Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 19 marca 2024 napisz DONOS@

Miejski rower na razie bez miejskich spółek

Po dwóch tygodniach zwlekania Urząd Miejski przyznał, że 2 lutego 2018 r. podpisano umowę z firmą BikeU na pilotaż systemu rowerów miejskich w Łomży. To o ofercie tej firmy dwa dni wcześniej tajemniczo opowiadał zastępca prezydenta Andrzej Garlicki. Przymuszony przez radnych ujawnił, że sponsorami systemu mają być trzy miejskie spółki – śmieciowa, wodociągowa i ciepłownicza. Prezesi spółek twierdzą, że nie podpisali żadnych umów. - Do chwili obecnej nie została nam przedstawiona umowa określająca warunki partnerstwa – twierdzi Jan Perkowski, prezes Zakładu Gospodarowania Odpadami, czyli miejskiej spółki śmieciowej.

O planach władz miasta na uruchomienie od maja w Łomży „system roweru publicznego” mieszkańcy dowiedzieli się pod koniec stycznia, gdy prezydent Mariusz Chrzanowski przesłał do Rady Miejskiej wniosek o przesunięcie w budżecie miasta na to zadnie 160 tys. zł.  Po burzliwej dyskusji radni zgodzili się wydać te pieniądze na „pilotaż”, czyli wynajęcie na 6 miesięcy 20 rowerów z 3 stacjami. Podczas sesji wiceprezydent Garlicki zapowiadał, że do systemu mają dołożyć się inni wykupując „stacje sponsorskie” z 7 rowerami. Mówił, że w sumie ma ich być nawet 17 i dopiero długo dopytywany przez radnych, przyznał, że wśród nich mają być trzy miejskie spółki ZGO, MPEC i MPWiK, ale nie chciał powiedzieć ile za to zapłacą. 
Władze miasta zwlekały i miejskich spółek maksymalnie długo zwlekały z odpowiedzią na nasze pytanie. Choć wysłaliśmy je – następnego dnia po sesji Rady Miejskiej czyli 1. lutego tuż po godz. 8.00, dowiedź otrzymaliśmy dopiero teraz, choć międzyczasie udało nam się zdobyć złożoną w ratuszu ofertę firmy BikeU i projekt umowy jaką przekazano potencjalnym sponsorom stacji. Zakłada ona m.in. że koszt przyłączenia oraz użyczenia jednej dodatkowej stacji w sezonie 2018 wraz z 7 rowerami z dekoracjami sponsora stacji to 39 tys. 900 zł netto, czyli 49 tys. zł brutto. 
Łukasz Czech z ratusza podał, że w dniu 2 lutego 2018 r. podpisano umowę z firmą BikeU na pilotaż systemu rowerów miejskich w okresie od 1 maja do 31 października br. 
Cech przekazał też, że „władze miasta” możliwością uruchomienia roweru miejskiego w Łomży zaczęły się interesować półtora roku temu. 
Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęły negocjacje z firmami BikeU Sp. z o.o. oraz Nextbike Polska S.A – podał Czech  informują o podpisaniu umowy z firmą BikeU dwa dni po burzliwej sesji Rady Miejskiej. - Firma ta zaproponowała korzystniejszą cenę usługi oraz jej większy zakres czasowy, a także możliwość rozszerzania systemu roweru miejskiego o tzw. stacje sponsorskie – podał.

Według słów wiceprezydenta Garlickiego „partnerami” miasta w realizacji tzw. ŁoKeR-a miały być m.in. trzy podlegające prezydentowi miejskie spółki: śmieciowa, wodociągowa i ciepłownicza. Ich prezesi z odpowiedziami na pytania także zwlekali do samego końca. Wczoraj MPEC przekazał, że „do dnia dzisiejszego nie podjęto działań w zakresie uczestnictwa w projekcie dot. Łomżyńskiej Komunikacji Rowerowej”. Także wczoraj z MPWiK odpowiedziano, że „nie podpisało jakiejkolwiek umowy partnerskiej dotyczącej Łomżyńskiej Komunikacji Rowerowej, w związku z czym nie poniosło żadnych wydatków z tym związanych.”
Dziś natomiast prezes miejskiej spółki ZGO Sp z o.o. Jan Perkowski podał, że „do chwili obecnej nie została nam przedstawiona umowa określająca warunki partnerstwa, z czego wynika, że nie ponieśliśmy wydatków związanych z projektem. W związku z powyższym nie jesteśmy w stanie  określić ile przeznaczymy środków na ewentualne przedsięwzięcie.”

Już wcześniej informowaliśmy, że oferty zostania sponsorami miejskiego ŁoKeR-a, otrzymały m.in. spółdzielnie mieszkaniowe. Ich zarządy wcześniej wstępnie deklarowały chęć uczestniczenia w systemie, ale po otrzymaniu projektów umów i wskazaniu rzeczywistych kosztów (po około 50 tys. zł rocznie), prezesi chcą, aby decyzje podjęły Rady Nadzorcze. 

Zobacz: 
Miejski ŁoKeR ruszy w maju
ŁoKeR: polskie rowery z francuskiego biznesu
Kto zapłaci za miejskie rowery?

240206081801.gif

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę