Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

14. 04. Dzień w gospodarstwie

Gorąco witamy Was po Świętach ! Tematem tego tygodnia jest „Praca rolnika”.

Dzisiaj przygotowałyśmy następujące zadania :

1. Poruszajmy się trochę po Świętach. Do wykonania ćwiczeń będziecie potrzebować szarf (możecie je wykonać ze wstążki, ze związanych sznurowadeł lub sznurka).

  • „Tęcza”– dzieci siadają w siadzie skrzyżnym i trzymają szarfy za końce w prostowanych rękach uniesionych nad głową. Wykonują skłony na boki, raz w prawo, raz w lewo.
  • "Nie wpadnij do kałuży” – na podłodze rozkładamy pętle z szarf. Dzieci przeskakują z pętli do pętli tak, jakby skakały po kamieniach między kałużami.
  •  „Obserwujemy bociana” – dzieci kładą się na brzuchu, nogi trzymają na podłodze, z palców robią „lornetkę”, podnoszą łokcie i udają, że obserwują bociana spacerującego po łące.
  • „Wąchamy kwiaty” – Dzieci leżą na podłodze w dowolnej pozycji i wdychają powietrze wolno i spokojnie nosem, a wydychają ustami.

 

2. „Praca rolnika” – przeczytajcie opowiadanie.

Emilia Raczek

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by za­jąć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mie­szał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Nanosił również z kopy obok – świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na nie­go już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i wziął się do dojenia. Trzeba było dojść do każdej i na małym stołeczku usiąść obok niej. Obiema rękoma chwycił wymiona i zaczął doić krowę. Do wiaderka zaczęło płynąć ciepłe mleko.

Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Następnie w wielkie wiadro wsypał ziarno i za­czął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

  • Dzieci naśladują wymienione czynności lub zwierzęta występujące w opowiadaniu.
  • Utrwalamy z dziećmi nazwy pór dnia : świt, ranek, południe, popołudnie, zmierzch, wieczór.

3. „W zagrodzie” – zabawa matematyczna. Korzystając z sylwet zwierząt – załączniki – oraz cyfr dzieci próbują odpowiednio podpisać zdania.

·        W zagrodzie są: 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?

·        W kurniku mieszkają: 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki. Ile ptaków mieszka w kurniku?

·        Koło domu chodzą: 2 czarne koty, 2 rude koty i 1 biały. Ile kotów chodzi koło domu?

·        W oborze są: 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?

4. Obejrzyjcie film opowiadający o życiu na wsi

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

5. Rozwiążcie zadania w książkach :

·        44 a

·        44 b

·        45 a

·        45 b

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
pon, 13 kwietnia 2020 21:33
Data ostatniej edycji: pon, 13 kwietnia 2020 21:42:34

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę