czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@
Forum ogólne

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

TESTY DO POLICJI POLICYJNE Z ODPOWIEDZIAMI na rok 2011- gg 6775028 testydopolicji@op.pl
Witam przyszłych policjantów :)
Posiadam wszystkie niezbędne materiały przygotowawcze do zdania egzaminu do Policji 2011 :
( do szkółek policyjnych itp.) , czyli :

WSZYSTKO AKTUALNE !!!
ZGODNIE Z PRAWEM JAKO JEDYNY !!! MOGE UDOWODNIĆ

UWAŻAJCIE NA OSOBY KTÓRE SPRZEDAJĄ TESTY BEZ PRAW AUTORSKICH LITEARACKICH - SPRAWDZAJCIE TO - UNIKNIECIE KŁOPOTÓW Z PRAWEM

Nowy Test Wiedzy Ogólnej

Odpowiedzi na pytania z zakresu:
- Uni Europejskiej
- Klęsk Żywiołowych
- Administracji Publicznej
- Funkcjonowania Policji
- Bezpieczenstwa Publicznego
+ ponad 500 pytan z odpowiedziami z TESTU WIEDZY !!! które również występują na egzaminach !!! ( jako jedyny posiadam te pytania i odpowiedzi)

UWAGA !!! Jak tylko testy sie zmienia - opracuje nowe !!!

PEWNE TESTY - ZERO BŁĘDÓW !!!

NAPEWNO SIĘ NIE ZAWIEDZIESZ

http://testydopolicji.com.pl/index.php?id=ksiega_gosci tu między innymi pisza o moich testach tu pisza o moich testach

Odpowiedzi opracowywałem osobiscie z róznych kodeksów..I zajeło mi to około 2 tygodni sumiennej pracy. To co znajduje sie na forach to niestety, ale odpowiedzi mają błedne, a do tego daja stare testy . Wiekszosc osob ktore sprzedaja testy sa oszustami, bo biora odpowiedzi z roznych forum i nie wiedza ze wprowadzaja ludzi w blad dajac testy z bledami !!! MOGE TO UDOWODNIC
Ja moge przesłac moje przykładowe to sobie sprawdzicie(wybierzecie odpowiedzi ktore chcecie)

SPRAWDZONE w 100% !!!! MOZECIE MI ZAUFAC !!!

Wiele osób korzystało z mojego opracowania i zdali pozytywnie!!!

Z moją pomocą doskonale się do niego przygotujesz i zdasz go bez żadnych problemów!

Dodaje za darmo (dla niektorych bardziej cenne niz Test Wiedzy)!!!
- MULTISELECT- pytania + zadania matematyczne + Opis(ogolny ,szeciany,zdjecia i pamiec fotograficzna,opis zdarzenia i pamiec tekstowa,logika,test na refleks)+zasada działania+poradnik jak odpowiadac !!!
- WYWIAD ZORGANIZOWANY i zasada działania
- Pytania i odpowiedzi z lat poprzednich !!!
- PORADNIK - jak się lepiej zaprezentować na egzaminie.
- WZOR PODANIA
- WZÓR ŻYCIORYSU
- przykładowe pytania które zadaje psycholog
- program szkolenia REKRUT
- jak przebiega komisja lekarska
- jak przebiega test fizyczny
- porady przez gadu gadu lub majla !!!
- etapy postępowania kwalifikacyjnego - jak to sie wszystko odbywa itd
i inne cenne informacje - od czego wogule zaczac jak chce sie isc do Policji (dokumenty,wnioski itp)

!!! POLECAM !!!

Jesli masz jakies pytania odnosnie rekrutacji, pracy w Policji itp to pisz , udziele Ci RZETELNYCH i SPRAWDZONYCH informacji.

testydopolicji@op.pl
gg 6775028
tel 666 194 944

SŁUŻE POMOCĄ

100% zadowolenia

EXPRESOWA WYSYŁKA nawet w ciagu 5 minut !!!

UWAGA NIE BIERZCIE NIE SPRAWDZONYCH

U MNIE MACIE GWARANCJE SPRAWDZONYCH I PEWNYCH TESTÓW

PRZEKONASZ SIE SAM

Wszelkie prawa zastrzezone !!!

Wszystko legalne - moge to udowodnic - Zawsze sprawdzajcie czy osoba posiada
do tego Dzialalnosc Gospodarcza(odpowiednie PKD), jak tego nie ma to nie
bierzcie od nich, unikeniecie problemów z prawem !!! Nie zaczynajcie pracy
od nielegalnego zakupu !!! U mnie macie PEWNOŚĆ


100% pozytywnych opinii

www.testydopolicji.com.pl
www.testydopolicji.net
www.testypolicyjne.pl
www.testynapolicjanta.pl
www.egzaminydopolicji.pl
www.testywiedzyogolnej.pl
www.policja2010.fora.pl
www.egzaminypolicyjne.com.pl
www.testydopolicji2011.pl
www.rekrutacjadopolicji.com.pl

testydopolicji@op.pl
gg 6775028
tel 666 194 944

NAJWYŻSZA ZDAWALNOŚĆ !!!

UWAŻAJCIE NA OSOBY KTÓRE SPRZEDAJĄ TESTY BEZ PRAW AUTORSKICH- LITERACKICH - SPRAWDZAJCIE TO (niech udowodnia)- UNIKNIECIE KŁOPOTÓW Z PRAWEM

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

Mój boże, kto to zda już wiem dlaczego; przyjmują : inaczej łatwiej zostać absolwentem oxwordu niż policjantem w Polsce,takich jaj to jeszcze świat nie słyszał tylko P obywatelska mogła wymyśleć bo do obywatelskiej M też były takie ciężkie testy a przyjmowali tylko swoich.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

a pozniej sie ludziska dziwuja ze policjanty nie umieja paly obsluzyc skoro cala wiedze kupuja na necie:) proponuje opracowac jeszcze kurs obslugi paly i jak sie nie bac interwencji:)

bigi2004

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

"Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane"

zacznij od siebie i nie wciskaj pierdół, bo i tak im ciężko z myśleniem idzie :)

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

Poniżej opracowane przeze mnie odpowiedzi - czyli mam prawa autorskie ;) - na pytania z Testu Wiedzy Ogólnej:

1. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej za naruszenie Konstytucji może zostać pociągnięty do odpowiedzialności przed
Trybunał stanu
2. Zgodnie z Konstytucją RP do organów władzy wykonawczej zaliczamy między innymi
Prezydent, Rada Ministrów
3. Prezydent Rzeczypospolitej jest wybierany na pięcioletnią kadencję i może być ponownie wybrany
tylko raz
4. Kto jest najwyższym zwierzchnikiem Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej?
Prezydent
5. Rada Ministrów składa się z
Prezesa Rady oraz Ministrów
6. Desygnowany Prezes Rady Ministrów ma swobodę w doborze współpracowników - członków Rady Ministrów. Wybrany przez niego gabinet musi być zatwierdzony poprzez uzyskanie votum zaufania udzielonego przez
Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów
7. Najwyższy przedstawiciel Rzeczypospolitej Polskiej, gwarant ciągłości władzy państwowej, czuwający nad przestrzeganiem Konstytucji, stojący na straży suwerenności i bezpieczeństwa państwa oraz nienaruszalności i niepodzielności jego terytorium to
Prezydent
8. Zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej władzę wykonawczą sprawuje
Prezydent i Rada Ministrów
9. Gdy Prezydent nie może sprawować swojego urzędu tymczasowo przejmuje jego obowiązki
Marszałek Sejmu
10. Prezesa Rady Ministrów wraz z pozostałymi członkami Rady Ministrów powołuje
Prezydent
11. Członkowie Rady Ministrów ponoszą solidarną odpowiedzialność za działalność Rady Ministrów przed
Sejmem
12. Uchwałę o pociągnięciu członka Rady Ministrów do odpowiedzialności przed Trybunałem Stanu Sejm podejmuje na wniosek
Prezydenta Rzeczypospolitej lub co najmniej 115 posłów większością 3/5 ustawowej liczby posłów
13. Sejm może wyrazić ministrowi wotum nieufności. Wniosek o wyrażenie wotum nieufności może być zgłoszony przez co najmniej
69 posłów
14. Na wniosek Prezesa Rady Ministrów zmian w składzie Rady Ministrów dokonuje
Prezydent
15. Kadencja Prezydenta Rzeczypospolitej rozpoczyna się
W dniu objęcia przez niego urzędu – złozenia przysięgi wobec Zgromadzenia Narodowego
16. Organem doradczym Prezydenta Rzeczypospolitej w zakresie wewnętrznego zewnętrznego bezpieczeństwa państwa jest
Rada Bezpieczeństwa narodowego.

17. Prezes Rady Ministrów wydaje
Rozporządzenia, inicjatywa ustawodawcza (za wyjątkiem zmian konstytucji), umowy międzynarodowe wymagające ratyfikacji oraz inne umowy międzynarodowe.
18. Członkowie Rady Ministrów ponoszą odpowiedzialność przed Trybunałem Stanu między innymi
za naruszenie Konstytucji lub ustaw, a także za przestępstwa popełnione w związku z zajmowanym stanowiskiem
19. Prezydent Rzeczypospolitej nie może stosować prawa łaski do
osób skazanych przez Trybunał Stanu
20. Osoba ubiegająca się o urząd wojewody nie musi posiadać
MUSI SPEŁNIAĆ WARUNKI: Musi on posiadać obywatelstwo polskie, tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, trzyletni staż pracy w zakresie kierowania zespołami ludzkimi oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Przyszły wojewoda musi korzystać z pełni praw publicznych i nie być karany za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
21. W czasie pokoju Prezydent RP sprawuje zwierzchnictwo nad siłami zbrojnymi za pośrednictwem
Minister Obrony Narodowej
22. Prezydent RP może zarządzić referendum ogólnokrajowe za zgodą Senatu wyrażoną
wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów
23. Sejm wyraża wotum nieufności w stosunku do Rady Ministrów na wniosek zgłoszony przez
co najmniej 46 posłów i wskazujący imiennie kandydata na Prezesa Rady Ministrów. Jeżeli uchwała została przyjęta przez Sejm, Prezydent Rzeczypospolitej przyjmuje dymisję Rady Ministrów i powołuje wybranego przez Sejm nowego Prezesa Rady Ministrów, a na jego wniosek pozostałych członków Rady Ministrów oraz odbiera od nich przysięgę.
24. W jakim czasie od zakończenia roku budżetowego Rada Ministrów przedkłada Sejmowi sprawozdanie z wykonania ustawy budżetowej wraz z informacją o stanie zadłużenia państwa?
Do 30 maja roku następnego.
25. W drugim etapie powoływania rządu Sejm wybiera premiera oraz proponowany przez niego skład rządu
w ciągu 14 dni bezwzględną większością głosów
26. Na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej może być wybrany obywatel polski
który najpóźniej w dniu wyborów kończy 35 lat i korzysta z pełni praw wyborczych do Sejmu. Kandydata zgłasza co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu.
27. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wydaje
Postanowienia, rozporządzenia, zarządzenia, inicjatywa ustawodawcza (w tym zmiana konstytucji)
28. Do kompetencji Prezesa Rady Ministrów nie należy
1) reprezentuje Radę Ministrów, 2) kieruje pracami Rady Ministrów, 3) wydaje rozporządzenia, 4) zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów i określa sposoby jej wykonywania, 5) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów, 6) sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach, 7) jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej.

29. Prezes Rady Ministrów składa dymisję Rady Ministrów w razie
na pierwszym posiedzeniu nowo wybranego Sejmu. w razie: 1) nieuchwalenia przez Sejm wotum zaufania dla Rady Ministrów, 2) wyrażenia Radzie Ministrów wotum nieufności, 3) rezygnacji Prezesa Rady Ministrów.
30. Radę Gabinetową tworzy
Rada Ministrów pod przewodnictwem Prezydenta na jego wniosek
31. Sejm i Senat wybierane są na kadencje trwające
4 lata
32. Kadencje Sejmu i Senatu rozpoczynają się z dniem
Zebrania się Sejmu na pierwsze posiedzenie
33. Sejm rozpatruje projekt ustawy w
3 czytaniach – w tym pierwsze zazwyczaj na komisji.
34. Wnioskodawca może wycofać projekt ustawy w toku postępowania ustawodawczego w Sejmie do czasu
Zakończenia drugiego czytania
35. Jeżeli Senat w ciągu 30 dni od dnia przekazania ustawy nie podejmie stosownej uchwały to
Ustawę przyjmuje się za uchwaloną w brzmieniu przyjętym przez sejm.
36. Prezydent Rzeczypospolitej podpisuje ustawę w ciągu
21 dni
37. Skrócenie kadencji Sejmu może nastąpić m. in., gdy
Sejm może skrócić swoją kadencję uchwałą podjętą większością co najmniej 2/3 głosów ustawowej liczby posłów. Skrócenie kadencji Sejmu oznacza jednoczesne skrócenie kadencji Senatu. Prezydent Rzeczypospolitej, po zasięgnięciu opinii Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu, może w przypadkach określonych w Konstytucji zarządzić skrócenie kadencji Sejmu. (W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu)
38. Marszałek Sejmu, wicemarszałkowie, przewodniczący lub wiceprzewodniczący klubów a także klubów parlamentarnych, jeśli reprezentują co najmniej 15 posłów tworzą
Klub parlamentarny
39. Odmowa złożenia ślubowania przed rozpoczęciem sprawowania mandatu oznacza
Zrzeczenie się mandatu posła, senatora itd.
40. W Polsce wybory do Sejmu przeprowadzane są w
dzień wolny od pracy, 30 dni przed upływem kadencji
41. Bierne prawo w wyborach do Sejmu przysługuje każdemu obywatelowi polskiemu od
21 roku życia
42. Klub parlamentarny tworzy co najmniej
15 posłów
43. Władzę ustawodawczą w Rzeczypospolitej Polskiej sprawują
Sejm i Senat
44. Sejm RP składa się
460 posłów
45. Senat RP składa się
100 senatorów

46. Wybrany do Sejmu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy
21 lat
47. Wybrany do Senatu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy
30 lat
48. Zasady i tryb zgłaszania kandydatów na posłów i senatorów i przeprowadzania wyborów oraz warunki ważności wyborów określa
Ustawa z dnia 12 kwietnia 2001 r. Ordynacja wyborcza do Sejmu RP i do Senatu RP
49. Ważność wyborów do Sejmu i Senatu RP stwierdza
Sąd Najwyższy w przypadku protestu,
50. Obywatel polski nie może sprawować mandatu poselskiego, jeżeli jest
skazana prawomocnym wyrokiem na karę pozbawienia wolności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego.
51. Poseł nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bez zgody
Sejmu
52. O zatrzymaniu posła Rzeczypospolitej Polskiej niezwłocznie powiadamia się
Marszałka Sejmu
53. Inicjatywa ustawodawcza przysługuje m.in. grupie obywateli mających prawo wybierania do Sejmu. Grupa ta musi liczyć co najmniej
100 tys.
54. Inicjatywa ustawodawcza przysługuje
Senatorom, Posłom, prezydentowi, radzie ministrów, 100 tys. osobom
55. Sejm uchwala
ustawy, konstytucję (2/3 głosów – 307 głosów)
56. Sejm rozpatruje projekt ustawy w
komisjach, 3 czytaniach
57. Mandat posła można łączyć z funkcją
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej. Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej
58. Inicjatywa ustawodawcza nie przysługuje
Patrz pkt 54 komu przysługuje
59. Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania przez Sejm nie przysługuje
PRAWO WNOSZENIA poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm PRZYSŁUGUJE wnioskodawcy projektu, posłom i Radzie Ministrów
60. Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu
21 DNI
61. Wybory Prezydenta RP zarządza
Marszałek Sejmu
62. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej jest wybierany na
5 letnia kadencja i może być wybrany ponownie tylko raz
63. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej powołuje Prezesa Rady Ministrów w ciągu
14 dni od pierwszego posiedzenia sejmu
64. Wybrany do Sejmu może być obywatel polski który ukończył
21 lat
65. Referendum ogólnokrajowe nie ma prawa zarządzić
może zarządzić sejm lub prezydent za zgodą senatu
66. Prezydent za naruszenie Konstytucji, ustawy lub za popełnienie przestępstwa może być pociągnięty do odpowiedzialności przed
Trybunałem Stanu
67. Obywatel Polski ma prawo udziału w referendum oraz prawo wybierania Prezydenta RP, posłów, senatorów i przedstawicieli do organów samorządu terytorialnego
18 lat, pełnia praw obywatelskich
68. Wybory do Sejmu są
powszechne
69. Kadencja Sejmu rozpoczyna się z dniem
pierwszego posiedzenia
70. Poseł może przystąpić do wykonywania mandatu
po złożeniu przysięgi
71. Poseł może być członkiem
nie więcej niż 2 komisji stałych, klubu poselskiego itp.
72. Wybory do Sejmu i Senatu zarządza
Prezydent
73. Sejm uchwala ustawy
w 3 czytaniach, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów, chyba że Konstytucja przewiduje inną większość. W tym samym trybie Sejm podejmuje uchwały, jeżeli ustawa lub uchwała Sejmu nie stanowi inaczej.
74. Organami Sejmu są m.in.
Marszałek Sejmu, Wicemarszałkowie Sejmu, Prezydium Sejmu, Konwent Seniorów
75. W przypadku śmierci Marszałka Sejmu jego obowiązki sprawuje
Najstarszy wiekiem wicemarszałek
76. Komisję śledczą może powołać
Sejm w drodze uchwały
77. W imieniu Rzeczypospolitej Polskiej o stanie wojny decyduje
Sejm
78. Poseł bez zgody Sejmu nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej od dnia
wyboru do sejmu (ogłoszenia wyników) do końca kadencji.
79. Jaka osoba nie może być wybrana do Sejmu i Senatu?
senat poniżej 30 lat sejm poniżej 21 lat, karana za przestępstwo umyślne itd.
80. Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania go przez Sejm przysługuje
wnioskodawcy projektu, posłom i Radzie Ministrów
81. Kandydatów na posłów i senatorów mogą zgłaszać
Komitety wyborcze

82. Wyborcy przysługuje prawo zgłoszenia protestu przeciwko ważności wyborów na zasadach określonych w ustawie do
Sądu Najwyższego, 7 dni
83. Sejm i Senat obradują na
posiedzeniach
84. Regulamin Sejmu uchwalany jest przez
Sejm
85. Posiedzenia Sejmu są
jawne. Mogą być tajne gdy wymaga tego bezpieczeństwo państwa.
86. Jeżeli Sejm nie może się zebrać na posiedzenie, o stanie wojny postanawia
Prezydent
87. Marszałek Sejmu może odmówić poddania pod głosowanie poprawki, która
nie była dana na komisję
88. Prezydent Rzeczypospolitej podpisuje ustawę w ciągu
21 dni
89. Przed podpisaniem ustawy Prezydent Rzeczypospolitej może wystąpić z wnioskiem w sprawie zgodności ustawy z Konstytucją do
trybunału konstytucyjnego
90. W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być przeprowadzone
referendum ogólnokrajowe??
91. Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić
Sejm lub Prezydent za zgoda senatu.
92. Kandydata na Marszałka Sejmu może zgłosić co najmniej
15 posłów
93. Ilu sekretarzy wybiera Sejm?
20
94. Sejm wybiera Prezesa Rady Ministrów w głosowaniu
bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów
95. Klub poselski tworzy co najmniej
15 posłów
96. Koła poselskie tworzy co najmniej
3 posłów
97. Poseł należeć może tylko do
2 komisji stałych, 1 koła, 1 klubu
98. Prezydium Sejmu tworzą
Marszałek i wicemarszałkowie
99. Komisje nadzwyczajne powołuje i odwołuje
Sejm
100. Prezesa Narodowego Banku Polskiego powołuje
Sejm na wniosek Prezydenta
101. Wymiar sprawiedliwości w RP sprawują
Sąd Najwyższy, Sądy powszechne, sądy administracyjne i sądy wojskowe
102. Kiedy na terytorium RP może być ustanowiony sąd wyjątkowy lub tryb doraźny?
W czasie wojny

103. Postępowanie sądowe jest
co najmniej 2instancyjne
104. Nadzór nad działalnością sądów powszechnych w zakresie orzekania sprawuje
Sąd Najwyższy
105. Sądami powszechnymi w rozumieniu ustawy Prawo o ustroju sadów powszechnych są sądy
rejonowe, okręgowe i apelacyjne
106. Zgodnie z Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej sądy powszechne sprawują wymiar sprawiedliwości
we wszystkich sprawach za wyjątkiem spraw ustawowo zastrzeżonych dla właściwych innych sądów.
107. Sądy i trybunały wydają wyroki w imieniu
RP
108. Dla jakiego obszaru tworzy się sądy rejonowe?
Dla min. 1 Gminy lub większej ilości gmin
109. Dla jakiego obszaru tworzy się sądy okręgowe?
Dla obszaru co najmniej 2 sądów rejonowych
110. Sądy dzielą się na
wydziały
111. Przy rozstrzyganiu spraw równe prawa z sędziami mają
Ławnicy
112. W zakresie orzekania ławnicy podlegają tylko
konstytucji i ustawom
113. Co do zasady ławnik może być wyznaczony do udziału w rozprawach do
do dwunastu dni w ciągu roku; liczba tych dni może być zwiększona przez prezesa sądu tylko z ważnych przyczyn, a zwłaszcza w przypadku konieczności zakończenia rozprawy z udziałem tego ławnika.
114. Sędziów sądów powszechnych powołuje
Prezydent na wniosek Krajowej Rady Sądownictwa, w terminie miesiąca od dnia przesłania tego wniosku
115. Sędzia może być zatrzymany jedynie w sytuacji
Za zgodą sądu dyscyplinarnego. Nie dotyczy sytuacji gdy ujeto sędziegoNa gorącym uczynku przestępstwa, jeżeli zatrzymanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego toku postępowania. Do czasu wydania uchwały zezwalającej na pociągnięcie sędziego do odpowiedzialności karnej wolno podejmować tylko czynności niecierpiące zwłoki.
116. Sądami dyscyplinarnymi w sprawach dyscyplinarnych sędziów w pierwszej instancji są
Sądy apelacyjne, (Sąd Najwyższy???)
117. Kadencja ławników sądów okręgowych i rejonowych trwa
cztery lata kalendarzowe następujące po roku, w którym dokonano wyborów, jednak mandat ławnika wybranego dodatkowo wygasa z upływem kadencji ogółu ławników
118. Sądami wojskowymi są
Wojskowe sądy garnizonowe, wojskowe sądy okręgowe, sąd najwyższy
119. Przy powołaniu sędzia składa ślubowanie wobec
Prezydenta
120. Sąd apelacyjny dzieli się na wydziały
cywilny, karny, pracy i ubezpieczeń społecznych
121. Prezesa sądu rejonowego po zasięgnięciu opinii kolegium przełożonego sądu okręgowego i prezesa przełożonego sądu okręgowego powołuje
Minister Sprawiedliwości
122. Rozpoznanie sprawy w postępowaniu niejawnym lub wyłączenie jawności postępowania jest dopuszczalne jedynie na podstawie
przepisów ustaw
123. Za wykroczenia sędzia odpowiada
wyłącznie dyscyplinarnie
124. Biegłych sądowych ustanawia i prowadzi ich listę
Prezes sądu okręgowego
125. Ławnikiem może być
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, 2) jest nieskazitelnego charakteru, 3) ukończył 30 lat, 4) jest zatrudniony lub zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej od roku, 5) nie przekroczył 70 lat, 6) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika, 7) posiada co najmniej wykształcenie średnie.
NIE MOGĄ BYĆ: 1) osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze, 2) osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, 3) funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń, 4) adwokaci i aplikanci adwokaccy, 5) radcy prawni i aplikanci radcowscy, 6) duchowni, 7) Żołnierze w czynnej służbie wojskowej, 8) funkcjonariusze Służby Więziennej, 9) radni gminy, której rada dokonuje wyboru ławników. § 2. Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie
126. Prezes sądu rejonowego jest powoływany na okres
4 lat maks 2 kadencje
127. Sąd wyjątkowy może być ustanowiony tylko na czas
Wojny
128. Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego spośród kandydatów przedstawionych przez zgromadzenie ogólne sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego powołuje
Prezydent na 6 letnia kadencje
129. Sądy i Trybunały w Rzeczpospolitej Polskiej sprawują władzę
Sądowniczą
130. Wymiar Sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej sprawują
Sąd Najwyższy, Sądy powszechne, sądy administracyjne i sądy wojskowe
131. Nadzór nad działalnością sądów powszechnych i wojskowych w zakresie orzekania sprawuje
Sąd najwyższy
132. Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego powołuje
prezydent na 6 lat spośród kandydatów przedstawionych przez Zgromadzenie Ogólne Sędziów Sądu Najwyższego
133. Krajowa Rada Sądownictwa składa się z
1) Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Ministra Sprawiedliwości, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego i osoby powołanej przez Prezydenta Rzeczypospolitej, 2) piętnastu członków wybranych spośród sędziów Sądu Najwyższego, sądów powszechnych, sądów administracyjnych i sądów wojskowych, 3) czterech członków wybranych przez Sejm spośród posłów oraz dwóch członków wybranych przez Senat spośród senatorów.
134. Kadencja członków Krajowej Rady Sądownictwa trwa
4 lata
135. W skład Trybunału Konstytucyjnego wchodzi
15 sędziów, wybieranych indywidualnie przez Sejm na 9 lat spośród osób wyróżniających się wiedzą prawniczą. Ponowny wybór do składu Trybunału jest niedopuszczalny
136. Sędzia Trybunału Konstytucyjnego wybierany jest na okres
9 lat
137. Odpowiedzialność konstytucyjną przed Trybunałem Stanu za naruszenie Konstytucji lub ustawy w związku z zajmowanym stanowiskiem lub w zakresie swojego urzędowania, ponoszą między innymi
Prezydent Rzeczypospolitej, Prezes Rady Ministrów oraz członkowie Rady Ministrów, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, osoby, którym Prezes Rady Ministrów powierzył kierowanie ministerstwem, oraz Naczelny Dowódca Sił Zbrojnych. Odpowiedzialność konstytucyjną przed Trybunałem Stanu ponoszą również posłowie i senatorowie w zakresie określonym w art. 107 konstytucji.
138. Prawo postawienia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w stan oskarżenia przed Trybunałem Stanu przysługuje wyłącznie
Uchwałą Zgromadzenia Narodowego, podjętą większością co najmniej 2/3 głosów ustawowej liczby członków Zgromadzenia Narodowego na wniosek co najmniej 140 członków Zgromadzenia Narodowego.
139. Cechą umowy międzynarodowej ratyfikowanej za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie jest
dotyczy: 1) pokoju, sojuszy, układów politycznych lub układów wojskowych, 2) wolności, praw lub obowiązków obywatelskich określonych w Konstytucji, 3) członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w organizacji międzynarodowej, 4) znacznego obciążenia państwa pod względem finansowym, 5) spraw uregulowanych w ustawie lub w których Konstytucja wymaga ustawy.
140. Konstytucja RP wprowadza generalną zasadę
równi w prawach i w powinnościach wobec dobra wspólnego – Polski, zachowanie przyrodzonej godności człowieka, jego prawa do wolności i obowiązku solidarności z innymi – z preambuły
141. Na mocy Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej sędziowie w sprawowaniu swojego urzędu są
Niezawiśli, podlegają konstytucji i ustawom
142. Podstawowym zadaniem Krajowej Rady Sądownictwa jest
Stać na straży niezawisłości sądów
143. O zgodności ustaw i umów międzynarodowych z Konstytucją rozstrzyga
trybunał Konstytucyjny
144. Sędzia nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bez zezwolenia
sądu określonego w ustawie – m. in. sądu dyscyplinarnego
145. Odpowiedzialności konstytucyjnej przed Trybunałem Stanu nie ponosi
PONOSZĄ: Prezydent Rzeczypospolitej, Prezes Rady Ministrów oraz członkowie Rady Ministrów, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, osoby, którym Prezes Rady Ministrów powierzył kierowanie ministerstwem, oraz Naczelny Dowódca Sił Zbrojnych. Odpowiedzialność konstytucyjną przed Trybunałem Stanu ponoszą również posłowie i senatorowie w zakresie określonym w art. 107 konstytucji.
146. Najwyższa Izba Kontroli podlega
Sejmowi
147. Ogłoszenie aktu normatywnego
W dzienniku ustaw lub urzędowym RP
148. Na czele Prokuratury stoi
Prokurator Generalny
149. O zatrzymaniu sędziego na gorącym uczynku popełnienia przestępstwa, niezwłocznie powiadamia się
Prezesa sądu apelacyjnego właściwego ze względu na miejsce zatrzymania.
150. Kadencja Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego wynosi
6 lat
151. Sądami powszechnymi są sądy
Administracyjny, rejonowy, okręgowy
152. Sądy powszechne dzielą się na
Administracyjne, rejonowe, okręgowe /(wydziały)/
153. Na stanowisko sędziego sądu rejonowego może być powołany ten, kto ukończył
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2) jest nieskazitelnego charakteru,
3) ukończył wyŜsze studia prawnicze w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskał tytuł zawodowy magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej,
4) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków sędziego,
5) ukończył 29 lat,
6) złoŜył egzamin sędziowski lub prokuratorski,
7) ukończył aplikację sędziowską w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury lub pracował w charakterze asesora prokuratorskiego - co najmniej przez trzy lata przed wystąpieniem o powołanie na stanowisko sędziego.
§ 2. Wymagania określone w § 1 pkt 6 i 7 nie dotyczą tego, kto przed powołaniem:
1) zajmował stanowisko sędziego sądu administracyjnego lub sądu wojskowego,
2) zajmował stanowisko prokuratora,
3) pracował w polskiej szkole wyższej, w Polskiej Akademii Nauk, w instytucie naukowobadawczym lub innej placówce naukowej i ma tytuł naukowy profesora albo stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych,
4) wykonywał zawód adwokata, radcy prawnego lub notariusza - co najmniej przez trzy lata,
5) zajmował stanowisko prezesa, wiceprezesa, starszego radcy lub radcy w Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa - co najmniej przez trzy lata.
Ukończył aplikację ogólną prowadzoną przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury, aplikację notarialną, adwokacką lub radcowską i złożył odpowiedni egzamin, oraz przez okres co najmniej pięciu lat był zatrudniony na stanowisku referendarza sądowego w pełnym wymiarze czasu pracy. przez okres co najmniej sześciu lat był zatrudniony na stanowisku asystenta sędziego w pełnym wymiarze czasu pracy zajmował stanowisko asesora prokuratorskiego przez okres co najmniej trzech lat lub jedno ze stanowisk określonych w § 2 pkt 2-4 w okresie pięciu lat przed zgłoszeniem na wolne stanowisko sędziowskie
154. Stosunek służbowy sędziego nawiązuje się
Powołanie, po doręczeniu aktu powołania
155. Ławnikiem może być wybrany ten, kto nie przekroczył
70 lat
156. Ławników do sądów okręgowych wybierają
rady gmin w tajnym głosowaniu

157. Podczas poruszania się po drodze niebędącej drogą przeznaczoną wyłącznie dla pieszych, po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, obowiązek używania elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu dotyczy osób w wieku do
15 lat
158. Ewidencję punktów kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego prowadzi
Komendant Wojewódzki Policji właściwy ze względu na miejsce zameldowania
159. Osobę przyjętą do służby w Policji mianuje się policjantem w służbie przygotowawczej na okres
3 lat
160. Policjant w związku z pełnieniem obowiązków służbowych korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych zawartej w
art. 222 – 226 Kodeksu Karnego
161. Zabrania się sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom do lat
18 lat
162. Policjant zatrzymał samochód osobowy do kontroli. W takiej sytuacji kierujący tym pojazdem jest obowiązany
oczekiwać jak podejdzie policjant z włączonym silnikiem, pozostać w pojeździe.
163. Strażnik miejski (gminny) wykonując ustawowe zadania, ma prawo między innymi do
1) udzielania pouczeń, zwracania uwagi, ostrzegania lub stosowania innych środków oddziaływania wychowawczego,
2) legitymowania osób w uzasadnionych przypadkach w celu ustalenia ich tożsamości,
3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia i niezwłocznego doprowadzenia do najbliższej jednostki Policji,
3a) dokonywania kontroli osobistej, przeglądania zawartości podręcznych bagaży osoby:
a) w przypadku istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary,
b) w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1 pkt 3,
c) w związku z wykonywaniem czynności określonych w art. 11 pkt 7, jeśli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że osoba, wobec której czynności te są podejmowane, posiada przy sobie niebezpieczne przedmioty dla życia lub zdrowia ludzkiego.
4) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia,
5) dokonywania czynności wyjaśniających, kierowania wniosków o ukaranie do sądu, oskarżania przed sądem i wnoszenia środków odwoławczych – w trybie i zakresie określonymi w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia,
6) usuwania pojazdów i ich unieruchamiania przez blokowanie kół w przypadkach, zakresie i trybie określonymi w przepisach o ruchu drogowym,
7) wydawania poleceń,
8) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych i samorządowych,
9) zwracania się, w nagłych przypadkach, o pomoc do jednostek gospodarczych, prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej oraz organizacji społecznych jak również do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy na zasadach określonych w ustawie o Policji.
164. Policjant zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie
-uzasadnionego podejrzenia, że kierujący znajduje się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
-stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego nieczytelność,
-podejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa jazdy,
-gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,
-gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy,
-gdy wobec kierującego pojazdem orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów lub wydano decyzję o cofnięciu prawa jazdy,
-przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
-przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego;
165. Policjant wykonujący zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w miejscu publicznym może żądać pomocy między innymi od
Zadania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz jednostek gospodarczych prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej; wymienione instytucje, organy i jednostki obowiązane są, w zakresie swojego działania, do udzielenia tej pomocy, w zakresie obowiązujących przepisów prawa, do innych jednostek gospodarczych i organizacji społecznych, jak również zwracania sie w nagłych wypadkach do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy, w ramach obowiązujących przepisów prawa,
166. Które z wymienionych zachowań jest przestępstwem?
SIĘ OKAŻE Z ODPOWIEDZI ;)
167. Dominik B. po podjętym pościgu ujął nieznanego mu z nazwiska sprawcę kradzieży z włamaniem do swojego samochodu. W związku z tym powinien
Powiadomić policję (organy ścigania), przekazać go niezwłocznie.
168. Przejawami demoralizacji nieletnich między innymi są
łamanie ogólnie panujących norm społecznych , tj. tzw. niedostosowanie społeczne, a w szczególności naruszenie zasad współżycia społecznego, popełnienie czynu zabronionego, systematyczne uchylanie się od obowiązku szkolnego lub kształcenia zawodowego, używanie alkoholu lub innych środków w celu wprowadzenia się w stan odurzenia, uprawianie nierządu, włóczęgostwo, udział w grupach przestępczych
169. Określenie standardów podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie należy do zadań ministra właściwego do
Minister Pracy i Polityki Społecznej
170. Za bezpieczeństwo imprezy masowej w miejscu i czasie jej trwania odpowiada
Organizator
171. Czy 12-latek ma prawo wstępu na mecz piłki nożnej?
tak, pod opieką dorosłego
172. Przełożonym wszystkich funkcjonariuszy Policji jest
Komendant Główny Policji
173. Komendanta wojewódzkiego Policji powołuje i odwołuje
Minister Spraw Wew. i Adm.
174. Umundurowanie, dystynkcje i znaki identyfikacyjne policjantów określa
Rozporządzenie MSWiA w sprawie umundurowania i ….
175. Centralnym organem administracji rządowej, właściwym w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego jest
MSWiA
176. Komendanta Głównego Policji powołuje i odwołuje
Premier

177. Plany zarządzania kryzysowego tworzy się na poziomie
Krajowym, wojewódzkim, powiatowym i Gminnym
178. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest
Wójt (burmistrz, prezydent), Gminne centrum Zarządzania Kryzysowego, Gminny Zespół Zarz. Kryzysowego
179. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie powiatu jest
Starosta, Powiatowe centrum Zarządzania Kryzysowego, Powiatowy Zespół Zarz. Kryzysowego
180. Organizację, siedzibę oraz tryb pracy powiatowego centrum zarządzania kryzysowego określa
Ustawa o zarządzaniu kryzysowym
181. Przewodniczącym Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego jest
Premier
182. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa podlega
Premierowi
183. Zagraniczny dokument tożsamości
SIĘ OKAŻE – BYĆ MOŻE BĘDZIE: Policjant może ustalić tożsamość na podstawie takiego dokumentu
184. Środków przymusu bezpośredniego nie można stosować wobec
kobiet o widocznej ciąży,
osób, których wygląd wskazuje na wiek do 13 lat,
starców oraz osób o widocznym kalectwie.
185. Czas zatrzymania osoby liczy się od
faktyczne pozbawienie wolności
186. Zatrzymany powinien być przekazany do dyspozycji sądu wraz z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania
w ciągu 48 godzin.
187. Zażalenie na sposób przeprowadzenia czynności legitymowania może być złożone
w ciągu 7 dni
188. Które z poniższych zdarzeń można uznać za katastrofę naturalną?
rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem sił natury, w szczególności wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, długotrwałe występowanie ekstremalnych temperatur, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, masowe występowanie szkodników, chorób roślin lub zwierząt albo chorób zakaźnych ludzi albo też działanie innego żywiołu,
189. Organem reprezentującym Skarb Państwa w sprawie o naprawienie szkody wyrządzonej przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie związane z wykorzystywaniem danych Systemu Informacyjnego Schengen jest
Prokuratoria generalna Skarbu Państwa – z ustawy o udziale RP w Systemie informacyjnym Schengen oraz Systemie informacji wizowej
190. Podstawowym systemem informatycznym wspierającym działania Policji jest
Krajowy System Informacji Policji KSIP

191. W ramach ustawowych obowiązków Policja wykonuje między innymi czynności
1) ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra,
2) ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych oraz w środkach publicznego transportu i komunikacji publicznej, w ruchu drogowym i na wodach przeznaczonych do powszechnego korzystania,
3) inicjowanie i organizowanie działań mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
4) wykrywanie przestępstw i wykroczeń oraz ściganie ich sprawców,
5) nadzór nad strażami gminnymi (miejskimi) oraz nad specjalistycznymi uzbrojonymi formacjami ochronnymi w zakresie określonym w odrębnych przepisach,
6) kontrola przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych związanych z działalnością publiczna lub obowiązujących w miejscach publicznych,
7) współdziałanie z policjami innych państw oraz ich organizacjami międzynarodowymi na podstawie umów i porozumień międzynarodowych oraz odrębnych przepisów,
8) gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji kryminalnych,
9) prowadzenie bazy danych zawierającej informacje o wynikach analizy kwasu
dezoksyrybonukleinowego (DNA),
10) utworzenie, eksploatacja i utrzymanie systemu informacyjnego umożliwiającego organom administracji rządowej i organom sprawiedliwości przekazywanie oraz dostęp do danych gromadzonych w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS), niezbędnych z punktu widzenia funkcjonowania obszaru Schengen.
3. Policja realizuje także zadania wynikające z umów i porozumień międzynarodowych, na zasadach i w zakresie w nich określonych.
192. Jednym z zadań powiatowej komisji bezpieczeństwa i porządku jest
1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2) opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3) przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4) opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5) opiniowanie projektu budżetu powiatu w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
6) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4,
7) opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
193. Komendant powiatowy (miejski) Policji jest obowiązany udostępnić komisji bezpieczeństwa i porządku
dwóch przedstawicieli
194. Policjant nie ma prawa do
Wydruk z ustawy – prawa i obiowiązki
195. Różnicę pomiędzy aktem terrorystycznym a przestępstwem pospolitym stanowi
Akt terrorystyczny - to umyślne działanie osoby lub osób polegające na użyciu przemocy albo groźby jej użycia zmierzające do uzyskania efektu zastraszania, w celu wymuszenia określonego zachowania się organu państwowego lub samorządowego, instytucji, organizacji, osoby fizycznej lub prawnej albo grupy osób.
196. Działalność Al Kaidy mieści się w nurcie terroryzmu
religijnego
197. Przestępstwem o charakterze terrorystycznym jest czyn zabroniony zagrożony karą pozbawienia wolności, popełniony w celu
Wymuszenia określonych zachowań od władz państwowych i społeczeństwa
198. Do obecnie zidentyfikowanych motywów działań terrorystycznych nie zalicza się motywów
ZALICZA SIĘ:
wymuszenie podjęcia określonej decyzji
wymuszenie zmiany decyzji
zastraszenie
wymuszenie okupu
skomplikowanie sytuacji międzynarodowej
prowokacja
199. Przykładami katastrof naturalnych są
Patrz 188 pkt.
200. Sytuację wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska, wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków nazywamy sytuacją
Sytuacja kryzysowa?????
201. Zarządzanie kryzysowe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sprawuje
Rada Ministrów
202. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej określa stan klęski żywiołowej, stan wyjątkowy, stan wojenny, jako stany
Nadzwyczajne
203. Stan klęski żywiołowej może być wprowadzony w celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych na
czas nie dłuższy niż 90 dni. Przedłużenie może nastąpić tylko raz za zgodą Sejmu na czas nie dłuższy niż 60 dni
204. W czasie stanu nadzwyczajnego mogą być dokonywane zmiany w
NIE MOGĄ BYĆ ZMIENIONE Konstytucja, ordynacje wyborcze do Sejmu, Senatu i organów samorządu terytorialnego, ustawa o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej oraz ustawy o stanach nadzwyczajnych
205. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej może powołać stan wyjątkowy na wniosek
Rady Ministrów
206. Policja jest formacją przeznaczoną do
ochrony bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego
207. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wprowadza stan wyjątkowy na wniosek
Rady Ministrów
208. Organy porządku i bezpieczeństwa publicznego w celu przywrócenia porządku publicznego mogą wkroczyć na teren szkoły wyższej bez wezwania przez rektora w czasie
Stanu Wyjatkowego

209. Stan wyjątkowy na terenie kraju wprowadzany jest poprzez
na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości.
210. Kontrola treści korespondencji telekomunikacyjnej i rozmów telefonicznych lub sygnałów przesyłanych w sieciach telekomunikacyjnych, może zostać wprowadzona w czasie
Stanu Wyjątkowego
211. Ochrona bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i jego porządku konstytucyjnego należy do ustawowych zadań
Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
212. Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego tworzy się przy
Radzie Ministrów
213. Zgodę na przedłużenie przez Radę Ministrów stanu klęski żywiołowej wyraża
SEJM
214. Projekt strategii bezpieczeństwa narodowego opracowuje
Rada Ministrów
215. W razie zagrożenia bezpieczeństwa publicznego lub porządku publicznego, jeżeli siły Policji okażą się niewystarczające, decyzję o użyciu funkcjonariuszy Straży Granicznej podejmuje
Mister Spraw Wew. i Administracji
216. Komendant Stołeczny Policji jest powoływany przez
Minister Spraw Wewn. i Admin.
217. Ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienie przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra należy do podstawowych zadań
Policji
218. Ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego na wodach przeznaczonych do powszechnego korzystania jest ustawowym zadaniem
Policji
219. Jeżeli stan klęski żywiołowej wprowadzono na obszarze więcej niż jednej gminy wchodzącej w skład powiatu, działaniami prowadzonymi w celu zapobieżenia jej skutkom kieruje
Starosta
220. W sytuacji szczególnego zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego spowodowanego działaniami terrorystycznymi na terenie kraju można wprowadzić
Stan wyjątkowy
221. Stan klęski żywiołowej znosi się wydając
rozporządzenie Rada ministrów
222. W przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej władze Polski są zobowiązane podać to do wiadomości
W dzienniku Ustaw, w drodze obwieszczenia właściwego wojewody, przez rozplakatowanie w miejscach publicznych, a także w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze
223. Policjanci wykonując swoje ustawowe obowiązki mają prawo do legitymowania
osób w celu ustalenia ich tożsamości

224. Przesłanką pozwalającą uznać imprezę za imprezę masową o podwyższonym ryzyku jest
impreza masowa w czasie której, zgodnie z informacją o przewidywanych zagrożeniach lub dotychczasowymi doświadczeniami dotyczącymi zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji
225. Organizator meczu piłki nożnej lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy w przypadku
gdy działania służb porządkowych nie są skuteczne
226. Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Szef Agencji Wywiadu podlegają bezpośrednio
Premierowi
227. Naczelne organy administracji państwowej powołuje
Sejm – dotyczy rady ministrów i premiera
228. Stosunki między Rzeczpospolitą Polską a związkami wyznaniowymi określa
ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami. Ustawa o gwarancjach wolności sumienia i wyznania
229. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej nie może stosować prawa łaski w stosunku do
Skazanych przez Trybunał Stanu
230. Akty urzędowe Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej kontrasygnuje
Prezes Rady Ministrów
231. Wymiar sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej nie jest sprawowany przez
JEST SPRAWOWANY PRZEZ: Sąd Najwyższy, sądy powszechne, sądy administracyjne oraz sądy wojskowe
232. Organ administracji publicznej powinien działać w sprawie
wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie.
233. Prawo składania petycji, skarg i wniosków gwarantuje każdemu obywatelowi
Konstytucja
234. W postępowaniu administracyjnym organ administracji publicznej
zasada praworządności (legalności, legalności działania),
zasada prawdy obiektywnej,
zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli,
zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa,
zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli,
zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania,
zasada czynnego udziału strony w postępowaniu,
zasada przekonywania,
zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania),
zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych,
zasada pisemności,
zasada dwuinstancyjności,
zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych,
zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych.
235. Marszałek województwa jest
przewodniczącym zarządu województwa, organu wykonawczego samorządu województwa

236. Postępowanie administracyjne w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji wszczyna się
na żądanie strony lub z urzędu.
237. Zaświadczenie powinno być wydane
bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 7 dni
238. Spory kompetencyjne między organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej są rozstrzygane przez
Sąd administracyjny
239. Akty prawa miejscowego stanowione są między innymi przez organy samorządu terytorialnego, tj.
rady gmin, powiatów, sejmików wojewódzkich
240. Pracownik wyłączony z postępowania administracyjnego
Pracownik podlega wyłączeniu Z MOCY PRAWA od udziału w postępowaniu w sprawie,
1. w której jest stroną albo pozostaje z jedną ze stron w takim stosunku prawnym, że wynik sprawy może mieć wpływ na jego prawa lub obowiązki,
2. swego małżonka oraz krewnych i powinowatych do drugiego stopnia,
3. osoby związanej z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli,
4. w której był świadkiem lub biegłym albo był lub jest przedstawicielem jednej ze stron, albo w której przedstawicielem jest jego małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia, osoba związana z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli,
5. w której brał udział w wydaniu zaskarżonej decyzji, (Zgodnie z wyrokiem TK z dnia 15.12.2008r., Dz.U. Nr 229, poz. 1539, w zakresie w jakim nie wyłącza członka samorządowego kolegium odwoławczego z postępowania z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy, gdy członek ten brał udział w wydaniu zaskarżonej decyzji, jest niezgodny z art. 2 w związku z art.78 Konstytucji RP. Utrata mocy w tym zakresie nastąpiła 29.12.2008r.)
6. z powodu której wszczęto przeciw niemu dochodzenie służbowe, postępowanie dyscyplinarne lub karne,
7. w której jedną ze stron jest osoba pozostająca wobec niego w nadrzędności służbowej.
WYŁĄCZENIE NA RZĄDANIE LUB Z URZĘDU
Jeżeli zostanie uprawdopodobnione istnienie innych okoliczności, które mogą wywołać wątpliwość co do bezstronności pracownika, bezpośredni przełożony na jego żądania, żądanie z strony albo z urzędu wyłączy go od udziału w postępowaniu. W takiej sytuacji wyłączenie pracownika albo odmowa wyłączenia pracownika wymaga formy postanowienia, na które jednak nie służy zażalenie
SKUTEK WYŁĄCZENIA
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego, wyłączony pracownik powinien podejmować tylko czynności nie cierpiące zwłoki ze względu na interes społeczny lub ważny interes stron. Jeżeli decyzja została wydana przez pracownika, który podlegał wyłączeniu, jest to przesłanka wznowienia postępowania administracyjnego.
241. Organem administracji samorządowej w gminie jest
Rada Gminy
242. Organ administracji publicznej załatwia sprawę co do jej istoty przez wydanie
decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej
243. Organem administracji publicznej właściwym w sprawie wznowienia postępowania jest organ, który wydał w tej sprawie decyzję w
I instancji

244. Wojewoda jest
Wojewoda jest:
 1) przedstawicielem Rady Ministrów w województwie;
 2) zwierzchnikiem rządowej administracji zespolonej w województwie;
 3) organem rządowej administracji zespolonej w województwie;
 4) organem nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego i ich związków pod względem legalności, z zastrzeżeniem ust. 2;
 5) organem administracji rządowej w województwie, do którego właściwości należą wszystkie sprawy z zakresu administracji rządowej w województwie niezastrzeżone w odrębnych ustawach do właściwości innych organów tej administracji;
 6) reprezentantem Skarbu Państwa, w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych ustawach;
 7) organem wyższego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.2)).
245. Organy niezespolonej administracji rządowej są to organy administracji podporządkowane
właściwemu ministrowi lub centralnemu organowi administracji rządowej, a także kierownicy państwowych osób prawnych i kierownicy innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej na obszarze województwa.
246. Organy administracji niezespolonej w województwie
są to organy administracji podporządkowane właściwemu ministrowi lub centralnemu organowi administracji rządowej, a także kierownicy państwowych osób prawnych i kierownicy innych państwowych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej na obszarze województwa.
Są t m.in. dyrektorzy izb celnych, naczelnicy urzędów celnych, dyrektorzy izb skarbowych, naczelnicy urzędów skarbowych, dyrektorzy urzędów kontroli skarbowej, dyrektorzy urzędów morskich, dyrektorzy urzędów statystycznych, graniczni i powiatowi lekarze weterynarii, regionalni dyrektorzy ochrony środowiska.
247. Urząd wojewódzki jest aparatem pomocniczym
Wojewody i realizuje zadania wynikające ze sprawowania przez wojewodę funkcji przedstawiciela Rządu na obszarze województwa oraz terenowego organu rządowej administracji ogólnej,
248. Akty prawa miejscowego obowiązujące na terenie województwa stanowią
Organy samorządu terytorialnego oraz terenowe organy administracji rządowej
249. Urząd gminy jest
Organem pomocniczym wójta, burmistrza
250. Organem uchwałodawczym w sołectwie jest
Zebranie wiejskie
251. W przypadkach niecierpiących zwłoki przepisy porządkowe na terenie gminy wydaje wójt, w formie
Zarządzenia, które musi być zatwierdzone na najbliższej sesji rady gminy
252. Organami gminy są
rada gminy, wojt, burmistrz, prezydent miasta
253. Organem stanowiącym i kontrolnym w gminie jest
rada gminy, miejska, miasta
254. Organizowanie pracy rady gminy i prowadzenie jej obrad należy do
Przewodniczący Rady

255. W miastach powyżej 100 000 mieszkańców, organem wykonawczym gminy jest
Prezydent miasta
256. Wójt gminy powołuje swojego zastępcę w drodze
Zarządzenia
257. Organami powiatu są
Rada Powiatu, Zarząd powiatu naczelne którego stoi starosta
258. Organem stanowiącym i kontrolnym powiatu jest
komisje stałe i doraźne obligatoryjnie rewizyjna Rada Powiatu
259. Powiatowe przepisy porządkowe
• Powiatowe przepisy porządkowe mogą przewidywać za ich naruszenie kary grzywny wymierzane w trybie i na zasadach określonych w prawie o wykroczeniach.
• Powiatowe przepisy porządkowe w przypadkach niecierpiących zwłoki, może wydać zarząd, podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji rady powiatu. Tracą one moc w razie nieprzedłużenia ich do zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia. Termin utraty mocy obowiązującej określa rada powiatu.
• Starosta przesyła przepisy porządkowe do wiadomości organom wykonawczym gmin położonych na obszarze powiatu i starostom sąsiednich powiatów następnego dnia po ich ustanowieniu.
260. Nadzór nad działalnością samorządu województwa w zakresie spraw finansowych sprawuje
Regionalna Izba Obrachunkowa
261. Podstawową jednostką samorządu terytorialnego jest
Gmina
262. Rada gminy to organ, który
organ stanowiący i kontrolny gminy.
263. Organami stanowiącymi i kontrolnymi województwa są
sejmik województwa, regionalna izba obrachunkowa
264. Postępowanie administracyjne jest
kreślony tryb działań organów administracji publicznej w sprawach dotyczących praw i obowiązków niepodporządkowanych im służbowo konkretnych podmiotów[1] bądź też jako uporządkowany ciąg czynności procesowych, dokonywanych przez organ administracji publicznej i inne podmioty tego postępowania, zmierzających do załatwienia sprawy indywidualnej w drodze decyzji administracyjnej
265. Najwyższym aktem normatywnym w Polsce jest
konstytucja
266. Organem wykonawczym powiatu jest
Zarząd Powiatu pod przewodnictwem starosty powiatu
267. Źródłem prawa wewnętrznie obowiązującym jest
uchwały i zarządzenia Rady Ministrów itp. (okólniki, zalecenia)
268. Wojewodę powołuje i odwołuje
Prezes Rady Ministrów
269. Organem wykonawczym w gminie, w której siedziba władz znajduje się w mieście położonym na terytorium tej gminy, jest
Burmistrz
270. Uchwalenie statutu powiatu należy do właściwości
Rada powiatu władza stanowiąca

271. Na straży praw i wolności obywatelskich zgodnie z Konstytucją RP stoi
Rzecznik Praw Obywatelskich
272. Władczym jednostronnym oświadczeniem woli organu administracji publicznej, określającym sytuację prawną konkretnie wskazanego adresata w indywidualnie oznaczonej sprawie jest
Akt administracyjny, decyzja administracyjna
273. Konstytucja RP daje prawo powoływania Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, zwoływania Rady Gabinetowej, ratyfikowania umów międzynarodowych
Prezydent
274. Organem wykonawczym gminy jest
Wójt, burmistrz, prezydent miasta
275. Wojewoda nie jest organem administracji
JEST to terenowy organ administracji rządowej w województwie i zwierzchnik zespolonej administracji rządowej na terenie województwa.
276. Decyzją administracyjną jest
akt administracyjny zewnętrzny wydany w trybie określonym w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego lub innych ustaw regulujących sferę indywidualnych praw i obowiązków obywateli np. Ordynacja podatkowa lub Prawo celne.
277. Rada Bezpieczeństwa Narodowego jest organem doradczym
Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wewnętrznego i zewnętrznego bezpieczeństwa państwa
278. Kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych powołuje i odwołuje
Starosta powiatu
279. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej jest wybierany w wyborach powszechnych na kadencję
5 lat i może być wybrany ponownie tylko raz
280. Umowy międzynarodowe w Polsce ratyfikuje i wypowiada
Prezydent , kontrasygnata premiera zgoda sejmu
281. Organem naczelnym administracji rządowej nie jest
Według definicji zawartej w Kodeksie postępowania administracyjnego organami naczelnymi są:
 w stosunku do organów administracji rządowej, organów jednostek samorządu terytorialnego, z wyjątkiem samorządowych kolegiów odwoławczych, oraz organów państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych - Prezes Rady Ministrów lub właściwi ministrowie,
 w stosunku do innych organów państwowych - odpowiednie organy o ogólnopolskim zasięgu działania,
 w stosunku do organizacji społecznych naczelne organy tych organizacji, a w razie jego braku - Prezes Rady Ministrów lub właściwi ministrowie sprawujący zwierzchni nadzór nad ich działalnością.
282. Prezydent RP ponosi odpowiedzialność za naruszenie ustaw przed
Trybunał stanu
283. Do kompetencji rady gminy nie należy
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:[1]
1. uchwalanie statutu gminy,
2. ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
3. powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu - na wniosek wójta,
4. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
5. uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6. uchwalanie programów gospodarczych,
7. ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
8. podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
9. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
 zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,
 emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,
 zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
 ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,
 zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
 tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
 określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
 tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
 ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym,
10. określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
11. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a,
12. podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
13. podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
14. podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086, z późn. zm.), a także wznoszenia pomników,
15. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
16. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
17. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.
284. Policja składa się z następujących rodzajów służb
Kryminalna, prewencyjna, wspomagania i logistyki
285. Policjantowi przysługuje prawo do corocznego płatnego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni roboczych w pełnym wymiarze
przepracowane 12 m-cy – pelen urlop, przepracowane 6 m-cy połowa wymiaru.
286. Przedstawicielem Rady Ministrów w województwie jest
Wojewoda
287. Jednostkami zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa są
Województwo, powiat, gmina
288. Komendant wojewódzki Policji jest organem
administracji zespolonej
289. Sprawy mianowania, przenoszenia, zwalniania ze stanowisk w Policji następują w formie
decyzji
290. Organy administracji publicznej przestrzegają z urzędu swojej właściwości
rzeczowej i miejscowej
291. Od decyzji administracyjnej wydanej przez organ administracji publicznej w pierwszej instancji przysługuje
odwołanie do wyższej instancji w terminie 7 dni
292. Termin do wniesienia zażalenia na postanowienie wydane w postępowaniu administracyjnym wynosi
siedem dni
293. Załatwienie sprawy przez organ administracji publicznej wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu
2 m-cy
294. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się
1) postępowania w sprawach karnych skarbowych,
2) spraw uregulowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926), z wyjątkiem przepisów działów IV, V i VIII.
§ 2. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się również do postępowania w sprawach:
1)-3) (skreślone),
4) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
§ 3. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się także do postępowania w sprawach wynikających z:
1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi,
2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
295. Zwierzchnikiem rządowej administracji zespolonej w województwie jest
Wojewoda
296. W postępowaniu administracyjnym występuje zasada
 zasada praworządności (legalności, legalności działania),
 zasada prawdy obiektywnej,
 zasada uwzględniania z urzędu interesu społecznego i słusznego interesu obywateli,
 zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa,
 zasada pogłębiania świadomości i kultury prawnej obywateli,
 zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania,
 zasada czynnego udziału strony w postępowaniu,
 zasada przekonywania,
 zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania),
 zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych,
 zasada pisemności,
 zasada dwuinstancyjności,
 zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych,
 zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych.
297. W sprawach dotyczących członków wspólnoty samorządowej przeprowadza się
referendum lokalne
298. Organy administracji publicznej mogą wydawać akty normatywne w postaci
ustawy, rozporządzenia, uchwały (samorządy)
299. Organami samorządu województwa są
Sejmik województwa, Zarząd województwa pod przewodnictwem marszałka
300. Ustanowienie statutu województwa należy do właściwości
Sejmiku województwa
301. Ustalenie budżetu województwa należy do wyłącznej właściwości
Zarząd województwa
302. Organem gminy nie jest
JEST: Rada gminy, wójt, burmistrz, prezydent miasta
303. Odwołanie rady powiatu następuje w drodze
referendum powiatowego (lokalnego)
304. Organami wyższego stopnia w stosunku do wojewodów są
Właściwi ministrowie Rada Ministrów
305. W postępowaniu administracyjnym załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej, wymagającej postępowania wyjaśniającego, powinno nastąpić nie później niż, w ciągu
2 m-cy
306. Datą wszczęcia postępowania administracyjnego na żądanie strony jest dzień
dzień doręczenia do organu
307. O tym, czy pismo skierowane do organu administracji publicznej jest skargą, decyduje
treść
308. Centralnym organem administracji rządowej jest
Głównym Urzędem Statystycznym,
- Polskim Komitetem Normalizacyjnym
- Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Agencja bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Agencją Wywiadu
- Urzędem Służby Cywilnej.
- urząd skarbowy
Centralne organy administracji rządowej są podporządkowane naczelnym organom administracji rządowej. Są one tworzone na podstawie ustaw lub rozporządzeń Rady Ministrów. Inna różnica polega na tym, że naczelne organy administracji rządowej wchodzą w skład Rady Ministrów, natomiast centralne organy administracji rządowej nie wchodzą w skład rady Ministrów.
309. Służby informacyjne organizatora imprezy masowej nie mają prawa do
Służby porządkowe i informacyjne mogą sprawdzać bilety a także ustalać, czy dany uczestnik nie ma zakazu przebywania na imprezach masowych. Ponadto, służby porządkowe są uprawnione do legitymowania uczestników a także przeglądania ich bagażów i odzieży, w przypadku podejrzenia o posiadanie przedmiotów niebezpiecznych, alkoholu lub środków odurzających.
W uzasadnionych przypadkach pracownicy służb porządkowych i informacyjnych mogą wezwać uczestnika do opuszczenia imprezy. Dotyczy to sytuacji, gdy uczestnik nie zastosował się do wydanego polecenia porządkowego, znajduje się pod widocznym wpływem alkoholu lub środków odurzających lub zachowuje się agresywnie, prowokacyjnie lub inaczej stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa lub porządku w czasie eventu.
Służbom porządkowym i informacyjnym wolno ująć, w celu niezwłocznego przekazania Policji, uczestników stwarzających bezpośrednie zagrożenie lub dopuszczających się przestępstw lub wykroczeń. Służby porządkowe uprawnione są do stosowania siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających lub podobnych technik obrony oraz kajdanek lub ręcznych miotaczy gazu.
310. Organem wydającym zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej jest
Wójt, burmistrz, prezydent na terenie którego gminy impreza ma się odbywać
311. Zgodnie z prawem zgrupowanie, co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska jest
Zgromadzenie
312. Zgromadzeniem, zgodnie z prawem jest
zgrupowanie, co najmniej 15 osób, zwołane w celu wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska
313. Organizator zgromadzenia publicznego ma obowiązek powiadomienia organu gminy o terminie zgromadzenia najwcześniej
30 dni przed planowanym terminem nie później niż trzy dni
314. Paszport tymczasowy wydaje się osobom, które
• dzieciom do ukończenia 5 roku życia,
• obywatelom polskim przebywającym za granicą na czas oczekiwania na paszport 10-cio letni, lub na powrót do kraju w przypadku zagubienia paszportu,
• w przypadkach nagłych, związanych z chorobą lub pogrzebem członka rodziny albo potrzebą pilnego wyjazdu za granicę.
315. Bronią białą, w rozumieniu art. 4 ustawy o broni i amunicji z dnia 21 maja 1999
r., nie jest
JEST:
– ostrzy ukrytych w przedmiotach nie mających wyglądu broni,
– kastetów i nunczaków,
– pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub zawierających wkładki z takiego materiału,
– pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału, imitujących kij bejsbolowy,

Miłej lektury. Ja mam już zaliczone. W sumie 62 pkt z TWO i TSF. Lecę dalej. Pozdrawiam.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

:))) wiecie kto zdaje ??? Maryjany z serialu "Ranczo" :)))))))))))))))))))

nawet jeśli będziemy krzyczeć, głupiec nic nie zrozumie
Katon

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

Nie masz "pleców" to i choćbyś na uszach stawał to sie nie dostaniesz.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

Tak, plecy.... Dlaczego jak ktoś się nie dostaje do pracy to od razu mówi że nie ma pleców? Sam siebie tłumaczy. Niestety prawda jest taka, że takich ludzi, z takim myśleniem odrzucaja psycholodzy, wieczne pretensje do całego świata, ludzi, którzy widza wine wszedzie tylko nie u siebie.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

uderz w stół...

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

benia staralas sie i cie olali?

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

chcesz testy???

emajlek@o2.pl

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

...A nożyce się odezwą...
Nie nie starałam się i nie miałam takich zamiarów i nie będę mieć.
Ale to chyba nie jest tematem tegoż wątku.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

Art. 113 Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r .
Sejm wybiera Prezesa Rady Ministrów w głosowaniu : imiennym

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

118. Art. 3. § 1. Sądami wojskowymi są wojskowe sądy okręgowe i wojskowe sądy garnizonowe.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

155. Art. 158. § 1. Ławnikiem może być wybrany ten, kto:
nie przekroczył 65 lat.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

175. Komendant Główny Policji jest centralnym organem administracji rządowej, właściwym w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego podległym Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

183.§ 30. 1. Dokumentami, za pomocą których sprawdza się tożsamość osoby przyjmowanej, są:
2) w wypadku cudzoziemca:
a) dokument podróży,
b) karta stałego pobytu lub karta czasowego pobytu wydane przed dniem 1 lipca 2001 r. albo karta pobytu wydana po dniu 1 lipca 2001 r.,
c) polski dokument tożsamości cudzoziemca,
d) polski dokument podróży dla cudzoziemca,
e) tymczasowy polski dokument podróży dla cudzoziemca,
f) tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

189. Na sposób prowadzenia czynności, o których mowa w ust. 1, przysługuje zażalenie do miejscowo właściwego prokurator

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

227. Prezydent

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

155. Art. 158 § 1 Ławnikiem może być wybrany ten, kto:
5) nie przekroczył 70 lat

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: TESTY DO POLICJI NA ROK 2011 - NABÓR DO POLICJI - LEGALNE JAKO JEDYNY

38. KONWENT SENIORÓW

Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 


 Logowanie użytkownika
 Imię (nazwa) użytkownika:
 Hasło:
 Pamiętaj mnie:
   
Nie masz konta? - Zarejestruj się
 Nie pamiętasz hasła?
Podaj Twój e-mail albo nazwę użytkownika poniżej a nowe hasło zostanie wysłane na e-mail skojarzony z Twoim profilem.


Posty, których jedynym celem jest kopiowanie artykułów prasowych lub reklama - będą kasowane

Ogłoszenia płatne


Formatowanie tekstu
Za treść wpisów odpowiedzialność ponoszą ich autorzy.
phorum.org