Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

16 czerwca 2020 wtorek

Pięknie się kłaniamy i serdecznie witamy we wtorek.

Temat dnia:

Burza 

Zadania:

1.   Ćwiczenia gimnastyczne - https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE   - WF Dla Dzieci Online #3 - Treningi dla Twojego Dziecka w Domu;

2.   Burza – słuchanie zagadki M. Przewoźniaka, Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania zagadki Marcina Przewoźniaka.

 

Co się dzieje tam u góry?

Wielką wojnę toczą chmury?

Wciąż na siebie nacierają

I strzelają, i błyskają?

Co się tam na górze dzieje?

Że się nam na głowy leje?

Od błyskawic niebo trzeszczy,

A nam w butach chlupie deszczyk.

Ciemne niebo dudni, świeci…

Co się dzieje tam na górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną… (burzę).

 

Po przeczytaniu zagadki Rodzic prosi dziecko, aby nazwało dźwięki, które w niej opisano. Następnie prowadzi rozmowę: Jak należy się zachować w czasie burzy? Dziecko formułuje swoje przypuszczenia lub dzieli się swoją wiedzą. Następnie Rodzic podsumowuje zdobyte informacje.

Podczas burzy:

– należy unikać wysokich obiektów;

– nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;

– należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;

– nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.

 

3.   „Co słyszysz?” – ćwiczenia słuchowe. Rodzic włącza nagranie z odgłosami: ulewy, grzmotu, małego deszczyku, wichury. https://www.youtube.com/watch?v=Eda3brEALmk  – burza odgłosy przyrody i drugi filmik z zagadkami  https://www.thebestmp3.pl/wideo/JwbMnvfN2y8/Odg%C5%82osy%20natury%20dla%20dzieci/ - Odgłosy natury dla dzieci.  Dziecko stara się rozpoznać, co słyszy, i podać nazwy tych zjawisk.

4.   „Kapie, pada, leje” – zabawa językowa - szukanie wyrazów mówiących o tym, co robi deszcz: kapie, pada, leje, mży, kropi, siąpi.

 Kojarzenie dźwięków:

– uderzenia palcami w bębenek (lub w stół, lub blaszaną miseczkę)– kapie, kropi,

– przesuwanie palcami po bębenku – siąpi, mży,

– uderzanie pałeczką – pada,

– mocne uderzanie pałeczką – leje.

Ilustrowanie rodzaju deszczu ciałem:

– mżawka – pocieranie dłońmi o uda,

– silniejszy deszcz – klepanie dłońmi w uda,

– ulewa – tupanie nogami.

5.   „Uwaga burza” – zabawa ruchowa. Rodzic szeleści folią w różny sposób. Dziecko porusza się  po pokoju w rytmie dźwięku deszczu – szeleszczącej folii. Na dźwięk bębenka i hasło: Burza! dziecko wchodzi na krzesełko, lub pod stolik, lub w inne wybrane miejsce  .

6.   „Skąd się bierze burza?” – zabawa badawcza; eksperyment. Rodzic proponuje dziecku przeprowadzenie doświadczenia, do którego będą potrzebne: szklanka, blaszane denko (pokrywka puszki), balonik, kawałek wełnianej tkaniny. Rodzic zapoznaje dziecko z instrukcją obrazową. Instrukcja obrazkowa: 1. Na suchej szklance umieszczamy blaszane denko, 2. Nadmuchujemy balonik, 3. Pocieramy energicznie balonik wełnianą szmatką i kładziemy go na denku, 4. Zbliżamy

palec do brzegu blachy. Po zakończeniu eksperymentu i zapisaniu wniosków Rodzic pyta dziecko: Co zauważyłeś? (przepływ prądu) Jak to wytłumaczyć? (W wyniku pocierania balonika wytworzyły

się ładunki elektryczne – prąd, i przeskoczyła iskra, którą można porównać do małej błyskawicy).

Rodzic wspólnie z dzieckiem sprawdza notatki dotyczące eksperymentu i wyjaśnia dziecku zaobserwowaną sytuację i zjawisko fizyczne, które nastąpiło.

Eksperyment można również obejrzeć na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4 .

7.   Praca z KP4.39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazka;

8.   „Burza” – przypomnienie poznanych wiadomości o burzy i zasad zachowania podczas burzy.

 

W załącznikach zadania dla chętnych.

Dla Rodziców artykuł "Objawy zaburzeń integracji sensorycznej".

 

Wesołego i słonecznego wtorku ! Bawcie się dobrze!

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
pon, 15 czerwca 2020 22:12
Data ostatniej edycji: pon, 15 czerwca 2020 22:38:24

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę