Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Radni Łomży poparli inicjatywę posła Kołakowskiego

Niemal jednomyślnie – 22 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym się” - radni Łomży poparli wniesiona przez posła Lecha Kołakowskiego inicjatywę zwrócenia się do Ministra Infrastruktury i Rozwoju, aby zlecając opracowanie dokumentacji na trzeci łomżyński most przez Narew – ten w ciągu obwodnicy miasta i Via Baltica – planiści rozważyli możliwość budowy tu mostu drogowo-kolejowego zamiast tylko drogowego. - Taki rozwiązanie pozwoliłoby na zaspokojenie wszystkich potrzeb wynikających z konieczności budowy drogi ekspresowej, ale także otwierałoby możliwości poprowadzenia tędy w przyszłości także trasy kolejowej – przekonywał poseł Kołakowski i zdecydowana większość radnych Łomży uznała, że to ważna inicjatywa, która może przyczynić się do rozwoju miasta. Stanowisko władz miasta – podpisane przez przewodniczącą rady, ale i prezydenta – tak jak i wcześniejsza interpelacja posła Kołakowskiego ma trafić do minister Minister Infrastruktury i Rozwoju Marii Wasiak.

Inicjatywa posła Kołakowskiego ma związek z ogłoszeniem przez GDDKiA przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej budowy drogi ekspresówki S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Wśród zadań nad którymi mają pochylić się projektanci jest także budowa mosty przez Narew w ciągu obwodnicy Łomży. Ma mieć on około 1200 metrów długości i  będzie najważniejszą, najbardziej pracochłonną i najdroższą częścią tej obwodnicy.
- W związku z tym, że realizacja tak wielkiego i kosztownego przedsięwzięcia wymaga szczególnej staranności i roztropności zwracam się do Pani Minister z prośbą o rozważenie, na obecnym etapie prac, możliwości realizacji na Narwi mostu nie tylko drogowego, ale drogowego-kolejowego – napisał poseł Kołakowski w wystąpieniu wysłanym kilka dni temu do Marii Wasiak Minister Infrastruktury i Rozwoju.
Poseł Kołakowski przekonuje, że budowa jednego mostu drogowo-kolejowego byłaby znacznie tańsza niż budowy dwóch oddzielnych mostów drogowego i kolejowego, a poprowadzenie w przyszłości drogi kolejowej łączącej Grajewo (Ełk) z Małkinią przez Łomżę skracałoby o około 50 km przejazd na wytyczonej dziś trasie Rail Baltica Warszawa – Suwałki.
Poseł podczas ostatniej w tym roku sesji Rady Miasta Łomża prosił radnych o poparcie tej inicjatywy i takie poparcie zyskał. Sceptycznym radnych był tylko Tadeusz Zaremba, który podkreślając jak bardzo ceni posła i jego działania wyrażał obawy, czy taka inicjatywa nie zostanie wykorzystana aby zrezygnować z budowy obwodnicy Łomży i całej Via Baltica przez Łomżę.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę