wtorek, 05 sierpnia 2025 napisz DONOS@
Polityka

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Jaki jest naprawdę wspaniały program dla rolnictwa wg PO

Albo ewentualnie dobry zestaw słuchawkowy.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Jaki jest naprawdę wspaniały program dla rolnictwa wg PO

piszesz:
"Ja nie jestem przeciwny kolei jak już powtarzałem wielokrotnie, ale krew mnie zalewa jak słyszę:

- Kolej jest potrzebna, bo żadne miasto się nie rozwijało bez kolei. Rozwijało, rozwijało... niejednokrotnie kolej była SKUTKIEM, a nie PRZYCZYNĄ rozwoju. Inna sprawa podążając tym tropem to jak w Jeziorku zrobić kolej, to za kilka lat będzie większe od Łomży. (Jeziorko to tylko przykład... bez urazy).


manipulujesz waść !
podaj chociaż jeden przykład na poparcie tej tezy.
O przebiegu linii kolejowych zarówno w okresie rozbiorów jak i w okresie II RP decydowały wyłącznie względy strategiczno-polityczne, kwestie ekonomiczne były sprawa drugoplanową. Pisałem o tym w poprzednich postach.
A o zmianie statusu miasta w sposób przeczący Twojej tezie niech świadczą dzieje naszych sąsiadów:
Ośrodkiem miejskim najdalej wysuniętym na północ Mazowsza był Wąsosz. W XIX w trakt petersburski, został poprowadzony przez Szczuczyn. Wkrótce miasto było siedziba powiatu i zaczęło rozwijać sie kosztem przede wszystkim pobliskiej Wąsoszy. Po wybudowaniu linii kolejowej na znaczeniu zaczeło zyskiwać Grajewo, tak że wkrótce funkcjonował powiat szczuczyński z siedzibą w Grajewie. A dzisiaj? Łącznie Wąsosz i Szczuczyn to zaledwie ułamek potencjału Grajewa. Przed doprowadzeniem kolei Grajewo dysponowało znacznie mniejszym potencjałem niż Wasosz czy Szczuczyn. Ile było trzeba - coś koło 30 lat.

W sumie Wizna - miasto siedziba władz zieskich i powiatowych, Wąsosz i Radziłów przestały być miastami powiatowymi i w ogóle przestały byc miastami.

Wiekszość linii kolejowych poza trasami międzynarodowymi i poza duzymi aglomeracjami miejskimi to linie o jednym torze. Przykłady: proszę bardzo. Ktoś z przedmówców już rzucał hasłem Włoszczowej. Ale zbudowana w latach 30 ubiegłego wieku trasa Warszawa Kraków ( zwana "linią radomską" jest od bodajże Czachówka linia jednotorową - więcej nie "udało się" do tej pory wybudować. Bo jakis poprzednik Gosia wymyślił inna trasę. Pociągi osobowe na trasie warszawa Radom jeżdżą co ok. godzinę, oprócz tego do Kielc i Krakowa. Czy dlatego, że pomiędzy Warszawą a Radomiem jest trasa E77, to kolej jest niepotrzebna?
Nikt nie wymaga, aby łomżyńskie samorządy wzięły na siebie całą trasę kolei nadnarwiańskiej. Niech weżmie sie za infrastrukturę od stacji Śniadowo do stacji Łomża oraz nie dopuści do degradacji juz istniejacej infrastruktury Stacji Łomża. Oczywiście wymaga to uregulowania relacji pomiędzy PLK w Siedlcach i zapewnienia autonomii od Białegostoku, w sprawie szczegółowych rozwiazań prawnych niech sie fachowcy wypowiedzą. Odcinkiem Łapy - Śniadowo zainteresowane są inne samorządy, np Samorząd gminy Sokoły. Odcinkiem MałkiniaWyszków -Ostrołęka zainteresowane są władze województwa mazowieckiego oraz samorządy ostrołęckie. Przy rozbudowie infrastruktury drogowej ( obiekty inżynierskie na obwodnicy Wyszkowa uwzgledniaja rezerwę na drugi tor na trasie kolejowej.
Nie trzeba wybiegać "przed szereg", ale również nie można dopuścić do okopania się na pozycjach regionalnego "ousidera" i "marudera".
Niniejsze forum - jak mniemam jest polem wymiany pogladów i chyba nie jest miejscem na rozważanie pewnych fachowych szcegółów technicznych. Na podstawie części wypowiedzi rysuje sie czarny obraz przyszłości miasta. Myślę, że działa to następujaco, po napotkaniu poglądów, prezentowanych przez niektórych przedmówców, każdy logicznie myślący i z pomysłem człowiek poszuka sobie miejsca, gdzie będzie mógł swoje pomysły realizować. I na pewno nie będzie to w Łomży. Dlaczego? Bo w Łomży zostali sami realiści. Nie trzeba wyjeżdżać daleko. Jak do zagadnień transportu kolejowego podchodzą wyborcy i władze Ełku lub Ostrołeki? Zainteresowani sprawdzą sami.

