Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Tory kolejowe do Łomży będą wyremontowane?

Główne zdjęcie
Torowisko w Łomży

Na tzw. liście indykatywnej, czyli najważniejszych inwestycji realizowanych z pomocą środków unijnych w ramach nowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 ma być wpisany remont linii kolejowej Łapy – Ostrołęka z odgałęzieniem ze Śniadowa do Łomży. Tak chce Jacek Piorunek, pochodzący z Łomży członek zarządu województwa, który twierdzi, że „po wstępnych dyskusjach jest to sprawa realna”. - W nowym RPO na mają być dwie dwie linie kolejowe: Czeremcha - Hajnówka i linia do Łomży – zapowiada Piorunek, dodając, że na inwestycje na obu zgodziło się już PKP.

Zapowiedź remontu linii kolejowej do Łomży padła przy informacji o trwających pracach nad nowym Regionalnym Programem Operacyjnym, w którym do dyspozycji samorządu województwa na lata 2014-2020 ma być 1 mld 88 mln euro. To więcej niż w obecnej perspektywie. Jak mówił Jacek Piorunek pieniądze mają być przeznaczone przede wszystkim na wspieranie przedsiębiorczości, edukacji, zatrudnienia i włączenia społecznego, technologii informacyjno-komunikacyjnych, infrastruktury ochrony środowiska, energetyki oraz transportu. 
- Mimo, że Unia Europejska krytycznie na to patrzy w województwie podlaskim samorząd chce też część pieniędzy przeznaczyć na infrastrukturę społeczną ochrony zdrowia i na kulturę – mówił Piorunek.
Odnosząc się zaś do tworzonej nowej listy inwestycji kluczowych zapowiedział, że zgłosił marszałkowi wpisanie na nią remontu linii kolejowej Łapy – Ostrołęka z odgałęzieniem ze Śniadowa do Łomży i jak twierdzi „po wstępnych dyskusjach jest to sprawa realna”.

Linia kolejowa Łomża – Śniadowo – Ostrołęka jest w fatalnym stanie technicznym. Już wiosną tego roku zarządca infrastruktury kolejowej, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, umieściła linie nr 36 (Ostrołęka - Śniadowo - Czerwony Bór - Czarnowo - Kulesze Kościelne - Jamiołki - Sokoły - Łapy) oraz linia nr 49 (Śniadowo – Łomża) na liście linii kolejowych, które mają być przeznaczone do definitywnego zamknięcia wraz z końcem tego roku. Po protestach mieszkańców i samorządów obie linie z listy wykreślono, ale PKP podawał, że nie zamierza inwestować w remont torów do Łomży, bo to się nie opłaca.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę