Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 26 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Karta Dużej Rodziny od 1. stycznia 2014 w Łomży

Rada Miasta jednogłośnie przyjęła uchwałę o wprowadzeniu w Łomży Karty Dużej Rodziny, czyli systemu zniżek na bilety komunikacji miejskiej, wstępu na obiekty i imprezy kulturalne i sportowe, leczenia w niepublicznych placówkach zdrowia czy zakupów po promocyjnej cenie w sklepach. - Jestem bardzo zadowolony, że nasi radni po niespełna pół godzinie dyskusji przyjęli program Karty – komentował po glosowaniu na sesji Rady Miasta jej wiceprzewodniczący Mariusz Chrzanowski, który ze autorskim projektem Karty interpelował na sesji w lutym. - Proponowałem trochę większe zniżki, ale myślę, że z teraz uchwalonych rodziny z trójką i więcej dzieci również będą zadowolone.

Komisja rodziny Rady Miasta, której przewodnicząca Edyta Śledziewska również chwaliła przyjęte rozwiązania, poparła Kartę Dużej Rodziny jednomyślnie, w ślad za czym poszli też pozostali rajcy. Wiceprezydent Łomży Mirosława Kluczek wyjaśniała, co z Karty wynika dla 978 łomżyńskich rodzin, które w statystykach meldunkowych Centrum Obsługi Mieszkańca mają troje więcej dzieci?
- Karta Dużej Rodziny adresowana jest nie tylko do rodziców biologicznych, ale także zastępczych lub opiekunów prawnych, którzy z dziećmi korzystają z przejazdów MPK bądź z oferty placówek kultury i sportu, prowadzonych przez miasto Łomża, albo z propozycji kupców, rzemieślników lub przedsiębiorców, których zachęcimy do podpisania umowy na tańsze usługi i zakupy z KDR.
Zasada, jaką przyjęli radni, jest taka, że dziecko ma do lat 18 albo 25, jeśli się uczy bądź studiuje, nawet poza miejscem urodzenia. Rodzicom i dzieciom z Kartą będą przysługiwały 50-procentowe zniżki na bilety MPK, również tańsze o połowę bilety na wystawy w Galerii Sztuki Współczesnej i Muzeum Północno-Mazowieckiego, na koncerty Filharmonii Kameralnej, na spektakle Teatru Laki i Aktora oraz na basen i lodowisko MOSiR-u. O połowę mniej zapłacą w przedszkolu za rozpoczęta godzinę pobytu - dzisiaj jest to symboliczna złotówka od pierwszego dziecka, 80 gr od drugiego i 40 gr od trzeciego.
- W Ostrołęce do Karty Dużej Rodziny przystąpiły, m.in., restauracje, zakłady fryzjerskie i sklepy z odzieżą dla dzieci i młodzieży – dodaje Mariusz Chrzanowski. - W Łomży nie powinno być gorzej. Być może, włączą się do łomżyńskiego programu Karty Dużej Rodziny inne instytucje, sale zabaw, gabinety stomatologiczne czy korporacje taksówkarskie, tak jak to udało się w Białymstoku...?
Wiceprezydent Kluczek zasugerowała radnym, przymierzającym się do debaty o przyszłorocznym budżecie Łomży, że warto będzie stworzyć rezerwę finansową, na przykład, 400 tys. zł dla MPK, aby zrekompensować mu wydatki, poniesione na tańsze przejazdy rodzin z Kartą. - W miastach z Kartą, wydatki na jej wprowadzenie bilansuje się dopiero po roku – zastrzega wiceprezydent. - Nie wiemy, ile rodzin się zgłosi i ile kart faktyczne wydamy. To może być tysiąc, dwa albo i więcej.
Sama karta ze zdjęciem to koszt dla miasta ok. 12 zł plus zatrudnienie na pół etatu pracownika, który będzie przyjmował wnioski, ewidencjonował je, wydawał i wymieniał karty et cetera. Stąd termin 1. stycznia na wprowadzenie nowinki, mającej wesprzeć uboższe i liczniejsze rodziny, aby nie odmawiały sobie pójścia na basen czy do teatru. - Chcemy, by Łomża była miastem przyjaznym rodzinom wielodzietnym, gdyż Karta to nie tylko oszczędności w kieszeni liczniejszych rodzin, ale i okazja do częstszego spędzania razem czasu poza domem – podsumowuje Mirosława Kluczek. - W ciągu trzech miesięcy opracujemy regulamin przyznawania Karty, formularze wniosków i zasady korzystania z Karty, w czym wezmą udział wydział spraw społecznych, wydział promocji i MOPS.

Mirosław R. Derewońko


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę