Zjazd zakorkował Łomżę i Piątnicę
- Od świateł w Piątnicy do ronda Kościuszki w Łomży jechałem 30 minut – skarży się jeden z kierowców jadących do miasta z północy. - Korek zaczął się jeszcze przez Marianowem. Powodem dużych utrudnień w ruchu pomiędzy Łomżą a Piątnicą jest rozpoczęty w piątek rano remont ulic Zjazd. Drogowcy mają wymienić zniszczoną nawierzchnię jezdni na dwóch odcinkach o łącznej długości około 900 metrów. Prace prowadzone „pod ruchem” zakorkowały stary i nowy most przez Narew, bo wielu sądził, że nim łatwiej będzie przejechać.
Ulicą Zjazd przebiegają dwie drogi krajowe nr 61 i 63. Zwłaszcza tą pierwszą – szklakiem przyszłej Via Baltica - jadą tysiące tirów w tranzycie pomiędzy państwami nadbałtyckimi a Europą centralną i zachodnią. I choć przez Łomżę póki co nie mogą jeździć największe ciężarówki, te przejeżdżające skutecznie niszczą nawierzchnię ulic Zjazd i Wojska Polskiego. Jakiekolwiek prace remontowe na tych ulicach zawsze powodowały gigantyczne korki w mieście, a nawet poza nim. I sytuacja powtórzyła się dziś. Korki są od rana, a stojący w nich kierowcy dzwonią m.in. na policję i pytają co się dzieje? Doszło też już do pierwszych kolizji.
- Trzy patrole policyjne sterują ruchem w Piątnicy, na Rondzie Kościuszki i na skrzyżowaniu Alei Legionów z ul. Poznańską. W tym ostatnim miejscu policjanci informują kierowców ciężarówek o możliwym objeździe przez Zambrów – przekazuje Urszula Brulińska z KMP w Łomży.
Prace na ulicy Zjazd, aby zminimalizować uciążliwości dla kierowców, mają być prowadzone w systemie wielozmianowym i ciągłym. Drogowcy mają wymienić asfalt na dwóch odcinkach ulicy. O długości około 320 metrów mierząc od Ronda Tadeusza Kościuszki, i ok. 600 metrów od okolic głównego wejścia na stadion miejski w kierunku mostu na Narwi.
Tylko jezdnia
Na przeprowadzenie prac remontowych na ul. Zjazd Łomża jeszcze przed wakacjami otrzymała 777 tys. zł z tzw. rezerwy mostowej Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Początkowo miejscy urzędnicy zapowiadali, że remont obejmie nawierzchnię jezdni, wraz z miejscową wymianą zniszczonych krawężników, wymianę barier drogowych, remont chodników – m.in. poszerzony miał być wąski chodnik po prawej stronie ulicy, oraz budowę ścieżki rowerowej na odcinku od WORD-u do przejścia do MPWIK-u. Ostatecznie zakres zmniejszono i ma być teraz będzie remontowana tylko jezdnia. Koszt zadania to niemal równe 2 miliony złotych.
Jak zapowiadał Łukasz Czech z ratusza prace prowadzone będą przez dwa najbliższe weekendy. Frezowanie i ułożenie warstw wzmacniającej i wiążącej wstępnie planowane jest w dniach 17-19 listopada br., zaś układanie warstwy ścieralnej asfaltu powinno odbyć się w dniach 24-26 listopada.