piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@
Polityka

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |  Zaloguj   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 
Bunt w Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu

A ja myślę,że każdy ma prawo wyraźić swoją opinię. O gustach się nie dyskutuje. Jednemu podoba sie to a drugiemu co innego.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Bunt w Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu

mogę ci sprzedać płytę CD do podwieszenia na lusterko

Odpowiedz na tę wiadomość
 
Re: Bunt w Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu

List polskiego ucznia

"Jestem uczniem liceum ogólnokształcącego, uczniem przerażonym tym, co dzieje się w mojej szkole (domyślam się, że nie tylko w mojej), mocno zaniepokojonym przesuwaniem się kolejnej granicy w stronę całkowitego sklerykalizowania polskiej oświaty.
...Gdy wczoraj na lekcji religii zostaliśmy poinformowani przez siostrę zakonną o sposobie odbycia się rekolekcji, część mojej klasy oburzona faktem, iż narzuca nam się odgórnie obowiązek uczestniczenia w praktykach religijnych rozpoczęła burzliwą dyskusję z zakonnicą (z tego co wiem podobnie było w innych klasach). Dyskusja toczyła się również na wiele kontrowersyjnych z punktu widzenia KK tematów, część klasy oświadczyła, że wolałaby mieć normalne zajęcia szkolne,
....Poczułem, że nadszedł najwłaściwszy moment aby zacząć walkę z największą patologią polskiego systemu edukacji, aby zatrzymać ten zamach na świecką szkołę. Natychmiast podjąłem rozmowy z częścią nauczycieli. Ci, z którymi rozmawiałem podzielali moją opinię, że wyciąganie konsekwencji za nieuczestniczenie w praktykach religijnych jakimi są zajęcia rekolekcyjne jest karygodne, brak możliwości wybrania zajęć alternatywnych w szkole: lekcji lub innych zajęć dydaktycznych jest niedopuszczalne w świeckim państwie, w szkole państwowej, która jako instytucja publiczna powinna zachowywać bezstronność w sprawach przekonań religijnych i światopoglądowych (Konstytucja RP art. 25 pkt 2).