A do Donalda i komentarza dotyczącego kryzysu:

http://biznes.onet.pl/2,1900271,wiadomosci.html



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Jaki jest naprawdę wspaniały program dla rolnictwa wg PO

Aha... co do poparcia tezy, że kolej może być SKUTKIEM rozwoju, a nie PRZYCZYNĄ...

Takie miasto mi przyszło na myśl ostatnio często przewijające się w mediach to Limerick. Swego czasu to miasto tak "podupadło", że to głowa mała. Tam komunikacja była równa prawie "0", gospodarka przechodziła straszny kryzys. Jednak ze względu na dogodne położenie, fakt małego podupadającego miasta dawał większe możliwości wynegocjowania dotacji i kilka innych czynników... Została tam wybudowana fabryka DELL'a. W momencie wybudowania fabryki miasto zaczęło się strasznie rozwijać, wkońcu mocno ruszyła się gospodarka, zaczęła rozwijać się komunikacja drogowa i kolejowa. Tu rozwój transportu drogowego i kolejowego był SKUTKIEM. Fabryka DELLa przyspieszyła rozwój przez co i zapotrzebowanie się zwiększyło. Nie powiem Ci jak to szczegółowo wyglądało w przypadku kolei, bo zwyczajnie nie wiem. Teraz zobaczysz co się będzie działo z tym Limerick za jakieś 2 lata, jak już w 100% fabryka będzie przeniesiona do Łodzi.

Profesor z uczelni z którym rozmawiałem przytoczył mi kilka miast(niestety nie zapisywałem nazw.. szukałem, ale ze względu chyba na pisownie nie mogłem ich znaleźć), gdzie kolej była zrobiona po tym, że jakaś firma otwierała swoją fabrykę. Nie wiem, czy czasem w Czechach tak nie było jak fabrykę samochodów otwierali. Ale nie jestem pewien.

Zmierzam do tego, że najpierw trzeba zrobić ekspertyzę, zobaczyć czego ewentualnie Łomży brakuje, aby kolej przynosiła zyski... szybko wykonywać potrzebne zmiany a w trakcie już załatwiać kolej. Wtedy Łomża będzie bardzo krótko w okresie, gdzie będzie musiała dopłacać. Jeśli jednak nie wykona się pewnych zmian(np: obniżenie podatków itp) i firmy nie będą chciały inwestować w Łomży, albo wręcz uciekać to będziemy przez lata nie dość, że płacili na kolej to jeszcze stabilizowali sytuację w mieście.



Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Jaki jest naprawdę wspaniały program dla rolnictwa wg PO

Tia to nie sa zarty nie na miejscu hehe kazde zarty sa na miejscu jesli ich zadaniem nie jest to zeby kogos urazic no a ja mam nadzieje ze nikogo nie uraziłem...po za tym głupim przekonaniem jest to ze choroba to koniec swiata i najgorsza rzecz jaka moze sie w zyciu zdarzyc...

Jarek

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Jaki jest naprawdę wspaniały program dla rolnictwa wg PO

Z czystym sumieniem polecam civica z silnikiem B-serii :)
bardzo dynamiczny, a przy tym spala naprawdę nie wiele :)
Myślę, że dwulitrowa nubira ma większe spalanie.
Nie mówię tego bo słyszałem od kogoś, poprostu miałem takiego civica z silnikiem B16a2 - rewelka :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org