Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

Firmowa recepcja: robimy pierwsze wrażenie

Biuro coraz częściej postrzegane jest przez właścicieli firm nie tylko jako miejsce pracy, ale też narzędzie PR oraz employer brandingowe. Oznacza to, że ma służyć do budowania wizerunku firmy zarówno przed gośćmi, jak i wśród pracowników. W przypadku urządzenia pomieszczeń reprezentacyjnych w firmie dobrze sprawdza się powiedzenie, że diabeł tkwi w szczegółach. Bardzo często to właśnie drobiazgi, takie jak czystość podłogi czy wygodny i duży wieszak decydują o tym, czy biuro zostanie ocenione przez osobę z zewnętrz jako atrakcyjne.

Wygląd ma znaczenie

Jak wynika z danych opublikowanych w ubiegłym roku przez portal e-biurowce.pl, niemal 3/4 ankietowanych pracowników sektora bankowego potwierdziło, że atrakcyjne biuro jest czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze nowego pracodawcy. Jak wynika z danych, podobny udział odpowiedzi twierdzących odnotowany został w innych branżach. Na przykład w przypadku firm zajmujących się nieruchomościami było to 77,5%.

Trend ten został również zauważony w raporcie „BPO i Centra Usług Wspólnych: Pracownicy sektora zabierają głos w sprawie swojego miejsca pracy. Atrybuty budynków biurowych jako przewaga konkurencyjna w walce o najlepszych pracowników”, przygotowanym przez Skanska i JLL. Atrakcyjna aranżacja przestrzeni biurowej – jako jeden z decydujących czynników decydujących o wyborze pracodawcy – jest szczególnie istotna dla pracowników pokolenia „Y” w sektorze usług dla biznesu. To głównie oni deklarują, że przed podjęciem decyzji o podpisaniu umowy, chcieliby zobaczyć biuro.

Wyposażenie poczekalni

O funkcjonalność warto zadbać dosłownie od progu. Dobra mata wejściowa zbierze więcej brudu i wilgoci z obuwia. Dzięki temu łatwiej można utrzymać czystość oraz estetykę pomieszczenia, jednocześnie chroniąc podłogę. Mata z wysoką absorbcją wilgoci zapobiega również poślizgom oraz wypadkom. Nabiera to szczególnego znaczenia w deszczowe lub śnieżne dni. Jak doradzają eksperci z firmy AJ Produkty, warto zastosować przed wejściem różne rodzaje mat: przed wejściem do firmy – z otworami drenażowymi, w środku – szorstką matę wykonaną np. z gęstego włókna polipropylenowego, która będzie absorbować bród i wilgoć podczas wycierania obuwia, a jako ostatnie ogniwo – wyposażyć strefę wejścia w matę absorbującą wilgoć, która zminimalizuje ryzyko poślizgu.

Po wejściu, jeśli pogoda wymaga dodatkowej odzieży wierzchniej, konieczne jest zadbanie o przestrzeń oraz wyposażenie, które umożliwi przechowywanie płaszczy, kurtek, czapek, czy szalików. Zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach warto wyposażyć hol recepcyjny w duży wieszak lub szafę. W przypadku lady recepcyjnej dobrym rozwiązaniem są lady modułowe, składające się z oddzielnych części. Dolne i górne sekcje można wtedy ułożyć w taki sposób, aby – w zależności od sytuacji czy preferencji gościa – mógł on wybrać między pozycją stojącą a siedzącą. Po odejściu od lady recepcyjnej należy zadbać o komfortowe strefy do wypoczynku. Jeśli stawiamy na przyjazną i zachęcającą do relaksu poczekalnię, strzałem w dziesiątkę będą wygodne sofy do poczekalni oraz fotele do poczekalni połączone ze stylowym stolikiem.

Biuro, a zwłaszcza jego pomieszczenia pełniące charakter reprezentacyjny, takie jak sala konferencyjna czy poczekalnia, to marketingowa wizytówka firmy. Warto zaaranżować te pomieszczenia w taki sposób, aby ta „wizytówka” już na pierwszy rzut oka określała nie tylko rodzaj prowadzonej działalności, ale też ideały i wartości, którym hołduje dana organizacja – niezależnie do tego, czy będzie to innowacyjność, wierność tradycji, wysoka kultura organizacyjna, czy jakość wytwarzanych produktów lub świadczonych usług. Takie elementy, jak wygodne i praktyczne meble do poczekalni, elegancki stolik oraz czystość w pomieszczeniu, w połączeniu z miłą obsługą, nie pozostawią obojętną żadnej z osób odwiedzających firmę.

tekst partnerski


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę