Obwodnice Stawisk i Szczuczyna - czas na szczegółowe rozwiązania
Szczegółowe rozwiązania techniczne dotyczące np. obiektów inżynierskich i podłączeń do dróg lokalnych obwodnic Stawisk i Szczuczyna będą tematem kolejnych posiedzeń Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych „2” Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. To obwodnice, które mają powstać jako pierwsze na trasie nowej Via Baltica biegnącej przez Łomżę i Ełk.
Jak poinformowała GDDKiA posiedzenia ZOPI „2” wynikają z wewnętrznych procedur GDDKiA. Drogowcy przypominają, że już 8 grudnia 2009 wystąpili do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska z wnioskiem o decyzję środowiskową obu obwodnic. Ta Stawisk ma mieć długość około 6,5 km., a Szczuczyna – 8 km. Obie obwodnice mają być budowane etapowo: w I etapie budowa jednej jezdni (wschodniej) a w II etapie dobudowa drugiej jezdni (zachodniej). Jak czytamy opublikowanej na stronie GGDKiA dokumentacji zgodnie z wytycznymi GDDKiA dla dróg dwujezdniowych dwupasowych należy przewidzieć rezerwę terenu dla dobudowy trzeciego pasa ruchu do środka. W związku z tym zostaną wykonane roboty ziemne i obiekty mostowe w ciągu dróg bocznych, na przekrój trzypasowy (docelowy), a dobudowa trzeciego pasa ruchu do środka nastąpi w późniejszym terminie.
Posiedzenia ZOPI „2” odnośnie obwodnic Stawisk i Szczuczyna odbędą się w środę, 10 marca w siedzibie białostockiego oddziału GDDKiA przy ul. Zwycięstwa 2 w Białymstoku. Dyskusja na temat technicznych rozwiązań obwodnicy Stawisk rozpocznie się o godz. 10, obwodnicy Szczuczyna - o godzinie 12.
Przypomnijmy, że te obwodnice – jak dotychczas jako jedyne w ciągu Via Baltica – mają już zagwarantowane finansowanie. Do ich budowy dołoży sie Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.