Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Najlepsze polskie fotografie w Łomży

Wystawę najlepszych polskich fotografii prasowych minionego roku, nagrodzonych w konkursie BZ WBK Press Foto, otwarto w łomżyńskim Muzeum Północno-Mazowieckim. Wyróżnia się wśród nich tematyka sportowa, związana głównie z UEFA Euro 2012, nie brakuje też jednak wielu innych interesujących tematów. – Wybór Zdjęcia Roku był bardzo trudny, ponieważ nie do końca czuliśmy, które powinno wygrać – mówi Kinga Kenig, jurorka konkursu BZ WBK Press Foto. – Wiedzieliśmy tylko, że to powinno być Euro, bo Zdjęcie Roku musi pokazywać coś ważnego, odzwierciedlać to, co się działo danego roku. I zdecydowaliśmy się nagrodzić zwykłe, proste emocje!

Kinga Kenig, Beata Kaczyńska i Jerzy Jastrzębski
Kinga Kenig, Beata Kaczyńska i Jerzy Jastrzębski

Zdjęcia autorstwa najlepszych polskich fotoreporterów można oglądać w Łomży już po raz czwarty. Tym razem pośród rekordowej ilości ponad 7600 prac, nadesłanych przez 433 autorów na 9. edycję konkursu, było wiele ilustrujących mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz inne wydarzenia sportowe. Stąd wiele nagrodzonych zdjęć o takiej tematyce, w tym najlepsze zdjęcie Andrzeja Grygiela, docenione też w kategorii Sport (2 miejsce).
Przedstawia ono pacjentów szpitala w Sosnowcu, żywiołowo cieszących się z bramki strzelonej przez Roberta Lewandowskiego w meczu Polska – Grecja. 
– Fotograf Agencji PAP, Andrzej Grygiel stwierdził, że nie pójdzie do strefy kibica, nie pójdzie na stadion, ale do szpitala i będzie próbował pokazać Euro z innej perspektywy, bardziej ludzkiej – wyjaśnia Kinga Kenig. – No i miał szczęście, bo uchwycił moment wspaniały, kiedy kibice radośnie zareagowali!
Na wystawie nie brakuje równie magicznych zdjęć i wyjątkowych ujęć, ukazujących najciekawsze wydarzenia kulturalne, społeczne, polityczne i sportowe minionego roku, wykonane przez 40 fotoreporterów. 
– W Łomży brakowało takiej wystawy! – podkreśla Beata Kaczyńska, dyrektor I oddziału BZ WBK. – Dlatego bardzo się cieszę, że mogliśmy ją tutaj po raz kolejny otworzyć, bo została już wpisana w kalendarz imprez i jest pewne, że co roku będzie pokazywana w Łomży. Myślę, że coraz większe zainteresowanie ze strony mieszkańców miasta tą wystawą świadczy o tym, że warto było starać się o zaprezentowanie jej w Łomży! To dla nas ogromna satysfakcja, bo naprawdę nie wszystkie miasta w Polsce mogą oglądać te zdjęcia.
Podobnie jak w roku ubiegłym wystawie towarzyszą dwudniowe warsztaty fotograficzne.
Prowadzi je Kinga Kenig, nie tylko jurorka konkursu, ale przede wszystkim fotoedytorka „Dużego Formatu” Gazety Wyborczej. Cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem – na piątkowych zajęciach było ponad 20 osób, na dzień następny zapisało się drugie tyle. 
– Jestem bardzo zaskoczona, że na warsztaty zgłosiło się tyle osób! – mówi Kinga Kenig. Chyba jeszcze tylko Szczecin miał tak dużą frekwencję, wszystkie inne miasta, większe od Łomży, nie miały aż tylu chętnych osób, tak ciekawych fotografii. 
– Odbieramy jako pewną nobilitację, że możemy  już po raz czwarty gościć najlepsze zdjęcia w Polsce – dodaje Jerzy Jastrzębski, dyrektor Muzeum Północno – Mazowieckiego w Łomży. – Przecież biorąc pod uwagę cały kraj, jest tylko kilkanaście miejsc, w których ta wystawa jest prezentowana. Mogliśmy pokazać ją szybciej, ale zależało nam, by stało się to już w czasie roku szkolnego, w momencie, kiedy możemy zorganizować warsztaty związane z wystawą. A te zdjęcia są tak piękne i ciekawe, w tylu kategoriach, tak różnorodne, że każdy znajdzie tu coś dla siebie!

Wojciech Chamryk

240308092554.png

 
Zobacz także
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę