Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Regeneracja i czyszczenie filtra DPF - wszystko co warto o nich wiedzieć

Zregenerowanie i proces czyszczenia filtra DPF to procedura uwalniania zatkanego podzespołu między innymi z nagromadzonych substancji jak popiół, sadza, pyły PM10, resztki oleju. Czyszczenie i regeneracja mają przywrócić przepustowość stanu fabrycznego i odblokować zatkany filtr cząstek stałych. Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu i zapoznania się z przedstawionymi informacjami, a dokładniej z opisem procesu regeneracji oraz tego jakie mogą być przyczyny zatykających się filtrów.

1. Czym dokładnie jest filtr DPF i na czym polega proces czyszczenia?

2. Czy czyszczenie DPF jest skuteczne?

3. Jakie mogą być przyczyny awarii filtra DPF?

Czym dokładnie jest filtr DPF i na czym polega proces czyszczenia?

Filtr DPF z angielskiego Diesel Particulate Filter czyli samochodowy filtr cząstek stałych. Jest to element w układzie wydechowym i odpowiada za wyłapywanie a następnie wypalanie sadzy, w spalinach. Od 1996 roku, można stosować filtry w samochodach osobowych. 

Odpowiednio przygotowany sprzęt pozwala na dokładne oczyszczenie wszystkich kanałów i sprawdzenie parametrów przed jak i po regeneracji. Dodatkowo, urządzenie do oczyszczania pracuje w obiegu zamkniętym, dzięki czemu nie szkodzi środowisku. Regeneracja filtrów DPF przy użyciu przystosowanych do tego maszyn, to łatwy i ważny proces.

Czy czyszczenie DPF jest skuteczne?

Proces regeneracji składa się z kilku istotnych etapów. Za każdym razem, czyszczenie jest poprzedzane sprawdzeniem przepustowości w filtrze DPF i potwierdza się go wydrukiem z zapisanym wynikiem pomiaru, który mierzony jest w milibarach. Dokonuje się go również po zakończonej regeneracji. Proces usuwania jest rozwiązaniem na zatkany i nie działający filtr i tym samym wpływający na środowisko w negatywny sposób. Można śmiało stwierdzić, że regeneracja filtra dpf to skuteczny a nawet konieczny proceder.

Jakie mogą być przyczyny awarii filtra DPF?

  • Złe używanie dodatków do paliwa i oleju silnikowego, powodują gromadzenie się popiołu.
  • Awaria turbosprężarki, przez co w układzie wydechowym znajdują się ślady oleju.
  • Tryb awaryjny układu paliwowego, przez który zwiększa się emisja spalin.
  • Wadliwe czujniki.
  • Nieprawidłowe działanie układu recyrkulacji spalin.

Zapchany filtr to duże zagrożenie, prowadzące do uszkodzeń turbosprężarki, a czasem nawet całego silnika. Z tego też powodu, warto regularnie prowadzić czyszczenie i regeneracje za pomocą odpowiedniego i przystosowanego do tego sprzętu.

tekst płatny

240206081801.gif

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę