Na „malowanie” Miejskiego Centrum Handlowo-Komunikacyjnego poczekamy
Przez rok ratusz ogłaszał przetargi aby wybrać firmę, która opracuje koncepcję Miejskiego Centrum Handlowo-Komunikacyjnego. Centrum, które miałoby stanąć w miejscu i okolicy obecnego dworca PKS, to jeden z pierwszych pomysłów wdrażanych przez Mieczysława Czerniawskiego po objęciu fotela prezydenta Łomży. Tyle tylko, że cztery ogłaszane w ubiegłym roku przetargi nie przyniosły spodziewanego rozstrzygnięcia. Teraz, z ogłoszeniem kolejnego przetargu prezydent chce poczekać na efekty rozmów z potencjalnymi inwestorami, z którzy mielibyśmy Centrum zrealizować w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
Ostatni ubiegłoroczny przetarg na koncepcję Miejskiego Centrum Handlowo-Komunikacyjnego został ogłoszony w grudniu.
- Na zamówienie wpłynęło 5 ofert, najtańsza na kwotę 55 965 zł brutto, najdroższa na 355 470 zł brutto – podaje Anna Sobocińska, rzecznik prezydenta. - Postępowanie o udzielenie zamówienia (...) zostało unieważnione. W związku z faktem, że zamawiający nie wezwał wykonawców do przedłużenia, a także żaden z wykonawców z własnej inicjatywy nie przedłużył terminu związania ofertą – dodaje.
Jak wyjaśnia Sobocińska na razie kolejny przetarg na razie nie będzie ogłaszany, a decyzja o tym czy i kiedy będzie ogłoszony zostanie podjęta po rozmowach z potencjalnymi inwestorami.
- Miasto chce poznać ich oczekiwania co do kształtu inwestycji – mówi Sobocińska.
Przypomnijmy Centrum miałoby powstać na terenie ograniczonym ulicami: Aleją Legionów – Sikorskiego - Dworcowa. Z tego co dziś się tu znajduje miałoby zostać niewiele - jedynie zabytkowy budynek wartowni z bramą, który jest pozostałością dawnego zespołu koszar i magazynów wpisany do rejestru zabytków. Reszta – łącznie z dworce - docelowo miałaby zostać rozebrana lub przebudowana. Zgodnie z pomysłem prezydenta Czerniawskiego w tym miejscu miałby powstać obiekty łączyły w sobie funkcje różne od handlowej przez usługowe, administracyjne – także na potrzeby Urzędu Miejskiego, rozrywkowe, gastronomiczne, oraz węzła komunikacyjnego dla autobusów międzymiastowych, podmiejskich, miejskich a nawet transportu kolejowego.
Według ogólnych szacunków taka inwestycja mogłaby kosztować nawet do 100 mln zł. Miasta na jej zrealizowanie nie stać stąd pomysł, aby Miejskie Centrum Handlowo-Komunikacyjne powstało w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli jako wspólne przedsięwzięcie samorządu i prywatnego inwestora. Poszukiwania takiego inwestora ratusz rozpoczął pod koniec ubiegłego roku.