Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 20 czerwca 2025 napisz DONOS@

Czy w Łomży powstanie dworzec PKP?

Główne zdjęcie
Stacja PKP Łomża

„Najprawdopodobniej na początku wakacji, na przełomie czerwca i lipca, rozpoczną się już pierwsze prace budowlane” - poinformował Tomasz Łotowski z PKP PLK. Prace mają dotyczyć torowiska i peronów, a co z dworcem?

Pociągi, na razie z materiałami budowlanymi do budowy linii, wróciły do Łomży. Widać to po błyszczących (a nie zardzewiałych) szynach i korkach w rejonie przejazdu kolejowego na ulicy Piłsudskiego. Wynikają one ze zmiany organizacji ruchu (wprowadzono znak STOP) i pojawiających się co jakiś czas pociągach. Mając na uwadze planowane w przyszłym tygodniu otwarcie galerii na terenie gazowni, korki mogą być większe. 

Na placu kolejowym obok bocznicy leży już prawie 40 tys. ton kruszywa, a przy torowisku szyny. Pierwsze prace budowlane, które rozpoczną się od rozbiórek, planowane są na przełom czerwca i lipca. „Tutaj w Łomży, ze względu na stan linii w zasadzie wszystko trzeba zdemontować i zbudować od początku” - wyjaśnia Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK.  Projekt przewiduje budowę dwóch peronów, a dworzec?

„Temat potencjalnego dworca jest na etapie ustaleń PKP PLK z marszałkiem województwa” - wyjaśniał Łotowski. „Każdą dodatkową pracę w ramach tego projektu musi zaakceptować Marszałek, ponieważ partycypuje w kosztach. Spodziewamy się raczej przychylnej decyzji” - precyzował. Dopiero po decyzji Marszałka, możliwe są rozmowy z PKP SA, które bezpośrednio odpowiada za budynki dworcowe w Polsce. Brak jest także możliwej lokalizacji takiego budynku. 

Ruch na linii kolejowej Łomża – Śniadowo, jak przewidywał Marek Wierzbicki, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach, ma ruszyć w czerwcu przyszłego roku. Na początku sterowanie ruchem będzie  prowadzone z nastawni w Łomży, ale po zakończeniu inwestycji, odbywać się będzie z Ostrołęki.

Podczas konferencji prasowej w sprawie „Bezpiecznego przejazdu”  prezes Łomżyńskiego Stowarzyszenia Kolejowego Wojciech Fabin dopytywał o tory odstawcze. Są to tory stacyjne boczne, na których można prowadzić jazdy manewrowe czy „zaparkować pociąg”. Czy takie torowiska powstaną w Łomży na razie odpowiedzi nie udzielono. 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę