Hala będzie na święta... Wielkiej Nocy?
Nie ma szans na skończenie budowy hali na targowisku miejskim w planowanym terminie. Do tego przyznaje się już ratusz. Zgodnie z planem i zapowiedziami hala mia być gotowa do końca października, ale jak podaje Anna Sobocińska, rzeczniczka prezydenta Łomży, w stosunku do założonego harmonogramu opóźnienie wynosi około czterech tygodni. - Prezydent Miasta rozważa podjęcie decyzji o przedłużeniu terminu zakończenia prac o miesiąc. Taki wniosek złożył główny wykonawca budowy hali Masbud Invest – przekazuje Sobocińska. Praktycznie nie ma więc już szansy aby kupcy z targowiska w nowoczesnej, ogrzewanej hali targowej mogli zacząć sprzedawać przed świętami Bożego Narodzenia.
Budowa hali targowej z wiatą na terenie targowiska przy dworcu PKS w Łomży już na samym początku nabrała opóźnienia. Plac budowy miasto wykonawcy przekazało w styczniu, prace rozpoczęły się jednak dopiero w połowie kwietnia, a konstrukcję hali zaczęto stawiać w połowie sierpnia. I mimo zapowiadanego przez ratusz „przyspieszenia prac” i „zmniejszania opóźnienia w realizacji inwestycji”, choć do końca terminu pozostało raptem kilka dni, prac jest jeszcze dużo.
- M.in. ocieplenie i pokrycie dachu, wykonanie posadzki w hali, dokończenie montażu stolarki okiennej i drzwiowej, prace tynkarskie i wykończeniowe zabudowy boksów oraz dokończenie zagospodarowania terenu – wymienia Anna Sobocińska.
Ratusz przekazuje, że opóźnienia wynikały z przedłużającego się okresu wyłaniania podwykonawców, a w trakcie prac doszło też do upadłości jednego z nich.
- Ponadto prace przy budowie hali rozpoczęły się później niż planowano, ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne – tłumaczy rzeczniczka prezydenta.
Praktycznie nie juz szansy aby kupcy z targowiska w ogrzewanej hali targowej mogli zacząć sprzedawać przed świętami Bożego Narodzenia - tak jak im obiecano jeszcze w 2012 roku. Jeśli do końca listopada uda się prace zakończyć trzeba będzie obiekt odebrać i uzyskać pozwolenie na jego użytkowanie, i dopiero po tym kupcy mogliby dostosowywać wynajmowane boksy do swoich potrzeb. Póki co nieznany jest także termin przetargu jaki musi się odbyć na wynajem pomieszczeń w nowej hali.
Ratusz zapowiada, że termin otwarcia hali zostanie ustalony z kupcami. W najbliższym czasie ma dojść do spotkania osób zainteresowanych najmem lokali z przedstawicielami Urzędu Miejskiego w Łomży oraz MPGKiM.
Nieznany jest nie tylko termin otwarcia hali, ale także i ceny najmu lokali jakie mają w niej obowiązywać. Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, które po zakończeniu miejskiej inwestycji, ma przejąć halę dokonało już szacunkowych obliczeń, i przekazało je do ratusza. Ten jednak nie chce ich teraz zdradzać. Według nieoficjalnych informacji ceny mogłyby wahać się do 10 do 20 zł/m2. w zależności od miejsca w hali.
Nowa miejska hala targowa ma około 100 metrów długości i blisko 30 szerokości. W budynku będzie 86. pawilonów „na wynajem” dla handlu i usług, wraz z zapleczem oraz pomieszczenia administracyjne Straży Miejskiej, która ma tam się przeprowadzić z hali na Starym Rynku. Jednocześnie budowany jest przylegająca do hali wiata o długości ponad 70 metronów pod którą miałby być prowadzony m.in. handel warzywami bezpośrednio z samochodów. Koszt realizacji inwestycji wyniesie 8 mln 286 tys. zł.