Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

15 czerwca 2020 poniedziałek

Witamy serdecznie Dzieci i Rodziców w poniedziałek ! Życzymy miłej zabawy.

Temat tygodnia:

LATO

Temat dnia

KOLORY LATA 

Zadania:

 

1.         Po łące biega lato – zapoznanie z piosenką, rozmowa na temat jego treści.  Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy: Jaką mamy porę roku? Jakie zmiany zauważyłeś w przyrodzie? Czy wiesz, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu? Posłuchaj uważnie piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.

 

PO ŁĄCE BIEGA LATO

słowa: Barbara Lewandowska

muzyka: Krystyna Kwiatkowska

 

Po łące biega lato

Uwija się jak bąk.

„Dzień dobry” mówi kwiatom

i pieści każdy pąk.

Ref.:

Kto chce się z latem spotkać,

Niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka

Pokażą drogę nam.

 

Pomaga lato pszczołom,

Na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło

I w berka z wiatrem gra!

Ref.:

Kto chce się z latem spotkać…

 

Gdy lato jest zmęczone,

W szałasie sobie śpi

I we śnie gra w zielone,

Bo łąka mu się śni.

Ref.:

Kto chce się z latem spotkać…

 

Po wysłuchaniu piosenki Rodzic prosi dziecko  o opowiedzenie, gdzie można spotkać lato. Następnie Rodzic zaprasza dziecko, aby powtarzało tekst piosenki wers po wersie i ilustrowało ruchem jego treść. Rodzic podsuwa propozycje tych gestów. Dziecko próbuje śpiewać piosenkę.

 

2.      „Lato czarodziej” – zabawa muzyczna. Rodzic – Lato przygotuje talerze lub inne instrumenty, dzięki którym będzie mogło czarować. Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z charakterem nagrania: marsz, bieg, podskok. Jeżeli Lato zagra na talerzach, dziecko się zatrzymuje, a Rodzic wyłącza muzykę. W tym momencie Lato mówi, w co ma zamienić się dziecko, np.: Samolot!, Żaba!, Wąż!, Piłka!. Dziecko stara się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało Lato. Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie nie uderzy w talerze (wówczas Rodzic włącza muzykę i zabawa rozpoczyna się od początku).

3.      „Obrazy lata” – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenia. Rodzic kładzie na stoliku różne obrazki, a dziecko wyszukuje wśród nich te, które kojarzą się z latem, np. motyle, słońce, muszla, morze, wiaderko i łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty, zieleń, biedronka, okulary, wiśnie. Dziecko wybiera  obrazek i podpisuje go słowem „lato” i  uzasadnia swój. Układa z alfaetu podpisy do łatwych nazw obrazków.

4.      „Przetwory owocowe” – zabawa polisensoryczna. Do zabawy potrzebne będą: koperta z pociętym na części obrazkiem przedstawiającym owoce na krzaczkach: poziomki, truskawki, jagody, maliny, słoiki z przetworami owocowymi. Dziecko układa obrazek i podaje nazwy owoców. Rodzic zadaje pytania:

– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny)

– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny)

– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).

Rodzic prezentuje dziecku oklejone słoiki, w których są przetwory owocowe. Dziecko rozpoznaje po zapachu, z jakich owoców jest ten produkt. Następnie dziecko próbuje przetworów ze słoika sprawdza, czy dobrze odgadło, zaglądając pod słoik, gdzie jest przyklejony obrazek.

5.      Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych. Rodzic odczytuje zdania:

-        1.Mieć dwie lewe ręce;

-        2.Mieć muchy w nosie;

-        3.Siedzieć jak na szpilkach;

-        4.Spać jak kamień.

Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dzieci odczytują zdania

z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.

6.      „Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia artykulatorów. Dziecko wciela się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie mają wydobywać dźwięki:

– wysoko uniesiona ręka – dziecko wysoko piszczy: Pi, pi, pi…;

– zataczanie koła palcem wskazującym – dziecko naśladuje odgłos: Trr… na różnych wysokościach;

– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dziecko rytmicznie wypowiada: Czy, czy, czy…;

– falisty ruch ręką – dziecko mówi: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach. Po zakończonej zabawie Rodzic wyraźnie zaznacza wyjście z roli ptaków.

7.     Zabawa muzyczno–ruchowa "Dwóm tańczyć się zachciało". Zapraszamy całą rodzinę do włączenia się do zabawy.

 

Dodatkowe super zabawy na orientację przestrzenną:

https://www.youtube.com/watch?v=LLrMSq-9w6w  

https://www.youtube.com/watch?v=69qge7GJqbE 

Utrwalamy literki:

http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

W załącznikach znajdziecie różne dodatkowe zadania do wyboru.

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
nie, 14 czerwca 2020 22:25
Data ostatniej edycji: nie, 14 czerwca 2020 22:37:25

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę