sobota, 18 sierpnia 2018 napisz DONOS@

Łomżing na 45-lecie

– Łomża to… piwo z Łomży – mówi Maciej Ładwiński. To on jako senior brand manager od kilku lat dba o obchodzącą w tym roku 45 urodziny markę Łomża. To właśnie jesienią 1968 r browar w Łomży rozpoczął produkcję piwa. - Rok 2013 jest dla marki Łomża rekordowy pod względem wielkości sprzedaży – najlepszy w całej 45-letniej historii naszego piwa - podkreśla Ładwiński. - A co do kultywowania najlepszych tradycji to warto przypomnieć, że piwo Łomża Wyborowe, produkowane od początku istnienia browaru, to wciąż jeden z najważniejszych produktów w naszej ofercie.

Łomża od 45 lat warzona w browarze w Łomży
Łomża od 45 lat warzona w browarze w Łomży
Historyczna etykieta piwa Łomża z 1968 roku
Historyczna etykieta piwa Łomża z 1968 roku

– Nazwa piwa i browaru tożsama z nazwą miasta, jelonek widoczny na części opakowań nawiązujący do herbu Łomży, para w strojach kurpiowskich jako najbardziej rozpoznawalny element graficzny, podkreślają trwały związek naszej kluczowej marki z miejscem, w którym ona powstaje – mówi Maciej Ładwiński z firmy Van Pur, do której dziś należy i browar w Łomży i marka piwa Łomża. 

Browar w Łomży rozpoczął produkcję piwa jesienią 1968 r. Popularne do dziś „laleczki” pojawiły się na jego etykietach dopiero w połowie lat 70., kiedy powstało województwo łomżyńskie. Postacie kurpiowskiej pary w strojach ludowych stały się od tamtej pory jednym ze znaków rozpoznawczych łomżyńskiego piwa i widnieją na nich do dziś. Łomżyńskie piwo początkowo było produktem lokalnym, jednak Browar Łomża stopniowo zaczął wchodzić na tereny zmonopolizowane dotąd przez inne mniejsze i większe browary, a od kilku lat, z coraz większym rozmachem, zaczął podbijać nie tylko całą Polskę, ale też rynki zagraniczne.
– Początek ogólnopolskiej ekspansji piwa z Łomży to tak naprawdę rok 2010 – wyjaśnia 
Maciej Ładwiński. – Wówczas zauważyliśmy, że konsumenci piwa są już nieco zmęczeni dość jednorodną ofertą największych browarów i coraz częściej poszukują alternatywy dla produkowanych przez nie marek masowych, podobnych do siebie w smaku i wyglądzie. Uznaliśmy wtedy, że to doskonały moment, aby jako taką alternatywę zaproponować im Łomżę. Krok ten okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę – piwo Łomża wyszło poza swój macierzysty region, w pierwszej kolejności podbiło ogromny rynek warszawski, a dzięki obecności reklamowej w telewizji i intensywnemu rozwojowi dystrybucji stało się popularne w całym kraju. Co do obecności Łomży na rynkach zagranicznych, to od lat bez problemu można ją kupić w Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza w miastach stanowiących największe skupiska Polaków, wśród których nie brakuje przecież mieszkańców naszego regionu. Nie wszyscy natomiast wiedzą, że ostatnimi kontynentami, których mieszkańcy nie mieli jeszcze możliwości doświadczyć uroków „łomżingu”, są Ameryka Południowa i Antarktyda.
Znacznym wsparciem sukcesu rynkowego łomżyńskiego piwa są też kampanie reklamowe, jak „Piwo na ŁO”, „Mały browar z dużym piwem” czy nowa forma aktywności „Łomżing, czyli kocing na trawingu”.
– Rok 2013 jest dla marki Łomża rekordowy pod względem wielkości sprzedaży – najlepszy w całej 45-letniej historii naszego piwa – podkreśla Maciej Ładwiński. 

Wojciech Chamryk
Zdjęcia: Browar Łomża


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę