Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Poprzednia wiadomość | Następna wiadomość |
Re: KOLEJ W ŁOMŻY : dworzec kolejowy jaki i gdzie, w centrum miasta czy w szczerym polu ? |
re: @artaras Po pierwsze to, CPK nie jest utopią i mimo , że nie jestem zwolennikiem PiS, to pomysł CPK mi się podoba, może nie sam Port Lotniczy Solidarność, ale szczególnie te \"szprychy\" kolejowe. Są unijne fundusze strukturalne - rozwojowe, Unia, propaguje rozwój sieci połączeń kolejowych w Polsce, jak i w całej Europie. Wcześniej czy późnej, ale ta kolej będzie. Nowych autostrad już raczej nie będzie się budować a Unijna kasa , choćby i z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko musi być jakoś wydana. Nawiasem pisząc, to rząd ma już problemy z wydaniem przyznanych funduszy, a zbliża się nowy budżet i nowa kasa z perspektywy unijnej na lata 2021-2027. ... a dofinansowania unijne to MILIARDY EURO DLA POLSKI na inwestycje kolejowe, nowe połączenia. DOFINANSOWANIE UNIJNE SIĘGA 2/3 CAŁOŚCI INWESTYCJI tj. ok. 60-70% DLACZEGO POLSKA MA Z TEGO NIE SKORZYSTAĆ ? Pieniądze na budowę linii kolejowych do CPK, PiS chce zleżeć w unijnym programie \"Łącząc Europę\". Spółka CPK liczy m.in. na CEF – unijny program wspierający rozwój sieci transportowej na kontynencie. CEF Transport zakłada wsparcie rozbudowy szlaków drogowych, kolejowych i lotniczych, terminali drogowo-kolejowych, w tym stworzenie nowoczesnych sieci szybkich kolei czy budowę dogodnych połączeń kolejowych między portami lotniczymi a miastami. Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowy Port Lotniczy Solidarność , to także inwestycje kolejowe: budowa węzła przy lotnisku, a także 1600 km nowych sieci połączeń między CPK i Warszawą a średnimi i dużymi polskimi miastami. tzw. szprychy . A jedna z nich właśnie prowadzi z Warszawy , przez ŁOMŻĘ, do Giżycka. Spodziewany koszt całej inwestycji to ok. 35 mld zł. Jednym z potencjalnych źródeł finansowania jest właśnie CEF. ... i tu ciekawostka : Na na zakup 32 samolotów F-35A , Polska wyda ponad 17,5 mld złotych. Więc co to jest za obciążenie budżetu krajowego , wkładem własnym na budowę CPK np. sumą ok. 14 mld. zł tj. ok. 40% z ogólnej wartości 35 mld.zł - resztę tj. 60% ok. 21 mld.zł daje Unia . Kolej ta na MILION PROCENT powstanie, wcześniej czy później. Nie wiadomo tylko ile czasu to potrwa. PiS stawia sobie za cel, by CPK był gotowy w 2027 r. w co osobiście nie wierzę ale już 2030 -2032 - to jest realne. Już sprawy ruszyły z miejsca , w najbliższych miesiącach ma rozpocząć się procedura dobrowolnego wykupu gruntów pod Centralny Port Komunikacyjny. Po za tym jest to sztandarowy projekt PiSu i raczej nie mogą w tym przypadku dać tyłów. Jakby nie patrzyć, to kończy się okres dobrej koniunktury na światowych rynkach i dużymi krokami zbliża się kryzys. Kryzys, który dotknie wiele gospodarek w tym i Polskę. Żeby zapobiec i maksymalnie zminimalizować skutki, ratunkiem np. jest duża inwestycja, która napędzi gospodarkę. Inwestycja, która da pracę setkom firm i kooperantów, tym samym tysiącom Polaków . Potrzeba dużo surowców i materiałów budowlanych, jak i żelaza czy stali . ( zapewniony na lata zbyt producentom, hutom itp... ) . Jest szansa na rozwój branży kolejarskiej , choćby zwiększenie np. krajowej produkcji taboru kolejowego ( potrzebne będą nowe składy, lokomotywy i wagony ). Tym bardziej , że inwestycję tą, ma w znacznej części tj. ok. 60-70% wartości całości, sfinansować Unia Europejska z funduszy strukturalnych. NO TO TYLKO BRAĆ KASĘ I ROBIĆ , nie ma co się zastanawiać. Bez tej inwestycji w zbliżającym się trudnym okresie , sytuacja gospodarcza kraju może popaść w kłopoty, ba , jak nie krach, to choćby i stagnacja. I tu trzeba pamiętać , że kończy się boom na autostrady wg planów rządu na razie nie będzie się budować nowych, dokończymy tylko te , które są w trakcie realizacji. Autostrady się skończą - a moce przerobowe pozostaną . No to wykonawcy mogą przejść na tory , a i nie tylko, bo będzie i dużo pracy w infrastrukturę ; wiadukty, estakady , węzły , przebudowa ulic, skrzyżowań itp... w miastach i w terenie. Taka inwestycja , jak CPK może być właśnie receptą rządu na nadchodzący kryzys . Popatrz sobie na największy kryzys gospodarczy w historii kapitalizmu, który miał miejsce w latach 1929–1933 i objął praktycznie wszystkie kraje oraz praktycznie wszystkie dziedziny gospodarki. W Niemczech, był znacznie bardziej dotkliwy niż w innych państwach. Bezrobocie i spadki produkcji biły tragiczne rekordy. Od 1933r. ( za Hitlera) gospodarka Niemiec zaczęła stawać na nogi . Żeby nie pisać tu o wzroście produkcji przemysłowej w tym i przemyśle zbrojeniowym, to wprowadzono program wielkich robót publicznych, w tym ponad 5tys. km autostrad oraz pierwsze na świecie lotniska i poligony. Zobacz też jak z wielkim kryzysem tamtych lat poradziły sobie Stany Zjednoczone. M.in. zapewniono ludziom pomoc społeczną i pracę, ( choćby i sezonową, czy tymczasową ). Np. w wyniku tylko tej jednej inicjatywy podjętej przez Roosevelta do użytku oddano blisko 800 tysięcy dróg oraz wyremontowano kilkanaście tysięcy szkół. Tam sytuację uratowały wprowadzone m.in. roboty publiczne. cdn... ps: bądź łaskaw podać jeszcze raz te twoje pytania ( sorry, bo się już pogubiłem, o co ci chodzi ? )
|
Odpowiedz na tę wiadomość | Wyświetlaj płasko | Nowszy wątek | Starszy wątek |