środa, 15 sierpnia 2018 napisz DONOS@

Obwodnica Konarzyc będzie, a modernizacji drogi do Śniadowo nie będzie

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wybrał najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy Konarzyc i unieważnił przetarg na wybór wykonawcy na rozbudowę drogi z Konarzyc do Śniadowa. „Ponieważ środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane i Zamawiający nie ma możliwości pozyskania dodatkowych środków powyżej wskazanego poziomu dofinansowania” - brzmi uzasadnienie decyzji.

Na modernizację drogi wojewódzkiej nr 677 od Łomży do Śniadowa PZDW chciał przeznaczyć 35,5 mln zł. Inwestycja była przygotowywane od kilku lat i miał być finansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W tym roku ogłoszono dwa przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie drogi wraz z obwodnica Konarzyc. W pierwszym przetargu oferty zaczynały się od 68,2 mln zł, w drugim po podziale zadania na dwie części – osobno obwodnica Konarzyc i osobno droga od Konarzyc do Śniadowo – oferty były jeszcze droższe – ponad 90 mln zł. Po ponad dwóch miesiącach zastanawiania się – oferty przetargowe zebrano na początku września – PZDW w Białymstoku wybrał najkorzystniejszą ofertę w części dotyczącej budowy obwodnicy Konarzyc  - oferty firmy BUDIMEX S.A z ceną 35 mln 389 tys. 610,43 zł. 
W przypadku drugiej części przetargu – budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku od m. Konarzyce do m. Śniadowo”, postępowanie przetargowe zostało unieważnione, a przyczyna był brak środków na sfinansowanie prac. Najniższa cena z oferty Budimex wynosiła 55,4 mln zł, tymczasem oferta na budowę obwodnicy Konarzyc wyczerpała pule środków jakie przeznaczały na modernizację drogi wojewódzkiej nr 677 władze samorządowe województwa. 

Obwodnicę Konarzyc przewidziano po wschodniej stronie miejscowości. Zejście z obecnego przebiegu drogi ma nastąpić na skrzyżowaniu z ulicą Strusią w Łomży. Dalej trasa odbija na wschód i poprowadzi za zabudowaniami na granicy Łomży i Konarzyc, a następnie biegnie wzdłuż granicy terenu kolejowego. W rejonie istniejącego przejazdu kolejowego na ulicy Borowej w Konarzycach droga przekracza tory kolejowe i wraca na stary przebieg poza zabudowaniami. Zgodnie z planami drogowców obwodnica ma być zbudowana do listopada 2019 roku.


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę