Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 napisz DONOS@

The BL Blues Band wygrywa Kodex Blues Festiwal

Nie minęły trzy miesiące, jak łomżyński kwintet The BL Blues Band zdobył Grand Prix - główną nagrodę Pulavian Blues Festival w Puławach, a już na koncie znanej bluesowej kapeli znad Narwi znalazło się zwycięstwo na 4. Kodex Blues Festiwal w Kosewie. W ośrodku wypoczynkowym Horn nad jeziorem Powidzkim w Wielkopolsce stanęły dwie sceny: konkursowa i „jamsessionowa”. Oprócz zwycięskiego The BL Blues Band z Łomży, zagrały tam cenione festiwalowe gwiazdy: Cheap Tobacco, Tangerine, After Blues i Agnieszka Twardowska oraz nieśmiertelna Kasa Chorych.

Zespół The BL Blues Band powstał w Łomży w październiku 2011 r.. Stałym wokalistą „BeeLki, gitarzystą i autorem tekstów, a czasem muzyki, jest geodeta Mariusz Brzostowski (lat 51). W grupie na Kodex Blues Festiwal wystąpili również: Jan Yaniu Górski (gitara solowa), Bartek Leszczyński (bas), Sławomir Śledziewski (piano) i Marcin Bienias (perkusja). Jurorzy oceniali autorskie utwory z tekstami Mariusza Brzostowskiego, m.in.,: „Milcz” (muz. Jan Yaniu Górski), „Blues donikąd” (muz. Jan Yaniu Górski), „Sezon na kłopoty” i „Nie jestem wart” (muz. zespół) oraz „Dożywocie” (sł. i muz. Mariusz Brzostowski). - Ten ostatni utwór zrobił chyba największe wrażenie na jurorach i na bardzo żywiołowej kilkusetosobowej publiczności, wśród której było mnóstwo motocyklistów – opowiada frontman The BL Blues Band, który dzięki uprzejmości Regionalnego Ośrodka Kultury od roku ma próby w dawnym budynku konserwatora zabytków przy ul. Nowogrodzkiej. - Sam tytuł „Dożywocie” ma trochę przewrotne znaczenie: to kara za zabijanie własnych marzeń, kiedy ludzie są nierzadko w swojej pracy uwięzieni. Mimo braku rygli i krat, zabijają po cichu własny czas przy odtwórczej, bezmyślnej robocie. Jakby stracili sens tworzenia. Jak to graliśmy, zawiało Tadeuszem Nalepą, takim solidnym bluesem, z energią, polotem i autentyzmem, za który zostaliśmy docenieni.
- Łomżyński The BL Blues Band był od początku moim faworytem, jeszcze podczas prób dźwięku – chwali Sławomir Wojciechowski (lat 38), prezes Stowarzyszenia Inicjatyw Muzycznych, które było organizatorem festiwalu z klubem WFM – Wielkopolskimi Fanami Motocykli, świętującymi w tym roku 10-lecie powstania. - Ale to moja prywatna opinia, bo na jury nie mam żadnego wpływu.
Do konkursu Kodex Blues Festiwal jury zakwalifikowało dziewięć zespołów z Polski na podstawie nadesłanych nagrań. Łomżyńskich artystów doceniło jury muzyków w składzie: wokalistka Sylwia Dziardziel, znakomity pianista i muzyk sesyjny Piotr Królikiewicz, nauczyciel gitary elektrycznej w Popular Music School Yamaha Robert Witowski i Krzysztof Herian, perkusista, klawiszowiec i realizator dźwięku. W nagrodę The BL Blues Band otrzymał – jak twierdzą organizatorzy - jedyną w Polsce, niepowtarzalną statuetkę z w pełni sprawną harmonijka ustną, wyprodukowaną przez Vero Arte ze Szczecina, oraz tzw. zielony bilet – czyli bez kwalifikacji w części konkursowej - na zbliżający się festiwal Las Woda Blues w Radzyniu ze zwrotem kosztów dojazdu dla całej grupy. „BeeLka” została dodatkowo wyróżniona „dla zespołu, który czuje bluesa” nagrodą Music House z Kalisza, który ufundował im wzmacniacz gitarowy i dwie kolumny, w sam raz na próby w Łomży.
Tak jak dla bluesujących łomżyniaków niespodzianką była Grand Prix i statuetka z harmonijką, tak dla publiczności festiwalu – nocny pokaz fajerwerków i dla każdego szampan do woli, a na koniec koncert muzycznej grupy organizatorów Kodex, która obchodziła jubileusz swego 5-lecia na scenie.

Mirosław R. Derewońko


 
Zobacz także
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę