Bilet z komórki już w „czerwoniakach”
Bilety jednorazowe na przejazd łomżyńskimi eMPeKami od dziś można kupować także przez komórkę. Miejski przewoźnik wdrożył usługę w oparciu o współpracę z firma CallPay. Bilety kupować można dzwoniąc na wskazany numer telefonu lub instalując specjalną aplikację na komórce. Wcześniej trzeba się tylko zarejestrować i jeśli nie chcemy systemu spinać z kartą kredytową przelać gotówkę do wirtualnej portmonetki.
- Kupno biletu przy użyciu systemu płatności mobilnych jest bardzo proste i nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami po stronie klienta – zapewnia Robert Pietras CallPay. - System jest sprawdzony. Nasza firma płatnościami mobilnymi zajmuje się już od 5 lat, a Łomża jest 50 miastem w którym go wdrażamy.
Z komórki w Łomży można będzie mieć bilety jednorazowe i dobowe – normalne i ulgowe. Janusz Nowakowski, dyrektor MPK Łomża podkreśla, że to dodatkowy kanał dystrybucji biletów dla osób, które zapomniały portfela, lub korzystają już z tego rodzaju płatności w innych miastach.
- Oczywiście w dalszym ciągu są w użyciu zwykłe, papierowy bilety jednorazowe, czy wieloprzejazdowe, które można kupować u kierowcy – mówi dyrektor Nowakowski.
Firma, która sprzedaje bilety na łomżyńskie „czerwoniaki” przez telefony komórkowe ma zarabiać na prowizji.
- Pasażerowie w większości nie zdają sobie sprawy, że od sprzedaży biletów czy to w kiosku czy u kierowcy my jako firma płacimy prowizję. Nasze prowizje wahają się od 4% do 7% od wartości sprzedaży biletów i dokładnie tak samo jest w tym przypadku – mówi Nowakowski.
Na dobry początek firma CallPay klientom MPK zaoferowała „promocję na dzień dobry”. Każdy pasażer, który zakupi bilet komunikacji miejskiej w Łomży za pomocą tego systemu płacąc kartą MasterCard, otrzyma bonus w postaci 50% zwrotów kosztów za bilet. Promocja trwa przez miesiąc.