Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Poprzednia wiadomość | Następna wiadomość |
Re: KOLEJ W ŁOMŻY : dworzec kolejowy jaki i gdzie, w centrum miasta czy w szczerym polu ? |
.. \\\"kierownik z drogowki wcale nie musi miec uprawnien kolejowych\\\" - haha by nadzorować prace budowlane na torowisku kierownik musi mieć uprawnienia kolejowe i być klejarzem :) chodzilo mi ze kierownik z drogowki nie musi miec w sensie nie posiada uprawnien zarowno drogowych jak i kolejowych raczej wsrod ludzi malo popularne sa uprawnienia kolejowe. Natomiast tak owszem przy pracach torowych sa takie uprawnienia wymagane. Zwykly brak zrozumienia. (kolejarzem byc nie musi uprawnienia wystarcza) Co do ukraincow i bialorusinow bys sie zdziwil bo kazdy kto by wzial taki kontrakt podpieral by sie podwykonawcami a podwykonawca liczy kase podwojnie i zatrudnia raczej najtaniej... No nie wiem jak Cie przekonac ze nikt nie da 100 pracownikow wiesz to sie wiaze oczywiscie z kasa na danym projekcie ale na rynku zostali juz najwieksi gracze wygrywaja przetargi i sa dalej w budowlance bo dobrze kosztorysuja. Juz nie jedna firma dobrze dzialala az tu nagle wchodzilo kilka zbyt wybujalych konktraktow i upadek (patrz eurovia bilfinger czy alpina) takze teraz kosztorys liczy sie podwojnie a nawet potrojnie wiec ciezko liczyc na rozrzutnosc w formie kapitalu ludzkiego. Jesli chodzi o drugi post tak tez sie zastanawialem nad tym zeby robic wiadukty drogowe zamiast kolejowych i tak tu masz racje taki kierownik nie musi posiadac uprawnien kolejowych. Jedyne co musi to zachowywac skrajnie i potem sama budowla musi spelnic kryteria inspektora kolejowego. Jednak do reszty wpisu nie moge sie zgodzic kontrakt scisle zwiazany z torami musi posiadac osobe z uprawnieniami kolejowymi a jesli bylaby duza budowa to moglby byc wymog ze musi byc kilka takich osob. Oczywiscie nie bylbym soba gdybym Ci nie napisal technicznego spostrzezenia: 1. w wiekszosci miejsc wiadukty drogowe ciezko by bylo wybudowac. poznanska, pilsudskiego - strasznie blisko skrzyzowanie nie wiem czy nachylenie na obiekcie by zachowalo normy wojska polskiego i nowogrodzka nie wiem na ile by pozwolila okoliczna zabudowa 2. przyklad ulicy sikorskiego to wiadukt podwojny po dwa pasy plus sciezka rowerowa i przejscie dla pieszych czyli sporo wiekszy koszt jak wiaduktu kolejowego. No ale skoro jest kasa to kto wie moze i okolice mozna przeprojektowywac konczac juz mysle ze powiedzielismy sobie wszystko na ten temat Ty sciskasz kciuki za tory ja mysle ze to sredni pomysl ktory jest zbyt ambitny i malo realny a calosc skonczy sie marnotrastwem pieniedzy. Jak to sie mowi jeden lubi tort drugi jak mu nogi smierdza zatem uwazam temat z mojej strony za zamkniety. Pozdrawiam
|
Odpowiedz na tę wiadomość | Wyświetlaj płasko | Nowszy wątek | Starszy wątek |