Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Kolejowy impuls do... „łomżingu”

Warszawa - Łomża 1 godzina i 25 minut. Warszawa - Giżycko przez Łomżę 2 godziny i 15 minut. – Korzyści z inwestycji kolejowych są niezaprzeczalne. Łomża i Kolno, dziś wykluczone transportowo, przestaną być białymi plamami na kolejowej mapie Polski. (…) Szprycha do Łomży, Pisza i Giżycka skokowo poprawi dostępność Mazur, czyli jednego z najbardziej wykluczonych transportowo obszarów w Polsce – mówi Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK. Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozesłała po mediach komunikat i prezentację „Szprycha nr 3.” Przekonuje, że dzięki szprysze nr 3 pasażerowie zyskają także wygodniejszy dojazd na Mazury, do Krainy Tysiąca Jezior. Bliskość Parku Krajobrazowego Doliny Narwi to z kolei impuls dla turystyki i tzw. „łomżingu”.

Szprycha nr 3 to linia stanowiąca połączenie Warszawy i Centralnego Portu Komunikacyjnego z Mazurami i Podlasiem. Ma powstać 141 km nowych linii kolejowych, a 318 km zostanie zmodernizowanych, bo te jedną „szprychę” tworzą dwie linie kolejowe – Rail Baltica (Warszawa – Białystok, Ełk, Suwałki) oraz nowa linia wyznaczona od Ostrołęki przez Łomżę, Kolno, Pisz do Giżycka. 
- Korzyści dla mieszkańców są oczywiste. Podróż z Ostrołęki do Warszawy skróci się niemal dwukrotnie (i wyniesie 1 godz. 5 minut), z Suwałk do Warszawy dojedziemy w czasie o ponad 2 godz. krótszym niż obecnie  (w 2 godz. 30 min.), a z Białegostoku do stolicy przyjedziemy godzinę wcześniej niż obecnie (podróż zajmie 1 godz. 15 min.) - czytamy w komunikacie prasowym.
Podróż koleją z Łomży do Warszawy ma zajmować 1 godzinę i 25 minut, a z  Giżycka przez Łomżę do Warszawy 2 godziny i 15 minut. Dziś jest ona możliwe w ponad 4 i pół godziny. 
- Zadania realizowane w ramach Programu Kolejowego CPK pozwolą nam działać na rzecz zrównoważenia transportu w Polsce. Dzisiaj charakteryzuje się on niedostatecznym rozwojem kolei i opiera w nadmierny sposób na infrastrukturze drogowej – twierdzi w przekazanym komunikacie Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.

W komunikacie podano także, że w ramach etapu zero, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port Solidarność zdolności operacyjnej, wybudowane zostanie 140 km nowych linii, głównie na trasie Warszawa - CPK – Łódź. Pozostałe inwestycje kolejowe wpisane są w horyzont czasowy do 2040 r.

Poniżej prezentujemy slajdy przekazanej przez spółkę CPK prezentacji dotyczącej „Szprychy nr 3.”

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę