Na zakupy do nowej hali w połowie marca?
„Od 3 do 5 tygodni potrwa procedura uzyskania pozwolenie na użytkowanie nowej hali targowej” – poinformował Łukasz Czech z ratusza. Wczoraj zakończył się odbiór hali zbudowanej wraz z wiatą na targowisku miejskim przy dworcu PKS. Komisja stwierdziła kilka rzeczy do wymiany, poprawy czy uzupełnienia, ale wskazane usterki nie wykluczają prowadzenia dalszych czynności zmierzających do otwarcia obiektu. - Po uzyskaniu pozytywnych opinii Państwowej Straży Pożarnej i Sanepidu, Urząd Miejski będzie mógł wystąpić do nadzoru budowlanego o pozwolenie na użytkowanie obiektu – informuje Czech.
Jak podaje Czech w protokole z odbioru końcowego komisja wpisała do wymiany dwie uszkodzone rolety, poprawę konstrukcji stalowej daszków wejściowych, przeszpachlowanie i malowanie wszystkich słupów zewnętrznych, zabezpieczenie uszkodzonych płyt warstwowych od strony zewnętrznej oraz zagospodarowanie terenu zielenią łącznie z jego ukształtowaniem. Część tych poprawek ma zostać wykonana do końca lutego, pozostałe zaś do końca maja br.
Na wejście do nowej hali czekają już kupcy. Większość z 86 boksów została już rozdysponowana. Zajmą je „stali” handlowcy ze starego targowiska miejskiego i 17 deklarujących chęć przeniesienie się do nowej hali targowej ze starej na Starym Rynku. Zarządzenie rozdzielające pierwsze 59 boksów prezydent podpisał w poniedziałek i uprawomocni się ono po dwóch tygodniach czyli w poniedziałek 24 lutego. Dopiero wówczas Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, które rozpoczęło już proces przejmowania budynku, będzie mogło zawierać pierwsze umowy z kupcami.
Zakupy w nowej hali mieszkańcy Łomży będą mogli zrobić dopiero po wydaniu przez Powiatowy Nadzór Budowlany pozwolenia na użytkowanie obiektu. Ratusz szacuje, że procedura ta potrwa od 3 do nawet 5 tygodni.