Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Pociągi jeszcze pojechać nie mogły

Od miesiąca pociągi miały mieć możliwość przejazdu całą linią kolejową nr 36 z Ostrołęki przez Śniadowo do Łap. Po kilkunastu latach od zamknięcia linia miała stać się jedną z tras objazdowych pociągów w związku przebudową odcinka kolejowej „Rail Baltica” od Czyżewa do Białegostoku. Prace remontowe trwały od wiosny ubiegłego roku i PKP PLK zapowiadało wprowadzenie linii przez Śniadowo do kolejowego rozkładu jazdy od 10 grudnia 2017 roku. Nie udało się. - Prace na linii zostaną skończone w połowie roku – zapowiada Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A..

Linia kolejowa nr 36 ma ponad 80 km długości i biegnie od Ostrołęki przez Śniadowo do Łap, gdzie łączy się z linią E75 Warszawa – Białystok, która jest częścią europejskiej „Rail Baltica” . Linia na odcinku Łapy- Śniadowo była zamknięta od końca XX wieku, a odcinkiem od Ostrołęki do  Śniadowa wolno jeździły pociągi towarowe do Łomży (linią nr 49 Śniadowo - Łomża). Jeszcze na przełomie 2012 i 2013 roku PKP PLK, czyli zarządca infrastruktury kolejowej w Polsce, obie linie planował definitywnie zamknąć wraz z końcem 2013 roku, ale po protestach od tych planów odstąpiono. Później okazało się, że linia nr 36 przyda się jako jeden z objazdów na czas remontu  linii Warszawa – Białystok. Od marca ubiegłego roku na zlecenie PKP PLK przeprowadzano remont tej linii z przeznaczeniem jej dla pociągów towarowych.
- Na tym 80-kilometrowym odcinku wymieniono i wyremontowano tory, uzupełniono tłuczeń oraz zamontowano urządzenia sterowania ruchem kolejowym – wskazywali pracownicy PKP PLK zapowiadając otwarcie linii na 10 grudnia 2017 r., czyli wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. 
Od tego czasu minął miesiąc, a pociągi przez Śniadowo póki co nie pojechały.  Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tłumaczy, że wykonawca zgłosił, że prace na linii zostaną skończone w połowie 2018 roku.  Jakubowski podkreśla, że pociągi na linii od Ostrołęki do Łap nie kursują, ale utrzymany jest dojazd pociągów towarowych z Ostrołęki przez Śniadowo do Łomży.

Dodajmy, że wartość wykonanych prac naprawczych na linii nr 36 szacowano na ok. 38 mln zł. Koleje przygotowują się także do gruntownej modernizacji zarówno tej linii jak i prowadzącej ze Śniadowa do Łomży linii nr 49, na co już kilka lat temu zapisano unijne środki w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę