Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Poprzednia wiadomość | Następna wiadomość |
Re: KOLEJ W ŁOMŻY : dworzec kolejowy jaki i gdzie, w centrum miasta czy w szczerym polu ? |
Poseł Kołakowski proponuje budowę Dworca Kolejowego „Łomża” w okolicach Sierzput Młodych, w odległości ok. 3 km od granic administracyjnych miasta i w pobliżu węzła drogowego na skrzyżowaniu Via Baltica i drogi krajowej Łomża – Ostrołęka. Mówimy tu o węźle \"Łomża zachód\" , to skrzyżowanie drogi ekspresowej nr. S61 Łomża - Ostrołęka z Via Baltica. W ramach Via Baltica - projekt i budowa drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka–Szczuczyn, odcinek: węzeł Łomża Zachód (z węzłem) ... przewiduje m.in. że należy zaprojektować i wykonać : \"- budowę dróg innych niż droga ekspresowa ( w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, budowa łączników, budowa dróg obsługujących tereny przyległe, budowa dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone połączenia drogowe)\" Przypominam , że cała Via Baltica ma być gotowa do 2023r. licząc z rok poślizgu w okolicach Łomży , to 2024. I tu istotne : Via Baltica a CPK to dwa różne projekty, programy, różne źródła finansowania. Prace przy \"Węźle Zachód\"już są zaawansowane i nikt nie będzie czekał , jeszcze ze dwa/trzy lata z robotą , na plany/koncepcje CPK. Via Baltica robi swoje. A co to znaczy wg posła Kołakowskiego cyt. ... \" w pobliżu węzła drogowego na skrzyżowaniu Via Baltica i drogi krajowej Łomża – Ostrołęka.\" ? W pobliżu, to znaczy w jakiej odległości , kilometr, dwa ? Via Baltica robi swoje a CPK później będzie musiało się do tego przystosować. Jak już drogowcy wydadzą grube miliony zł. na ten węzeł a będzie zajmowało to rozległy obszar, to CPK nie \"przytuli\" się zbyt blisko węzła. Już powstała infrastruktura wymusi na CPK odsunięcie się do węzła. Pytanie jak daleko od S61 powstanie ewentualnie dworzec PKP ? I czy CPK będzie za swoje ( podobnie jak Via Baltica) budować drogi dojazdowe itp... do np. S61 ? Jakieś wjazdy/zjazdy, skrzyżowania, włączenia do istniejącej już infrastruktury drogowej TAK, ale czy będzie np. w ich gestii budowa dłuższych odcinków, by skomunikować dworzec z drogami lokalnymi lub i drogą ekspresową ? Bo, jak nie, to kto za to zapłaci ? Kolejarze robią swoje ale czy do nich należy budowa dróg dojazdowych – NIE! CPK wykupi sobie tylko tle terenu ile im będzie potrzeba. Zrobią torowisko, najprawdopodobniej dwutorowe , zadaszony peron, jakąś stację kontroli ruchu, poczekalnię z toaletą i basta. Dalej róbta sobie co chceta :) Za teren pod np. parking dla samochodów podróżnych czy plac postojowy dla MPK oraz ewentualne drogi dojazdowe do S61 itp… zapłaci Gmina Łomża ? , bo raczej nie Miasto Łomża ( nie możemy chyba inwestować na obszarze gminy ? ) . Za teren, jak i za plany, materiały i wykonanie. ( A będą problemy, bo nawet i droga ekspresowa np.S61 , to zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji, potrzebne bezkolizyjne wjazdy/zjazdy , ślimaki i to trzeba będzie zrobić , dostosowując się do już istniejącej S61 ) CZY POSEŁ KOŁAKOWSKI POWIE MIESZKAŃCOM, ILE TO EWENTUALNIE BY KOSZTOWAŁO I KTO TO SFINANSUJE ?
|
Odpowiedz na tę wiadomość | Wyświetlaj płasko | Nowszy wątek | Starszy wątek |