środa, 17 października 2018 napisz DONOS@
180924102637.png
181012054326.gif
181011100540.png
181001100146.png
181006032236.gif
181008123620.png

Ratuszowych propaganda i manipulacja

Grzegorz Daniluk, jeden z pierwszych zatrudniony w dziwacznych okolicznościach w ratuszu przez obecnego prezydenta opublikował i rozesłał po lokalnych mediach info pt.: Kadencja prezydenta Mariusza Chrzanowskiego wysoko oceniona przez „Wspólnotę”. Podpierając się rankingiem stworzonym przez profesora Uniwersytetu Warszawskiego, który ma opierać się na danych za lata 2013 – 2017, wyniki przypisuje Chrzanowskiemu, który urząd objął dopiero w grudniu 2014 roku. Ten sam profesor, w tym samym piśmie opublikował ranking Samorządowi Liderzy Inwestycji 2015-2017. To dokładnie lata rządów Chrzanowskiego. Daniluk o tym rankingu nie wspomina, bo ukazuje on znacząco grosze wyniki kadencji Chrzanowskiego.

Prezydent Mariusz Chrzanowski podczas konwencji wyborczej
Prezydent Mariusz Chrzanowski podczas konwencji wyborczej

Według informacji podanych przez Daniluka Łomża znalazła się na 8. miejscu wśród miast na prawach powiatu rankingu „Sukces Kadencji”, organizowanego przez prestiżowe Pismo Samorządu Terytorialnego „Wspólnota”. To awans w porównaniu do poprzedniego rankingu, gdy Łomża była na 37. pozycji. Póki co rankingu nie ma opublikowanego na stronie internetowej „Wspólnoty” więc trudno odnosić się do tych wyników. Daniluk podał, że na całość rankingu składały się różne podkategorie, w których też Łomża awansowała. W podkategorii „sukces infrastrukturalny” z 18. na 12. miejsce, w podkategorii „sukces finansowy” z 45. na 6., a w podkategorii „sukcesu społeczny” z 29. na 4. miejsce.

Na stronie „Wspólnoty” są za to opublikowane inne rankingi także stworzone przez prof. Pawła Swianiewicza z Uniwersytetu Warszawskiego. To np. opublikowany pod koniec września ranking Samorządowi Liderzy Inwestycji 2015-2017. Okres oceny obejmuje tylko lata rządów Mariusza Chrzanowskiego i daje możliwość porównania z wcześniejszymi osiągnięciami. Łomża w tym zestawieniu jest teraz na 23 miejscu wśród 48 miast na prawach powiatów. To spadek z 16. pozycji w rankingu za lata 2014–2016 i z 22. w rankingu za lata 2013–2015. W złotówkach wyliczone przez profesora „średnie wydatki inwestycyjne per capita 2015–2017” w Łomży wyniosły 888,56 zł wobec 1022,59 zł  w poprzednim okresie (2014–2016). 
Dla porównania podamy, że np. Suwałki w tym czasie awansowały z 22. miejsca na 17. zwiększając średnie wydatki inwestycyjne per capita z 916,35 zł w latach 2014–2016 do 991,34 zł w latach 2015-2017. 

Najnowszy, opublikowany w tym tygodniu Ranking wykorzystania środków europejskich przez samorządy 2014–2017 obejmuje trzy lata rządów Chrzanowskiego i ostatni rok rządów prezydenta Mieczysława Czerniawskiego. Łomża, z wydatki ze środków UE per capita wynoszącymi 965,39 zł zajęła 8 miejsce wśród miast na prawach powiatów. 
W podobnym Rankingu wykorzystania środków z UE w latach 2004–2014” w którym prof. porównał wydatki finansowane ze środków unijnych w latach 2004–2014 (w zł per capita, uwzględniając inflację – w cenach stałych 2014) wraz z danych ze spółek miejskich, Łomża z wynikiem 3599,23 zł zajęła 14 miejsce. 

Co to pokazuje? Ano to, że rankingi i wyniki mogą być różne w zależności do tego co z czym i za jaki okres badamy. Wnioski każdy ma wyciągać sam, ważne by dane, na których mamy się opierać były prawdziwe. Tytuł: Kadencja prezydenta Mariusza Chrzanowskiego wysoko oceniona przez „Wspólnotę” nie odpowiada prawdzie.

180904082907.png

 
180925044145.png
181010092959.png
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę