Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 10 sierpnia 2020 napisz DONOS@

16.06.2020 Przyszło do nas lato

Dzień dobry! Mamy wtorek!

 

Przyroda rozkwitła paletą barw, nareszcie można nosić letnie ubrania – mamy lato!  W tym tygodniu poszerzymy wiedzę na temat lata.

 

Temat:  „Przyszło do nas lato”  – słuchanie wiersza J. Brzechwy,  praca z obrazkiem.

 

Cele: Uważne słuchanie utworu, dostrzeganie humoru w tekście literackim, wiązanie zmian zachodzących w otoczeniu z nową pora roku – latem, doskonalenie syntezy sylabowej, używanie zwrotów pasuje, nie pasuje do lata i uzasadnienie dlaczego.

 

1.   Rozpoczynamy wesołą piosenką pt. „Bzycząca zabawa”.

https://www.youtube.com/watch?v=pL3M-z7n7Ts

 

2.   „Roześmiana logopedia” baw się słowami razem z nami „Przyjście lata” - Jan Brzechwa.

https://www.youtube.com/watch?v=qATCZpSUXEw


I cóż powiecie na to, 
Że już się zbliża lato? 

Kret skrzywił się ponuro: 
- Przyjedzie pewnie furą. 

Jeż się najeżył srodze: 
- Raczej na hulajnodze. 

Wąż syknął: - Ja nie wierzę. 
Przyjedzie na rowerze. 

Kos gwizdnął: - Wiem coś o tym. 
Przyleci samolotem. 

- Skąd znowu - rzekła sroka - 
Nie spuszczam z niego oka
I w zeszłym roku, w maju, 
Widziałam je w tramwaju. 

- Nieprawda! Lato zwykle 
Przyjeżdża motocyklem! 

- A ja wam to dowiodę, 
Że właśnie samochodem. 

- Nieprawda, bo w karecie! 
- W karecie? Cóż pan plecie? 

- Oświadczyć mogę krótko, 
Przypłynie własną łódką. 

A lato przyszło pieszo - 
Już łąki nim się cieszą 

I stoją całe w kwiatach 
Na powitanie lata.

 

Rodzic zadaje pytania do wiersza:

- Na co czekały zwierzęta?

- Jak przybyło lato?

- Kto cieszył się z przybycia lata?

- Skąd wiemy, że przyszło lato?

 

 

3.   Jakimi pojazdami zdaniem zwierząt miało przyjechać lato? Podziel te wyrazy na sylaby i policz ilość sylab. (załącznik 1)

 

 

4.   „Zabawa piesków na łące” - zabawa z czworakowaniem.

Dzieci pieski chodzą na czworakach. Na hasło: Pieski chodzą po wysokiej trawie! – dzieci unoszą wysoko ręce i nogi podczas czworakowania.  Na hasło: Pieski gonią motyla! – biegną ostrożnie. Na hasło: Pieski tarzają się w trawie! – dzieci w leżeniu na plecach poruszają rękami i nogami.

            

 

 5. „Co pasuje do lata” – praca z obrazkiem.

Dzieci zapoznają się z przedstawionymi obrazkami (okulary przeciwsłoneczne, kapelusz, sanki, parasol plażowy, klapki, kalosze, rękawiczki, szalik itp.). Dziecko wskazuje obrazki pasujące do lata i uzasadnia dlaczego, a następnie dzieli ich nazwy na sylaby, np. o-ku-la-ry. (załącznik 2)

 

 

6.   „Psotny wiatr”  – ćwiczenie ortofoniczne z wykorzystaniem wiersza Joanny Wasilewskiej.

 

Dzieci wypowiadają jak najdłużej na jednym wydechu zgłoski i głoski: wiu, sz, ćsi, i oddzielają zgłoski: szu, bzy.

 

„Psotny wiatr”

 

Ledwie wietrzyk zbudził się,

Już figlować mu się chce.

Pofrunął do góry.

Porozganiał chmury: Wiu, wiu, wiu.                    Dzieci powtarzają głośno onomatopeję.

 

Przeleciał nad lasem.

Narobił hałasu:

Szu, szu, szu.                                                         Dzieci powtarzają głośno onomatopeję.

 

Zbudził małe pszczoły

W ulach kolorowych:

Bzy, bzy, bzy.                                                        Dzieci powtarzają głośno onomatopeję.

 

Sfrunął na podwórko.

Liście zebrał w kółko:

Sz, sz, sz, sz.                                                         Dzieci powtarzają głośno. 

 

 

 

7.   „Bańki mydlane” – ćwiczenia oddechowe w ogrodzie.

 

Przypomnienie o nabieraniu powietrza nosem i powolnym wydechu ustami. Zwracanie uwagi na ostrożne obchodzenie się z płynem, tak aby się nie wylewał. Dostrzeganie kolorów baniek oraz ich kruchości.

 

  

8.   Na zakończenie posłuchajcie piosenki pt. „Przyszło lato”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

 

 

Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!

 

p. Marylka i p. Asia

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
pon, 15 czerwca 2020 20:20
Data ostatniej edycji: pon, 15 czerwca 2020 20:29:59

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę