Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 czerwca 2025 napisz DONOS@

Voicebot AI: Twój całodobowy ankieter. Zbieraj dane bez przerwy

Zbieranie danych od klientów to nie tylko marketingowy obowiązek. To fundament, na którym buduje się strategię, rozwija produkty, a także planuje komunikację. Jest tylko jeden problem – klienci mają coraz mniej cierpliwości do formularzy, a działy obsługi coraz mniej czasu, by dzwonić i prosić każdego konsumenta o feedback. W takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem może okazać się voicebot AI, czyli całodobowy ankieter, który nie śpi i nie robi sobie przerw, a zamiast tego pracuje non stop.

Ankieter, który może pracować bez przerwy

W przeciwieństwie do tradycyjnych form przeprowadzania badań, takich jak maile, SMS-y czy formularze online, voicebot AI działa dokładnie wtedy, kiedy jest najbardziej potrzebny – 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Może dzwonić do klientów, odbierać połączenia (nawet tysiące jednocześnie), reagować na zdarzenia (np. zakończoną usługę) lub działać w ramach zaplanowanej kampanii badawczej.

Co ważne – nie musisz się martwić, że Twoi klienci będą rozmawiać z generycznym botem. Wystarczy, że wybierzesz rozwiązanie od firmy Apifonica, które dzięki autorskiemu oprogramowaniu bazującemu na AI potrafi prowadzić rozmowę w wielu językach, w sposób płynny, zrozumiały i niezwykle naturalny. Inteligentny asystent rozpoznaje ton głosu i reaguje na pytania klienta. I – co najważniejsze – zbiera dane w sposób uporządkowany i bezbłędny.

Do czego wykorzystać voicebota?

Możliwości zastosowania voicebota w badaniach są szerokie i nie ograniczają się do klasycznego sprawdzenia poziomu satysfakcji. Jak może Ci pomóc inteligentny asystent głosowy?

  • Badania CSAT i NPS – po zakończonej rozmowie lub realizacji usługi voicebot może automatycznie zadzwonić i poprosić o ocenę jakości kontaktu i komentarz albo zapytać o chęć polecenia marki innym potencjalnym klientom. Więcej o badaniu satysfakcji klienta przeczytasz tutaj: https://www.apifonica.com/pl/blog/badanie-satysfakcji-klienta-jak-sprawdzic-czy-klient-jest-zadowolony/.

  • Pozyskiwanie insightów o potrzebach klientów – np. w ramach kampanii produktowej: „Czego szukasz w naszej ofercie?”, „Jakie funkcje są dla Ciebie ważne?”.

  • Ankiety wewnętrzne (np. w HR) – badanie nastrojów pracowników, ocena onboardingu czy zbieranie sugestii zmian.

  • Testy rynku i weryfikacja leadów – szybkie, automatyczne badanie reakcji na nowy produkt lub usługę, bez udziału zespołu sprzedażowego. Dzięki temu specjaliści mogą poświęcić swój cenny czas na inne zadania.

Voicebot może prowadzić równolegle tysiące rozmów. Działa z taką samą jakością na początku tygodnia, jak i w sobotę o 12.00 – czyli dokładnie wtedy, gdy niektórzy klienci mają czas odebrać telefon. Najlepszym dowodem na jego skuteczność jest historia klienta, który dzięki asystentowi głosowemu zwiększył czterokrotnie wskaźnik odpowiedzi w badaniu satysfakcji.

Voicebot AI vs. klasyczne ankiety – różnica jakości

Dlaczego warto postawić właśnie na voicebota i zrezygnować z klasycznych ankiet? Odpowiedź można ograniczyć do trzech powodów: responsywność, skuteczność i naturalność. Asystent głosowy reaguje natychmiast, jest w stanie prowadzić dialog oraz eliminuje błędy, które mogą wynikać z czynnika ludzkiego, np. zmęczenia.

Artykuł sponsorowany


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę