Napisał nie tylko dla MPK
Wniosek i studium do projektu w ramach którego Łomża kupiła dla MPK autobusy scania to nie jedyny projekt poprzednich władz miasta w realizacji którego uczestniczył obecny pierwszy zastępca prezydenta Łomży Beniamin Dobosz. Z informacji przekazanych przez ratusz wynika, że napisał on także studia wykonalności do dwóch innych projektów w ramach których, dzięki dofinansowaniu z środków unijnych, w Łomży przebudowano główne ulice miasta a teraz kończy się bulwary.
Na początku września informowaliśmy, że studium wykonalności i wniosek do projektu „Rozbudowa i modernizacja systemu transportowego Łomży i okolic - etap II”, w ramach którego zakupiono m.in. 22 autobusy scanie przygotowywał obecny wiceprezydent Beniamin Dobosz.
- Umowy na opracowanie tych dokumentów zostały zawarte przez MPK pod koniec kwietnia 2009 r. na łączną kwotę 30 tys. zł – podał Łukasz Czech z ratusza.
Okazuje się, że współpraca ówczesnych władz miasta z później wiceprezydentem była większa.
Przy przygotowywaniu wniosków o unijne dofinansowanie powszechną praktyką było, że Urząd Miejski zlecał podmiotom zewnętrznym wykonanie studiów wykonalności. W 2009 roku dwa takie zlecenia otrzymał Beniamin Dobosz. Poza wnioskiem MPK napisał on także studium wykonalności do projektu „Usprawnienie drogowych połączeń regionalnych w granicach Łomży” w ramach którego zmodernizowano trzy duże ulice: Piłsudskiego, część Legionów i Spokojną wraz z budową nowego jej odcinka oraz „Tereny sportowo-rekreacyjne nad Narwią - I etap” czyli bulwary, które jeszcze się budują. Pierwsze ze zleceń opiewało na kwotę 35 tys zł, drugie na kwotę 15 tys zł.
- Cena uzależniona jest od wielkości projektu, jego tematu rzeczowego oraz programu operacyjnego i osi priorytetowej, do którego był składany – tłumaczy Anna Sobocińska, rzecznik prasowy prezydenta Łomży.
Ratusz informuje, że wniosek aplikacyjny dotyczący projektu „Usprawnienia drogowych połączeń regionalnych w granicach Łomży” przygotowywał Wydział Gospodarki Komunalnej, a na „Tereny sportowo-rekreacyjne nad Narwią - I etap” Wydział Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych.