Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 napisz DONOS@

W czwartek podpisanie umowy na południowy fragment obwodnicy Łomży

Główne zdjęcie
Zadanie nr 3 łomżyńskiej części S61, czyli południowa część obwodnicy Łomży

To „tylko” jeden węzeł drogowy „Łomża Południe” znajdujący się kawałek za Konarzycami, 7 km i 186 m dwujezdniowej ekspresowej drogi S61 od tego węzła na zachód do Sierzput Nowych, oraz 8 km i 907 m jednojezdniowej drogi na wschód łączącej Via Baltica z drogą na Zambrów. W czwartek ma być podpisana umowa na realizację pierwszego fragmentu obwodnicy Łomży. Zlecenie na zaprojektowanie i zbudowanie drogi otrzyma Mota-Engil, której GDDKIA zapłaci nieco ponad 218 mln zł. Ten fragment łomżyńskiej ekspresówki powinien być gotowy na przełomie 2020 i 2021 roku.

Należąca do wywodzącej się z Portugalii międzynarodowej grupy budowlanej Mota Engil w regionie przed kilku laty budowała ekspresową S8 na odcinku od Jeżewa  do Białegostoku. W  październiku został wybrana jako firma, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w ogłoszonym w marcu przez GDDKiA przetargu, na realizację tzw. zadania nr 3 łomżyńskiej Via Baltica. Teraz przyszedł czas na podpisanie umów i przystąpienie do realizacji. Umowa ma być podpisywana w czwartek w Łomży według nieoficjalnych informacji w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka. Był on w mieście pod koniec października, gdy uroczyście podpisywano umowy na realizację dwóch innych zadań S61 – nr 5 i nr 6 - czyli Via Baltica od Kisielnicy do Szczuczyna. 
Pod podpisaniu umowy Mota Engil będzie 31-miesięcy na wykonanie zadania – czyli zaprojektowanie drogi, uzyskanie zezwolenia na jej budowę i wybudowanie ekspresówki. 

Przypomnijmy, że obwodnica Łomży, która ma być częścią drogi ekspresowej S61 (Via Baltica), składa się z dwóch zadań i łącznie ma ok. 20 km ekspresówki i 16 km jednojezdniowych łączników zapewniających jej połączenie z drogami krajowymi nr 63 w kierunku Zambrowa i 64 w kierunku Jeżewa. W ubiegłym tygodniu GDDKiA ogłosiła, że najkorzystniejszą ofertę na realizację drugiej części obwodnicy złożyła włoska firma Impresa Pizzarotti. Za zaplanowanie i zbudowanie 13 km drogi od węzła „Łomża Zachód” w okolicach Sierzput do znajdującego się w okolicy Kisielnicy węzeł „Kolno” wraz z nowym mostem przez Narew Włosi chcą otrzymać 442 mln 875 tys. 399 zł. Podpisanie umowy na ten fragment S61 spodziewane jest pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku. Zgodnie z planami drogowców obwodnica Łomży i cała Via Baltica miałyby zostać ukończone do 2021 roku.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę