Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 09 lipca 2020 napisz DONOS@

13.V Instrumenty

Witajcie i buziaki przesyłajcie!

                                      

Temat: Instrumenty

Cele: kształtowanie wiedzy na temat wybranych instrumentów muzycznych, rozpoznawanie brzmienia niektórych instrumentów. Rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami głównymi.

1. Zaczynamy od piosenki i ruchu  Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. Obejrzyjcie film "Poznajemy instrumenty" - wizyta w szkole muzycznej.

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

3. A teraz rozwiążcie zagadki słowne o instrumentach

Ma trzy nogi, czarne skrzydło,
białe zęby w rzędzie.
Gdy pianista przy nim siądzie
- piękny koncert będzie.     (fortepian)

 

Okrągły, brzuchaty, wśród zabawek leży.  

Zależy mu na tym, by w niego uderzyć.  (bębenek)  

 

Gra się na niej pałeczkami.         (perkusja)

 

Mały i cienki, cieniutkim głosem  

Zagra piosenki pod twoim nosem.    (flet)

 

Zrobione są z drewna

cztery struny mają.

Gdy pociągniesz po nich smyczkiem

To pięknie zagrają.  (skrzypce)

 

Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.     (trąbka)

 

Czy poznajecie te instrumenty?  Skąd je znacie?

 

                                  Tamburyn

 

 


                                    Marakasy

 

4. Odgadnijcie zagadki muzyczne: który instrument wydaje ten dźwięk?

https://www.youtube.com/watch?v=vEsDYCanla4&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=6%2C

https://www.youtube.com/watch?v=7JgRLxG8THA&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=18

https://www.youtube.com/watch?v=BIrR_AH_hjE&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=8

 

5. Zadania matematyczne  

 Popatrzcie na obrazek i posłuchajcie zadań, które przeczytają Wam rodzice. Bądźcie uważni.

1. Na której półce znajduje się bębenek? Którym jest instrumentem z kolei? Znajduje się pomiędzy jakimi instrumentami?

2. Perkusja jest którym instrumentem z kolei? Na której półce się znajduje?

3. Co znajduje się na drugiej półce? Flet jest którym instrumentem - pierwszym czy drugim? Trąbka jest którym instrumentem z kolei?

4. Skrzypce znajdują się na której półce? Znajdują się obok jakiego instrumentu?

5. Gitara zajmuje miejsce.....

6. Gdzie stoi fortepian? (pod półkami).  Który instrument jest największy?

7. Jaki instrument leży nad fletem? A jaki nad trąbką?

8. Jaki instrument leży pod fletem?  A jaki pod trąbką? 

Odpowiedzieliście na wszystkie pytania? Super!

                    

5. Poznaliście wiele instrumentów i dźwięki jakie wydają .Wszystkie te instrumenty dzielą na:

perkusyjne ( źródłem dźwięku jest drganie wywołane uderzeniem) 

dęte ( źródłem dźwięku jest drgające powietrze)

strunowe (źródłem dźwięku są napięte, drgające struny)

Nazwy te pochodzą od sposobów, w jaki wydobywają się z tych instrumentów dźwięki.

1. Powiedzcie jaki rodzaj instrumentów widzicie na pierwszej półce?  A jaki na drugiej? A na trzeciej?

2. Policzcie, których instrumentów jest najwięcej, a których najmniej (perkusyjne, dęte, strunowe?)