DYSKUSJ ANA TEN TEMAT TEŻ: Na forum: http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=52&w=21376405&a=21376405
POJAWIŁY SIĘ WĄTKI:
http://www.profilab.pl/galeria/sky/zalacznik_e21.jpg
Widać tu że tranzyt do krajów nadbałtycki nie jedzie przez Białystok.
p.s. zapomniales pokazac druga mapke
http://www.profilab.pl/galeria/sky/zalacznik_e23.jpg
>>Okazał się pan mało wiarygodny, panie Bestfeler.
Niestety = Ma rację bo http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=52&w=21376405&a=21659983
>wydawane są pieniądze na remonty (projekty i wykonanie) dróg wokół Łomży ale
>w ten sposób, żeby ew. przeróbka do standardów trasy było bardzo kosztowne
>(nacisk, rozjazdy ...) - decyzje zapadały jeszcze PRZED wyborem wariantu trasy;
>d) obwodnica Łomży jest tak planowana aby nie mogła skutecznie poprowdzić ruchu
>bez ominięcia centrum miasta - ma łączyć trasę na Zambrów (ruch lokalny) z trasą
na Suwałki.
>e) Ok 2 lata temu zamknięto trasę 61 dla ruchu ciężarówek. Zamknięcie to przed
>podjęciem decyzji o przebiegu Via skutkuje mniejszym natężeniem ruchu przez
>Łomżę co jest argumentem za trasą przez Białystok (bo na papierze tranzyt i tak
>jeździ przez Białystok).
Z porównania mapek i natężeń ruchu wynika jasno - kierowcy TIRÓW wola krótsza trasę przez Łomżę, Białystok niekoniecznie potrzebuje ciężkiego ruchu TIROW niszczącego drogi
W kwestii wyboru wariantu przebiegu Via Baltici - przez Łomżę czy przez
Białystok jako bardziej korzystny można wskazać wariant przez Łomżę, ale obie
trasy można by zmodernizować w taki sposób, by zmniejszyć uciążliwość
dotychczasowego ruchu - poprzez np. poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie
hałasu, zabezpieczenia wód, przejścia dla zwierząt.
Niestety, dotychczas preferowany wariant przez Białystok zakłada skierowanie
całego ruchu przez tereny przyrodnicze Puszczy Knyszyńskiej, i rezygnację z
modernizacji trasy przez Łomżę. Wobec tego np. poprawa zabezpieczenia ujęcia
wody dla Białegostoku w Jurowcach czy nowy most na Biebrzy wobec wzrostu ruchu
nie poprawi sytuacji, a ją pogorszy.
Przykładem NIEKOMPETENCJI WŁADZ JEST obiecywanie wirtualnych i papierowych inwestycji (obwodnica Augustowa 100 - 400 milionów złotych, obwodnice Knyszyna, Sztabina, Suchowoli itp. - dojdziemy do 1 miliarda złotych LEZ TYLKO NA PAPIERZE, bo kiedy w Łomży nasyp mostu zniszczony przez kanały bobrów grozi zapadnięciem jezdni na tranzytowej trasie, samorząd Łomży nie może dostać od Wojewody i Rządu 500 tysięcy złotych koniecznych by zapobiec katastrofie budowlanej i drogowej, chociaż ma do tego pełne prawa - zgodnie z przepisami koszty szkód spowodowanych przez zwierzęta chronione w tym bobry pokrywa Skarb Państwa - Wojewoda, rząd. Jedyne co samorząd z braku tych należnych pieniędzy może zrobić to ustawić znaki ograniczenia prędkości do 20 -30 km/h by zmniejszyć drgania.
www.zieloni.w.pl
www.abcekologii.w.pl
www.naturaisztuka.w.pl
www.slawniwegetarianie.w.pl