Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 20 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Czekamy na elektryki

Sześć nowych autobusów elektrycznych chce kupić Miasto Łomża, a na następne cztery pozyskało dofinansowanie. To kolejne autobusy elektryczne, które mają szansę pojawić się na łomżyńskich ulicach. Umowę na pierwsze dwa podpisano w listopadzie 2021, a ich dostawa ma być na majówkę.

Miasto Łomża ogłosiła przetarg na dostawę sześciu fabrycznie nowych elektrycznych autobusów miejskich, niskopodłogowych, jednoczłonowych, jednej marki, przeznaczonych do przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Zakup dokonywany jest z projektu pn. "Zrównoważona mobilność miejska w Łomży", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pozyskano wówczas pieniądze na 8 autobusów. W listopadzie 2021 roku podpisano już umowę z firmą Busnex na dostawę dwóch 12-metrowych chińskich autobusów YUTONG. Ich dostawa przewidziana jest na majówkę 2022 r. Autobusy z ogłoszonego przetargu, czyli sześć, zwycięzca powinien dostarczyć do końca listopada tego roku. Mają mieścić minimum 71 osób. Miejsc siedzących powinno być nie mniej niż 21 oraz miejsce na wózek inwalidzki i/lub dziecięcy. W przestrzeni pasażerskiej mają być 3 podwójne gniazda USB. Oferenci swoje propozycje mają składać do 11 kwietnia 2022 roku.

We środę Ratusz ogłosił otrzymanie kolejnej dotacji na zakup tym razem 4 elektryków z ładowarkami zewnętrznymi. 8 mln 480 tys. zł ma pochodzić z programu „Zielony transport publiczny”.

 

Prawie 5 600 000 zł za dwa autobusy elektryczne dla MPK


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę