT ZAMKNIĘTY.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

Istnieje również baza danych psów, rejestrowanych elektronicznie, zerknijcie - https://www.cbdzoe.pl/bazazwierzat I prawda jest taka, że dobrze jeśli każdy miałby obowiązek takiej rejestracji psa. Dlaczego? Bo nie byłoby takich problemów typu - czyje to zwierze i być może ilość zwierząt domowych stałaby się bardziej racjonalna - właściciele zwracaliby na to uwagę.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

nie szkoda ci kasy? w państwie bezprawia nic Ci nie grozi..

Pomysłowo.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: rejestracja psa w Urzędzie Miejskim

Dobromil z trollem nie pogadasz

Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org