Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

9 kwietnia 2021 r - Zabawa w teatr

Dzień dobry! Mamy już piąteczek. Życzę pięknej pogody i miłej zabawy!

Temat dnia:

Zabawa w teatr

 

Zadania:

1.    „Co potrafi chusteczka?” – zabawa rozwijająca płynność ruchów. (pomoce: chusteczka, apaszka) Dziecko pokazuje, co potrafi chustka: latać – dziecko podrzuca chustkę wysoko do góry; krążyć – przekłada z ręki do ręki, z przodu i z tyłu; podskakiwać – dotyka jednym rogiem chustki do podłogi i energicznie podrywa ją do góry; rysować kółka – zatacza koła raz prawą, raz lewą ręką; tańczyć przy muzyce – tańczy, prezentując swój układ z chustką.

2.    „Kto może zagrać w teatrze, czyli rodzaje teatru” – rozmowa kierowana z wykorzystaniem obrazków (w załącznikach). Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty: kukiełka, pacynka, łyżka, marionetka i pyta: Co to za przedmioty? Dziecko podaje nazwy przedmiotów na obrazkach. Czy mogą one zagrać w teatrze? Dziecko wyraża swoje opinie, Rodzic zwraca  uwagę dziecka, że łyżka też może zagrać w teatrze, jeżeli ożywi ją aktor. Są różne teatry, np.

Teatr tradycyjny – grają w nim aktorzy, mogą być ubrani w różne stroje, czasami dziwne i śmieszne. (Rodzic może wykorzystać fragment widowiska „Calineczka” https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw )

Teatr lalek – w nim grają różne lalki (marionetka, kukiełka, pacynka – aktorzy udzielają im swojego głosu i najczęściej są schowani) (Rodzic może wykorzystać fragment spektaklu "Księżniczka i włóczęga" https://www.youtube.com/watch?v=XbxXuQ_nUgM ).

Teatr cieni – głównym aktorem jest w nim cień, który tworzy schowany za zasłoną aktor (Rodzic może wykorzystać spektakl „Król żab” https://www.youtube.com/watch?v=KB9ViLBesug ).

Teatr tańca (np. balet) – tu aktorami są tancerze, którzy podczas przedstawienia nie mówią ani słowa, a swoje historie opowiadają tańcem (fragment „Jezioro łabędzie” https://www.youtube.com/watch?v=b6qTdRYJWQM ).

Opera – tu aktorami są śpiewacy. Rodzic tłumaczy, że opera to taki rodzaj przestawienia teatralnego, w którym aktorzy rozmawiają ze sobą, śpiewając, a muzyka buduje nastrój opowieści (fragment „upiór w operze” https://www.youtube.com/watch?v=ZafNY3OFOwM ).

3.    „Robimy kukiełki” – praca plastyczno-techniczna. Dziecko  dostaje drewnianą łyżkę. Rodzic prosi, by zrobiło z niej kukiełkę. Dziecko ozdabia łyżkę w dowolny sposób, doklejając jej oczy, rysując buzię mazakami. Z bibuły lub włóczki z pomocą Rodzica może zrobić włosy. Wykonana kukiełka posłuży dziecku do spontanicznej „zabawy w teatr”

4.    „Jak zachować się w teatrze?” – zabawa słowna typu dokończ zdanie.

– Jeśli w teatrze twój sąsiad rozmawia, to…, bo nam przeszkadza.

– Jeśli w teatrze twój sąsiad grzecznie siedzi na swoim miejscu i jest cichutko, to…, bo nam nie przeszkadza.

– Jeśli w teatrze wasz sąsiad kręci się na swoim miejscu, wstaje i siada, to…

 – Jeśli w teatrze wasz sąsiad żuje głośno gumę i je cukierki, szeleszcząc papierkami, to…

Rodzic może dowolnie modyfikować zabawę tak, aby omówić wszystkie aspekty kulturalnego zachowania w teatrze.

5.    „Marionetka i animator” – zabawa ruchowa, analogiczna do zabawy w lustro. Dziecko-marionetka leży, Rodzic-animator stoi nad nim w rozkroku. Animator ma za zadanie ożywić swoją marionetkę, tzn. gdy wyciąga rękę w kierunku ręki marionetki, ta unosi swoją, gdy kieruje rękę nad nogę marionetki, dziecko-marionetka unosi ją. (Magia marionetek https://www.youtube.com/watch?v=mqIe9j9QmJM )

 

 

Miłej zabawy!

Czekam na  zdjęciach kukiełek.

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
cz, 08 kwietnia 2021 23:23
Data ostatniej edycji: cz, 08 kwietnia 2021 23:41:05

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę