Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

40 wariantów Via Baltica

cz pt, 22 września 2006 19:27

Ponad dwie godziny trwały łomżyńskie „konsultacje” w sprawie przebiegu Via Baltica. Spotkanie zorganizowała agencji Scott Wilson Kirkpatrick & Co.Ltd., która na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowuje dokument o nazwie „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego” czyli opracowanie na podstawie którego ma być wybrany wariant przebiegu trasy Via Baltica przez północno-wschodnią Polskę. Choć na „konsultacje” nikt z Łomży i regionu oficjalnego zaproszenia nie dostał zjawiło się ponad 20 osób, które przedstawiły kilkadziesiąt uwag, opinii i wniosków do prezentowanego dokumentu.

Tajne spotkania w sprawie Via Baltica

cz pt, 22 września 2006 09:21

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zorganizowała cykl spotkań w sprawie przebiegu Via Baltica. Jedno z dzisiejszych spotkań ma odbyć się po południu w Łomży. Niestety miejsca owego spotkania nie ujawniono, a o jego organizacji nie wiedział nawet prezydent Łomży. Jak podkreśla wiceprezydent Marcin Sroczyński "wygląda to tak jakby ktoś chciał te spotkania ukryć przez społeczeństwem". Ratuszowi udało się ustalić, że spotkanie w sprawie Via Balitca ma odbyć się w hotelu Gromada (dawny Polonez). Nie wiadomo natomiast czy te "spotkania" to wymagane prawem konsultacje społeczne, czy też coś innego... ----- UWAGA!!! To są konsultacje społeczne. Materiały na stronie: www.viabaltica.scottwilson.com.pl

Ekologiczne napięcie na linii Polska - Bruksela

mm so, 12 sierpnia 2006 20:29

UE może ukarać Polskę za niewywiązywanie się z europejskiego programu Natura 2000 poprzez niedostateczne ochranianie środowiska - twierdzi BBC. Polska na tyle daleko odeszła od unijnego programu, że sytuacja wydaje się być poważna - twierdzi Agata Zdanowicz, ekspert Komisji Europejskiej ds. biodywersyfikacji.

Bezpiecznie dla ludzi. Bezpiecznie dla przyrody.

cz pt, 11 sierpnia 2006 07:20

Zambrzyce Stare: 8 wypadków – 2 zabitych – 9 rannych. Stare Krzewo: 9 wypadków – 16 zabitych – 51 rannych. Jeżewo Stare: 11 wypadków – 4 zabitych – 15 rannych. Być może ta statystyka nie byłaby taka tragiczna, gdyby zastosowano proste działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, takie jak np. wydzielone pasy ruchu dla skręcających w lewo, wydzielony azyl dla pieszych, pulsująca sygnalizacja świetlna przy przyjściach dla pieszych. To tylko niewielka część zaniedbań na podlaskich drogach.

Autostradą przez puszczę

cz cz, 03 sierpnia 2006 07:32

Spędza sen z powiek całej armii ekologów, biologów, botaników, zoologów, polityków i transportowców. Via Baltica – tak nazwano międzynarodową drogę, która ma przecinać Dolinę Rospudy. Trwa walka o zachowanie najcenniejszych skarbów przyrody – Zielonych Płuc Polski.

Polacy chcą ratować dolinę Rospudy.

cz cz, 20 lipca 2006 10:00

Ponad 40 tysięcy osób w ciągu jednego dnia podpisało się pod listem do prezydenta Lecha Kaczyńskiego by wstrzymał budowę obwodnicy Augustowa przez dolinę rzeki Rospuda. W poniedziałek minister środowiska zgodził się by ten cenny przyrodniczo obszar przecięła dwujezdniowa droga ekspresowa. Zdaniem ekologów to zbrodnia przeciwko przyrodzie. Dodają oni także, że istnieją alternatywne warianty przebiegu tej drogi, nie niszczące przyrody.

Obwodnica kontra ekolodzy

cz pon, 17 lipca 2006 16:37

Obwodnica Augustowa w dolinie rzeki Rospudy może być zrealizowana w jednym z dwóch wariantów - tunel drogowy lub estakada - poinformował w poniedziałek na konferencji prasowej minister środowiska Jan Szyszko. „Decyzja ta oznacza, że Prawo i Sprawiedliwość nie dotrzymało obietnicy złożonej wyborcom przed wyborami, mówiącej że Via Baltica będzie omijać najwartościowsze tereny zielonych płuc Polski” - odpowiada Greenpeace.

Wielkie ciężarówki nie mogą wjeżdżać na stary most w Łomży

cz cz, 06 lipca 2006 09:14

Rano przy drogach dojazdowych do mostu na rzece Narwi w ciągu drogi krajowej nr 61 ustawiono znaki zakazu wjazdu samochodów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 30 ton. W ten sposób prezydent miasta chce powstrzymać ruch największych TIRów, które od poniedziałku – zgodnie z decyzja GDDKiA ponownie mogą jeździć przez Łomżę.

Prokuratura zbada Tir-y w Łomży?

cz pon, 03 lipca 2006 15:41

Prezydent Jerzy Brzeziński podpisał wniosek do prokuratury, o zbadania zasadności wpuszczenia do Łomży ciężkich Tir-ów. Zdaniem prezydenta decyzja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o ponownym przywróceniu ciężkiego ruchu na drodze nr 61 powoduje zagrożenie dla użytkowników starego mostu i mieszkańców Łomży poruszających się po tutejszych ulicach. W opini prezydenta, naraża ona także na zniszczenie majątek miasta.

Sejmik za Tir-ami w Łomży

cz pon, 03 lipca 2006 14:51

Po burzliwej dyskusji radni Sejmiku województwa podlaskiego odrzucili stanowisko w sprawie utrzymania zakazu poruszania się samochodów ciężarowych na drodze nr 61 Augustów – Łomża. O przyjęcie takiego stanowiska popierającego to przyjęte w ubiegłym tygodniu przez radnych Łomży wnioskowała Komisji Rozwoju, Gospodarki i Promocji Sejmiku, a popierali ją „nasi” radni.

Tiry jadą przez Łomżę

cz pon, 03 lipca 2006 06:38

Od dziś tiry mogą jeździć drogą nr 61 od Ostrołęki przez Łomżę, Stawiski, Grajewo aż do przejścia granicznego w Budzisku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku poinformowała, że z dniem 3 lipca 2006 roku przestała funkcjonować tymczasowa organizacja ruchu wprowadzająca na odcinku drogi krajowej nr 61 Piątnica – Augustów ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton.

List do Topczewskiego

cz śr, 28 czerwca 2006 15:31

Radni Łomży wystosowali specjalny list do Tadeusza Topczewskiego. Proszą w nim dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad aby odstąpił od planów wpuszczenia ciężkich tirów do miasta. Jednocześnie radni Łomży protestują przeciwko wprowadzaniu w błąd opinii publicznej jakoby łomżyński samorząd zabiega o dopuszczenie bez ograniczeń ruchu ciężkich pojazdów na drodze krajowej Nr 61, przez Łomżę. Radni podkreślają, że „nigdy i do nikogo” o to nie występowali.

Ciężkich tirów do miasta nie wpuścimy

cz pon, 19 czerwca 2006 15:25

- Nikt z władz samorządowych nie zabiegał o przejazd TIR-ów przez Łomżę, wręcz przeciwnie, prezydent zawsze mówił, że jest przeciwny wpuszczeniu ruchu ciężkiego do zatłoczonego miasta – podkreśla Łukasz Czech z biura prasowego ratusza. Zdaniem władz miasta obciążenia jakie niesie ze sobą ruch wielkich ciężarówek, których wpuszczenie na drogę nr 61 i do Łomży już od pierwszych dni lipca zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie wytrzyma żaden z łomżyńskich mostów.

Polski żubr protestuje w Brukseli

cz wt, 06 czerwca 2006 22:30

Transparent z napisem “Via Baltica - Nature in danger!” (Via Baltica – Przyroda w Niebezpieczeństwie) rozpięli pomiędzy wypchanymi zwierzętami aktywiści Greenpeace Polska, podczas wtorkowej inauguracji wystawy w Parlamencie Europejskim prezentującej unikalne walory przyrodnicze województwa podlaskiego. Ku pewnej konsternacji organizatorów, aktywiści weszli na mównicę tuż po otwierającej wystawę posłance Barbarze Kudryckiej i m.in.: zarzucili władzom podlaskiego hipokryzję.

Minister Kowalski: jestem za łomżyńskim wariantem Via Baltica

cz wt, 06 czerwca 2006 10:09

Wiceminister transportu Bogusław Kowalski, zdradził że ze wstępnych opracowań w sprawie przebiegu Via Baltica wynika, ze powinna ona przebiegać przez Łomżę i Ostrów Mazowiecką. - Tak wynika z dotychczasowych symulacji, jednak nie oznacza to, że wariant już został wybrany, bo ten proces jest dopiero przed nami – podkreślił w wypowiedzi dla Radia Nadzieja minister Kowalski.

Ekolodzy chcą wymienić Topczewskiego

cz cz, 20 kwietnia 2006 12:59

Ekolodzy i drogowcy z Warszawy domagają się wyciągnięcia konsekwencji służbowych wobec dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tadeusza Topczewskiego. Zarzucają mu, że regularnie wprowadza opinię publiczną w błąd. Czarę goryczy przepełniły ostatnie dyskredytujące wypowiedzi dyrektora w sprawie niekontrowersyjnego przebiegu obwodnicy Augustowa zaprojektowanej przez drogowców z warszawskiego stowarzyszenia SISKOM.

Poseł Jarota pyta: Kto zarobił na Via Baltica?

cz wt, 28 marca 2006 15:13

Łomżyński poseł Jan Jarota (LPR) skierował interpelacje do ministra transportu i budownictwa w sprawie dotychczasowych działań w zakresie ustalenia przebiegu trasy Via Baltica. Poseł pyta Jerzego Polaczka m.in. o to czy prawda jest, dotychczas na tzw. „białostocki” wariant trasy GDDKiA wydała niemal 200 mln zł i czy forsowanie przebiegu trasy przez Białystok może wiązać się z osobistymi interesami osób odpowiedzialnych za wybór wariantu.

Dyskryminowana czy nie?

cz pt, 10 marca 2006 08:45

O Via Baltica, planach rozbudowy dróg szybkiego ruchu oraz budowy obwodnic miast na terenie województwa rozmawia Wojewódzka Komisja Dialogu Społecznego. W rozmowach nie uczestniczą przedstawiciele samorządu Łomży, bo nikt ich nie zaprosił. Prezydent Jerzy Brzeziński jest oburzony i pisze, że „może to oznaczać kontynuację polityki poprzedniej administracji rządowej szczebla wojewódzkiego, której efektem jest pogłębiająca się marginalizacja regionu łomżyńskiego w województwie podlaskimi”. Jan Dobrzyński wojewoda podlaski i przewodniczący WKDS odpowiada, że Komisja na tym etapie z samorządowcami nie rozmawia. Sławomir Zgrzywa komentuje zaś że to skandal – „przedstawiciele Łomży powinni tam być i już” - mówi.

Wajrak o tunelu pod doliną Rospudy i Via Baltica

cz pt, 03 marca 2006 07:15

Adam Wajrak krytykuje decyzję ministra środowiska o zaprojektowaniu tunelu, który umożliwi przeprowadzenie obwodnicy Augustowa pod ziemią. Inwestycja bowiem, ma przebiegać przez dolinę Rospudy, która jest chroniona w ramach europejskiej sieci Natura 2000.

Via Baltica: dziesiątki wariantów

cz pt, 24 lutego 2006 13:09

Ponad 30 wariantów przebiegu trasy Via Baltica rozpatruje w tej chwili agencja Scott Wilson Kirkpatrick & Co.Ltd. Firma wygrała przetarg na opracowanie dokumentu pt. - „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy” czyli tzw. strategiczną ocenę oddziaływania Via Baltica na środowisko. Wszystkie warianty dotyczą przebiegu trasy na odcinku od Warszawy do przejść granicznych z Litwą. Grubo ponad połowa z nich przebiega przez Łomżę, a pozostałe przez Białystok.

« · «« · 19 · 20 · 21 · 22 · 23 · 24 · 25 · 26 · 27 · 28 · »» · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę