niedziela, 22 września 2019 napisz DONOS@
Polityka

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Obwodnice w kampanii wyborczej

Obwodnica i referendum

"Kampania wyborcza, która niby się jeszcze nie rozpoczęła, w rzeczywistości trwa w najlepsze już od kilku tygodni - dzięki (już międzynarodowemu) sporowi o przebieg obwodnicy Augustowa. Paradoksalnie zarówno PiS, jak i Platforma - wyborczy faworyci - chcą tego samego, czyli jak najszybszej budowy. Każda z nich jednak zmierza ku temu w zupełnie inny sposób."


http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35235,4049609.html

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Obwodnice w kampanii wyborczej

Obwodnica to slogan wyborczy, tylko PiS dla tego sloganu wydaje potężną kasę, która może przepaść, a PO, no cóż w białym uległo nośnemu hasłu, ale myślę opamięta się w czas.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Obwodnice w kampanii wyborczej

Nie jest to żaden akt rozpaczy, tylko przemyślana strategia, bez liczenia się
z kosztami i każdym możliwym sposobem dążenia do celu - jak cała polityka
PiSu. Strategia polegająca na pokazaniu Komisjii Europejskiej stanowczości
polskiego rządu w forsowaniu swoich planów, a dokładnie ustaleniu obszarów
Natura 2000 w Polsce. Rządowy program zakłada utworzenie obszarów N2000 tylko
tam, gdzie istnieją ustanowione już wcześniej rezerwaty (Biebrza, Białowieża,
Tatry...), natomiast organizacje eko (których obecnie KE bardziej jest skłonna
słuchać niż naszego rządu) postulują objęcie N2000 kilkakrotnie większe
obszary (Shadow list) w tym cały PK Puszczy Knyszyńskiej i P. Augustowską.
"Nie będzie nam komisarz europejski wciskał nosa w nasze sprawy, jak chcemy
sobie wybetonować ostatnie kawałki lasu, to sobie wybetonujemy - proszę, w
referendum wykazaliśmy, że tubylcy są za betonowaniem, a jak dalej będziecie
się upierać to was ukrzyżujemy jak tych ekologów..."
Jest to prymitywna, ale polityka. Naprawdę, od mieszkańców regionu zależy
teraz, czy pozwolimy zabetonować nasze obszary przyrodnicze, czy obejmiemy je
prawdziwą ochroną - bo gwarantowaną przez UE. Być może dobrym wyjściem byłby
bojkot referendum i głosowanie na sejmik.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Obwodnice w kampanii wyborczej


Simona Kossak: dziesięć prawd o dolinie Rospudy

DZIESIĘĆ PRAWD O DOLINIE ROSPUDY
Simona Kossak *, znana przyrodnik: W tej sprawie protestuje opinia publiczna, a
nie grupka ekologów z kręgu "Gazety"

1 NIKT nie protestuje i nigdy nie protestował przeciwko jak najszybszemu
wybudowaniu obwodnicy Augustowa i innych miejscowości. Twierdzenie przeciwne
jest kłamstwem.

2 Przeciwko całkiem zbytecznemu unicestwieniu jednego ze skarbów przyrody
ojczystej protestuje szeroka opinia publiczna, a nie grupka "ekologów z kręgu
>>GW<<".

3 Każda inwestycja może być realizowana na wiele sposobów (w wypadku szosy -
lokalizacja jej przebiegu i technologia wykonania).

4 OBOWIĄZEK "specjalistów od dróg" polega na fachowym opracowaniu takiego
wariantu, który zdaniem NIEZALEŻNYCH specjalistów przyrodników i szerokiego
społeczeństwa jest AKCEPTOWALNY, gdyż NAJMNIEJ SZKODLIWY dla środowiska i daje
NAJWIĘKSZE GWARANCJE dużego dofinansowania przez Unię Europejską. Wariantowości
projektowania uczą na politechnikach. A za rozwiązywanie problemów otrzymuje
się pensje wypłacane z pieniędzy podatników.

5 Taki wariant w przypadku obwodnicy Augustowa jest realny do opracowania i
sprawnego wykonania. I "drogowcy" doskonale o tym wiedzą. Od lat. Jest mało
szkodliwy dla przyrody, grubo tańszy, bo nie wymaga kosztownych estakad i z
całą pewnością kwalifikuje się do ogromnego dofinansowania pieniędzmi UE. Ale
być może psuje nieakceptowaną społecznie koncepcję całej Via Baltica mającej w
zamyśle technokratów zniszczyć kilka parków narodowych i krajobrazowych.

