Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 24 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Monopole bez koncesji?

Na liście 11 sklepów, które jedną decyzją prezydenta Mieczysława Czerniawskiego z 13 lipca 2011 roku otrzymały koncesje na handel alkoholem są m.in. duże sklepy jak Lidl czy „Grand Market”. Dotarliśmy do decyzji prezydenta Łomży, którą w lipcu tego roku unieważnił Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie. Koncesje były wydane na 4 lata czyli do końca czerwca 2015 roku. Teraz - jak tłumaczyła Anna Sadowska, prezes Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży - „te punkty nie mają zezwolenia, nie mają więc prawa handlować alkoholem”.

Decyzja została unieważniona po trwającej dwa lata potyczce jaką w sądach administracyjnych prowadził jeden z przedsiębiorców z Łomży, który wówczas koncesji nie otrzymał. Przedsiębiorca podważał zastosowane przy wyborze podmiotów „dodatkowe kryterium”, a w jego ocenie niejasne bo nigdzie nie opisane rzekomo uwzględniające terytorialny zasięg rozdysponowanych już punktów. 
O unieważnieniu decyzji prezydenta z 13 lipca 2011 roku dowiedzieliśmy się dopiero teraz. Ratusz póki co nie odpowiada na pytania jak powinni dalej postępować właściciel sklepów, które wówczas otrzymały koncesje.

Oto adresy sklepów, które decyzją prezydenta Czerniawskiego z 13 lipca 2011 roku otrzymały koncesje na handel alkoholami: 
1. ul. Sikorskiego 135
2. ul. Sikorskiego 180
3. ul. Wojska Polskiego 41
4. ul. Księżnej Anny 22 
5. ul. B. Prusa 4A
6. ul. Wojska Polskiego 40
7. ul. Reymonta 3
8. ul. Zdrojowa 27
9. ul. Ks. Anny 27 lok. Nr 5
10. ul. Małachowskiego 2/16
11. ul. Sosnowa 1A


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę