Nowy temat | Spis tematów | Przejdź do wątku | Szukaj | Zaloguj | Poprzednia wiadomość | Następna wiadomość |
Re: KOLEJ W ŁOMŻY : dworzec kolejowy jaki i gdzie, w centrum miasta czy w szczerym polu ? |
re: @antyklakier widzę, że zabolało cię durniu , jak wytknąłem ci głupowate pomysły, rodem z kosmosu. Z tym, że ja cię wcześniej od gamoniów i szpionów nie wyzywałem. Teraz już z czystym sumieniem mogę napisać, żeś jest wyjątkowo tępym egzemplarzem łomżyńskiego ciemnogrodu i wstecznictwa. Boisz się kolei w centrum, podczas gdy w Polsce i na świecie jest to normą. Znów podajesz przykład z dopy wzięty :) Doczytałeś choć ten artykuł, do którego podałeś link ? \"Jak w skrócie działa taki pojazd? Samojezdny bus porusza się po zaprogramowanej trasie, skanując swoje otoczenie za pomocą specjalnych czujników. Pojazd wie, kiedy powinien zwolnić, a kiedy zatrzymać się w związku z napotkaną przeszkodą. Choć busy są przystosowane do poruszania się bez kierowców, w czasie jazd testowych w kabinie obecny będzie nadzorujący ich pracę operator. EZ10 mogą maksymalnie pomieścić dziewięć osób (ośmiu pasażerów plus operator). Busy te zwykle poruszają się z prędkością 20 km/h, ale ten po Gdańsku będzie jeździł znacznie wolniej - do 10 km/h. Trasą wybraną na testy w stolicy Pomorza została raczej mało uczęszczana ulica Karwieńska, prowadząca od Spacerowej do bram Ogrodu Zoologicznego. Autonomiczny pojazd ma wozić bezpłatnie odwiedzających zoo ...\" To są testy a do produkcji droga daleka. I nadaje się to raczej na mało uczęszczane trasy oraz np. w historycznych centrach miast dla turystów, albo jak w cytowanym przypadku dla zwiedzających ZOO. Jak ty sobie wyobrażasz puszczenie takich busików ekspresówką , drogą śmierci S61 - wyjazd z miasta ul. Wojska Polskiego na Ostrołękę ? A może miasto ma specjalnie w tym celu wybudować jakąś boczną drogę, długości ok. 7-8 km od centrum Łomży :))) cyt. \" Stoi sobie kilka na dworcu i czeka. Brak kierowcy znacznie obniży ceny.\" - tak, autobusiki bez kierowcy , bez nadzoru bezpośredniego czynnika ludzkiego, długo pozostaną nie zdewastowane ? Do tego aspekt ekonomiczny, będzie taniej :))) Taki pojazd z zaawansowanym lidarem , kosztuje i kilka razy tyle co \"zwykły\" samochód. W komunikacji zbiorowej trzeba zastosować rozwiązania bezpieczne, a to kosztuje. \"Wysokiej klasy LIDAR (taki jak HDL-64E od Velodyne), który zapewnia pole widzenia 360 stopni to wydatek rzędu 85 tysięcy dolarów. Przydałyby się jeszcze cztery mniejsze LIDAR-y po 8 tysięcy dolarów każdy, co daje sumę 32 tysiące. Dalej: radar za 10 tysięcy, kilka kamer – to 6 tysięcy oraz IMU (do określania położenia w miejscach, w których sygnał GPS jest blokowany) za 4 tysiące. Potrzebujemy też wydajny i niezawodny komputer – koszt: mniej więcej 5 tysięcy dolarów. Mamy wyposażenie, ale nie mamy jeszcze samochodu. Weźmy za przykład Ubera, który technologię jazdy autonomicznej testuje przy użyciu Volvo XC90 – cena tego auta wynosi około 50 tysięcy dolarów. Sumując wszystko, wychodzi na to, że na samokierujący samochód (nie licząc oprogramowania) wydać trzeba plus minus 200 tysięcy dolarów.\" http://www.benchmark.pl/aktualnosci/ile-kosztuje-samokierujace-sie-auto.html Jak myślisz , miasto stać na zakup takich pojazdów ? ps: Pojazdy autonomiczne to odległa przyszłość i w przyszłości będzie bezpieczniej i taniej , ale za dwie, trzy dekady. ... i jeszcze jedno : miszczu , piszesz : cyt. \" aż się prosi o nowy dworzec w okolicach obwodnicy do Konarzyc -dobry dojazd -można podpiąć stare tory do Łomży\" Jak ty to sobie wyobrażasz podpiąć stare tory do Łomży, te prowadzące ze Śniadowa i puścić tam składy z prędkością 200-250km/h :))))
|
Odpowiedz na tę wiadomość | Wyświetlaj płasko | Nowszy wątek | Starszy wątek |