Brand Footprint Award 2025 dla OSM Piątnica
OSM Piątnica z nagrodą Brand Footprint Award jako najchętniej wybierana marka FMCG w Polsce. Nagroda – jak czytamy w komunikacie - przyznawana jest markom, które najczęściej trafiają do koszyków nabywców, a przyznawana jest w oparciu o analizę wskaźników takich jak penetracja rynku i częstotliwość zakupów. Brand Footprint Award to globalne wyróżnienie dla marek, które cieszą się największym uznaniem i popularnością wśród konsumentów.
Ślad marki to ranking przygotowany na bazie decyzji zakupowych milionów gospodarstw zakupowych w Polsce, który pokazuje, jakie marki konsumenci wybierają najczęściej i co wpływa na te decyzje. Piątnica to marka, która regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingach marek FMCG w Polsce, a nagroda Brand Footprint Award 2025 potwierdza jej wyjątkową rozpoznawalność i siłę oddziaływania na konsumentów. W imieniu OSM Piątnica nagrodę odebrała Katarzyna Jezierska, dyrektor marketingu.
– Najwyższa pozycja Piątnicy w rankingu najczęściej wybieranych przez Polaków marek obejmujących całą branżę FMCG to dla nas ogromna radość i powód do dumy. To wyraz wyjątkowego przywiązania konsumentów do naszej marki i potwierdzenie, że mimo dużej konkurencji w kategorii, Piątnica nieustannie zyskuje na popularności – jesteśmy obecni w świadomości konsumentów, a nasze produkty są dla nich często pierwszym wyborem. Chcemy tę pozycję dalej umacniać, dostarczając najwyższej jakości wyroby mleczarskie oraz kontynuując angażującą odbiorców komunikację opartą na pozytywnych emocjach. Nagrodę Brand Footprint Award 2025 traktujemy jako potwierdzenie skuteczności naszej dotychczasowej strategii, a zarazem jako motywację do dalszego rozwoju, wdrażania innowacji i pogłębiania relacji z konsumentami – mówi Łukasz Kalinowski, prezes OSM Piątnica.
Brand Footprint Award to międzynarodowe wyróżnienie przyznawane przez firmę badawczą YouGov we współpracy z magazynem Handel i portalem HandelExtra.pl. Ranking opiera się na analizie danych pochodzących z kompleksowego badania obejmującego ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych) w całej Europie.
Piątnica, zajmując pierwsze miejsce, osiągnęła wynik CRP na poziomie 261,8 mln. Wskaźnik Consumer Reach Points (CRP) obrazuje skalę oddziaływania marki na rynku, opierając się na rzeczywistych wyborach zakupowych konsumentów. Obliczany jest jako iloczyn liczby gospodarstw domowych, poziomu penetracji rynku (odsetka gospodarstw kupujących daną markę) oraz częstotliwości zakupów tej marki.
Dla porównania Nr 1 w światowym rankingu (2023) przypadł Coca-coli z CRP na poziomie 8287,3.
Raport, na podstawie którego przyznano nagrody, prezentuje nie tylko zestawienie najczęściej wybieranych marek, ale także trendy konsumenckie, preferencje regionalne oraz zmiany w zachowaniach zakupowych. Brand Footprint Award to jedno z najważniejszych wyróżnień, ponieważ bazuje na rzeczywistych wyborach konsumentów – podkreśla spółdzielnia w komunikacie.
źródło: OSM Piątnica