6 W tej sytuacji: - kto, od lat znając zdanie przyrodników o wartości Doliny
Rospudy i okolicznych puszcz i siłę protestów...

- kto, znając z autopsji rozmiary nieodwracalnych spustoszeń, jakie każda
budowa autostrady i jej późniejsze funkcjonowanie dokona w krajobrazie,
roślinach i zwierzętach...

- kto świadomie przekreśla i odcina źródła finansowania z UE...

- kto naraża mieszkańców Augustowa na kolejne lata udręki wynikłe z zawieszania-
odwoływania-przywracania-odwoływania decyzji o budowie - w rytmie od wyborów do
wyborów, a potem przestojów wynikłych z braku środków budżetowych i
technicznych trudności w pokonywaniu "bagien" - i wbrew wszystkiemu forsuje
wariant najbardziej szkodliwy dla przyrody i finansów państwa oraz społecznie
nieakceptowalny...

...ten powinien natychmiast być usunięty ze stanowiska, a do pracy powinny
przystąpić NIK i prokuratura. I starannie prześwietlić całe kilkanaście lat
trwania przygotowań do budowy obwodnicy Augustowa i losy sum już
zmarnotrawionych (żeby była jasność - pochodzących z budżetu, czyli z kieszeni
PODATNIKÓW).

7 Na traktowanie naszej Ziemi Ojczystej jak cudzego przedsiębiorstwa
postawionego w stan likwidacji, gdzie za grosze rozdaje się i marnotrawi całe
dobro, jakie jeszcze jest, na beztroskie niszczenie WŁASNOŚCI PRZYSZŁYCH
POKOLEŃ, czyli urody naturalnego krajobrazu i zasobów przyrody, której obecne
pokolenie Polaków nie jest właścicielem, lecz zaledwie depozytariuszem, którą
ma OBOWIĄZEK przekazać w stanie niepogorszonym dzieciom i wnukom, NIE WYRAŻAJĄ
ZGODY setki tysięcy obywateli naszego kraju, zrzeszonych i niezrzeszonych:
młodzi i starzy, kształceni lepiej lub gorzej, przyrodnicy i inżynierowie,
urzędnicy i studenci, turyści i miłośnicy przyrody.

8 Autostrady (typu Via Baltica) i w konsekwencji obwodnice miast i miasteczek
potrzebne są głównie obcym przewoźnikom, którzy Polskę, nieomal za darmo,
rozjeżdżają swoimi tirami. Jak najszybciej od granicy do granicy. Dla ruchu
osobowego i drobnego transportu wystarczyłaby dobra modernizacja dróg
istniejących.

To w interesie obcych przewoźników działają "likwidatorzy" polskich skarbów
przyrody.

9 Wykonanie autostrad i obwodnic niczego nie załatwi - miliony tirów jadących z
Chin do Portugalii będą niszczyć nasze drogi, a pieniędzy na ich remont nie
będzie. Nieuchronnie rosnąć też będzie liczba śmiertelnych wypadków i katastrof
ekologicznych.

10 To efekt 15 zmarnotrawionych lat. I nic tylko oddłużanie-zadłużanie
wynędzniałej PKP. I zamykanie kolejnych lokalnych linii pasażerskich. Głuchota,
ślepota i niemota dopada polityków, decydentów i technokratów na hasło TIR-y NA
TORY.

W ich interesie nie leży bowiem zmniejszenie liczby śmierci pod kołami
pędzących ciężarówek z obcą rejestracją, zmniejszenie skażenia,
zanieczyszczenia i niszczenia środowiska naturalnego, zmniejszenie wydatków na
zachowanie dobrego stanu szos i dróg szybkiego ruchu. Nie leży też w ich
interesie kwitnąca kondycja finansowa PKP i wygoda pasażerów.

W ich interesie widać leży wspieranie interesów koncernów naftowych oraz lobby
niszczycieli przyrody - budowniczych estakad i nędznych kawałków "autostrad".

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Obwodnice w kampanii wyborczej

wobo, prosze tylko nie to. Bojkot nic ci nie da, tylko pokaze politykom ze ci so sie "Wstrzymali" (czyli bojkotowali) nie maja zbytnio opini Za lub Przeciw.

Wrecz trzeba sie mobilizowac i glosowac za tym w co sie wierzy.

... chociaz znajac zycie, lenistwo Polakow wygra nad dobrymi checiami.

Pozdrawiam wszystkich, w szczegulosci naszy starych bywalcow 4Lomza ;).

Lukasz S.

---------------------------------------------
Lukasz

Odpowiedz na tę wiadomość
 Spis działów  |  Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0