Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Do Warszawy szybciej... od dziś

Główne zdjęcie
Nowa dwujezdniowa droga od Wyszkowa w kierunku... Łomży (fot. GDDKiA)

Od dziś do Warszawy dojedziemy szybciej. Kwadrans przed południem drogowcy wpuścili ruch samochodów na dwie nowe jezdnie trasy S8 na odcinku Poręba – Wyszków. To ostatni brakujący odcinek dwujezdniówki Warszawa – Białystok. Dzisiejsze otwarcie drogi przedwczoraj zapowiadał premier Mateusz Morawiecki. Póki co budowany od kilku lat odcinek „ósemki” od Ostrowi do Wyszkowa nie jest drogą ekspresową, bo obowiązują tu ograniczenia prędkości do 100 km/h, a miejscami jeszcze większe.

(fot. GDDKiA)
(fot. GDDKiA)
(fot. GDDKiA)
(fot. GDDKiA)
(fot. GDDKiA)
(fot. GDDKiA)

Odcinek S8 Wyszków – Poręba ma długości 13 km. Umowę na budowe drogi podpisano na poczatku 2016 roku. Skanska za jej realizację miała otrzymac 334,7 mln zł, przy czym inwestycja miała być gotowa w połowie lipca 2018 roku.

Ministerstwo Infrastruktury podkreśla, że przez ostatnie 3 lata oddano do użytkowania przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, a wartości robót przekracza 3 miliardy złotych. Dla kierowców oznacza to znaczną poprawę komfortu podróżowania i oszczędność czasu, dla mieszkańców miejscowości, przez które przebiegała DK8 - poprawę bezpieczeństwa i likwidację utrudnień związanych z uciążliwym ruchem tranzytowym.

Budowa S8 na odcinku Wyszków – Poręba polegała na rozbudowie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej. Gruntownie przebudowano istniejącą jezdnię, a po jej wschodniej stronie dobudowano drugą. Wzdłuż trasy głównej zbudowano również drogi serwisowe.

W ramach zadania wybudowano:

  • trzy węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba,
  • osiem obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów,
  • górne przejście dla zwierząt,
  • 19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych,
  • 50 km barier energochłonnych,
  • ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy,
  • 832 m ekranów przeciwhałasowych,
  • ok. 1,1 mln m3 nasypów.

Odcinek ten, podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, ma nawierzchnię z betonu cementowego. Tak samo ma wyglądać ekspresowa S61, która ma przebiegać od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę, Ełk i Suwałki do granicy z Litwą. Zgodnie z zapowiedziami drogowców cała Via Baltica ma być zbudowana przed końcem 2021 r.

 


cz
pt, 19 października 2018 08:45
Data ostatniej edycji: pt, 19 października 2018 11:43:48

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę